Komunikaty PR

MSPO Kielce 4-7 września 2018

2018-05-23  |  00:00
Biuro prasowe

MSPO 2018 na 100-lecie niepodległej Polski

Paryż, Londyn i Kielce – te trzy europejskie wystawy przemysłu obronnego wymieniane są jednym tchem na świecie. Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Targach Kielce od ponad ćwierć wieku jest wizytówką polskiej branży i najlepszym sposobem promocji rodzimych firm. Jest także miejscem prezentacji nowości sektora obronnego z całego świata. W tym roku MSPO odbędzie się od 4 do 7 września, natomiast od 8 do 9 września towarzyszyć mu będą Dni Otwarte, podczas których będzie można obejrzeć między innymi Wystawę Sił Zbrojnych RP. Oba wydarzenia spaja jubileusz 100-lecia Niepodległości Państwa Polskiego.

Honorowym Patronem Salonu Obronnego w Kielcach jest Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda. Od lat podczas uroczystej gali wręczana jest Nagroda Prezydenta dla produktu najlepiej służącego podniesieniu poziomu bezpieczeństwa żołnierzy Sił Zbrojnych RP oraz Wyróżnienie Ministra Obrony Narodowej. Partnerem strategicznym MSPO 2018, po raz kolejny, jest Polska Grupa Zbrojeniowa.

Dwie misje przyświecają niezmiennie Salonowi Obronnemu w Targach Kielce - promocja polskich firm przemysłu zbrojeniowego na międzynarodowej arenie oraz wzmacnianie potencjału obronnego Polski. Minione MSPO zdaje się potwierdzać, że zadania te są realizowane z powodzeniem. W 2017 roku w Kielcach swoje produkty oferowało 618 firm z 27 krajów świata oraz Siły Zbrojne RP. Ekspozycja dała możliwość prezentacji 330 polskim wystawcom. W ciągu targów i Dni Otwartych, Targi Kielce odwiedziło 38 tysięcy osób. Wystawę odwiedziło  67 oficjalnych delegacji zagranicznych z 43 krajów,  w tym wiele w randze ministerialnej.

            Tradycją Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego od 2004 roku są Wystawy Narodowe. Dotychczas swój potencjał obronny prezentowało 13 państw: Niemcy, Norwegia, Francja, Izrael, USA, Szwecja, Państwa Grupy V4 , Wielka Brytania, Włochy, Turcja, Izrael i Korea Południowa. Rok 2018 będzie upływał pod znakiem 100-lecia Niepodległego Państwa Polskiego.

            W czasie MSPO, cyklicznie, odbywa się spotkanie Sekretarzy Stanu Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju z przedstawicielami firm zbrojeniowych. Salonowi Obronnemu towarzyszą seminaria, liczne konferencje. Swoje osiągnięcia prezentują Instytuty Wojskowe. Na liście wystawców znajdują się strategiczne dla umacniania światowej obronności koncerny. W Targach Kielce podpisywane są istotne kontrakty. Przykładem może być największa ubiegłoroczna umowa Fabryki Broni w Radomiu na nowoczesne karabiny Grot dla Wojska Polskiego za łączną sumę pond 500 mln zł. Siły Zbrojne zakontraktowały również zakup 118 pojazdów rozpoznawczych Wirus IV od spółki Concept za ponad 90 mln zł.

            Dni Otwarte, które w ubiegłym roku dołączyły do programu MSPO, prezentując szerokiej publiczności potencjał polskiego wojska, również w tym roku służyć będą budowaniu tożsamości narodowej oraz wychowaniu w duchu patriotycznym.  

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Brak wody pitnej może być przyczyną kolejnego światowego kryzysu Biuro prasowe
2018-08-06 | 22:00

Brak wody pitnej może być przyczyną kolejnego światowego kryzysu

Brak wody pitnej może być przyczyną kolejnego światowego kryzysu. Nowe technologie mogą go rozwiązać Od kilku dekad kurczą się światowe zasoby wody zdatnej do picia, podczas gdy popyt
Znamy laureatów XXVIII edycji konkursu Teraz Polska !
2018-06-18 | 19:30

Znamy laureatów XXVIII edycji konkursu "Teraz Polska"!

W warszawskim Teatrze Wielkim zostały wręczone statuetki „Teraz Polska”. 12 produktów, 10 usług, 2 przedsięwzięcia innowacyjne oraz 2 gminy mogą pochwalić się teraz
XXVIII edycja konkursu „Teraz Polska” zakończona
2018-06-18 | 12:30

XXVIII edycja konkursu „Teraz Polska” zakończona

W tym roku już po raz 28. zostaną wręczone statuetki „Teraz Polska”. 12 produktów, 10 usług, 2 przedsięwzięcia innowacyjne oraz 2 gminy zostaną nagrodzone Godłem

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronat Newserii

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Infrastruktura

Włosko-tureckie konsorcjum może ruszyć z budową II linii warszawskiego metra. Orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie istotne dla Prawa zamówień publicznych

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła w końcówce lipca skargę wniesioną przez chińskie przedsiębiorstwo Sinohydro, dotyczącą budowy ostatniego odcinka II linii metra w Warszawie. To oznacza, że od momentu podpisania umowy wyłonione w przetargu konsorcjum Astaldi i Gülermak ma maksymalnie piećdziesiąt miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie ostatniego odcinka II linii metra, który powinien być gotowy w 2023 roku. Zdaniem adwokata Jacka Kosińskiego orzeczenie KIO w tej sprawie będzie mieć duże znaczenie dla interpretacji Prawa zamówień publicznych.

Infrastruktura

Włosko-tureckie konsorcjum może ruszyć z budową II linii warszawskiego metra. Orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie istotne dla Prawa zamówień publicznych

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła w końcówce lipca skargę wniesioną przez chińskie przedsiębiorstwo Sinohydro, dotyczącą budowy ostatniego odcinka II linii metra w Warszawie. To oznacza, że od momentu podpisania umowy wyłonione w przetargu konsorcjum Astaldi i Gülermak ma maksymalnie piećdziesiąt miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie ostatniego odcinka II linii metra, który powinien być gotowy w 2023 roku. Zdaniem adwokata Jacka Kosińskiego orzeczenie KIO w tej sprawie będzie mieć duże znaczenie dla interpretacji Prawa zamówień publicznych.

Konsument

Branża spożywcza zaczyna dostrzegać postmillenialsów. Pokolenie Z będzie bardzo wymagającym konsumentem

Przedstawiciele generacji Z za kilka lat będą stanowić największą grupę konsumentów. Dla rynku będą niełatwą grupą, bo ich cechą charakterystyczną jest odporność na tradycyjny przekaz reklamowy. Zetki polegają raczej na mediach społecznościowych i zwracają uwagę na wartości, które reprezentuje dana marka. To również pokolenie, które dorasta w czasach boomu na zdrowe odżywianie i bycie fit, dlatego na branży spożywczej wymusi duże zmiany. Marki muszą postawić na autentyczność, prosty język komunikatów i atrakcyjne wizualnie opakowania, jeżeli chcą trafić do tej grupy.

XXVIII Forum Ekonomiczne 2018

Handel

Ponad połowa Polaków chce ograniczyć spożycie mięsa. Dotyczy to zwłaszcza mieszkańców dużych miast

Spożycie mięsa w Polsce niezmiennie od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. W 2017 roku przeciętny Polak zjadł blisko 80 kg, przede wszystkim wieprzowiny i drobiu. Rośnie jednak liczba osób, które szukają alternatywnych rozwiązań – ponad połowa Polaków zamierza ograniczyć ilość mięsa w codziennej diecie na rzecz warzyw i owoców. Wynika to przede wszystkim z rosnącej świadomości polskiego społeczeństwa w zakresie zdrowego żywienia. Na dietę z większą ilością warzyw najchętniej decydują się mieszkańcy dużych ośrodków miejskich.