Komunikaty PR

MSPO Kielce 4-7 września 2018

2018-05-23  |  00:00
Biuro prasowe

MSPO 2018 na 100-lecie niepodległej Polski

Paryż, Londyn i Kielce – te trzy europejskie wystawy przemysłu obronnego wymieniane są jednym tchem na świecie. Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Targach Kielce od ponad ćwierć wieku jest wizytówką polskiej branży i najlepszym sposobem promocji rodzimych firm. Jest także miejscem prezentacji nowości sektora obronnego z całego świata. W tym roku MSPO odbędzie się od 4 do 7 września, natomiast od 8 do 9 września towarzyszyć mu będą Dni Otwarte, podczas których będzie można obejrzeć między innymi Wystawę Sił Zbrojnych RP. Oba wydarzenia spaja jubileusz 100-lecia Niepodległości Państwa Polskiego.

Honorowym Patronem Salonu Obronnego w Kielcach jest Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda. Od lat podczas uroczystej gali wręczana jest Nagroda Prezydenta dla produktu najlepiej służącego podniesieniu poziomu bezpieczeństwa żołnierzy Sił Zbrojnych RP oraz Wyróżnienie Ministra Obrony Narodowej. Partnerem strategicznym MSPO 2018, po raz kolejny, jest Polska Grupa Zbrojeniowa.

Dwie misje przyświecają niezmiennie Salonowi Obronnemu w Targach Kielce - promocja polskich firm przemysłu zbrojeniowego na międzynarodowej arenie oraz wzmacnianie potencjału obronnego Polski. Minione MSPO zdaje się potwierdzać, że zadania te są realizowane z powodzeniem. W 2017 roku w Kielcach swoje produkty oferowało 618 firm z 27 krajów świata oraz Siły Zbrojne RP. Ekspozycja dała możliwość prezentacji 330 polskim wystawcom. W ciągu targów i Dni Otwartych, Targi Kielce odwiedziło 38 tysięcy osób. Wystawę odwiedziło  67 oficjalnych delegacji zagranicznych z 43 krajów,  w tym wiele w randze ministerialnej.

            Tradycją Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego od 2004 roku są Wystawy Narodowe. Dotychczas swój potencjał obronny prezentowało 13 państw: Niemcy, Norwegia, Francja, Izrael, USA, Szwecja, Państwa Grupy V4 , Wielka Brytania, Włochy, Turcja, Izrael i Korea Południowa. Rok 2018 będzie upływał pod znakiem 100-lecia Niepodległego Państwa Polskiego.

            W czasie MSPO, cyklicznie, odbywa się spotkanie Sekretarzy Stanu Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju z przedstawicielami firm zbrojeniowych. Salonowi Obronnemu towarzyszą seminaria, liczne konferencje. Swoje osiągnięcia prezentują Instytuty Wojskowe. Na liście wystawców znajdują się strategiczne dla umacniania światowej obronności koncerny. W Targach Kielce podpisywane są istotne kontrakty. Przykładem może być największa ubiegłoroczna umowa Fabryki Broni w Radomiu na nowoczesne karabiny Grot dla Wojska Polskiego za łączną sumę pond 500 mln zł. Siły Zbrojne zakontraktowały również zakup 118 pojazdów rozpoznawczych Wirus IV od spółki Concept za ponad 90 mln zł.

            Dni Otwarte, które w ubiegłym roku dołączyły do programu MSPO, prezentując szerokiej publiczności potencjał polskiego wojska, również w tym roku służyć będą budowaniu tożsamości narodowej oraz wychowaniu w duchu patriotycznym.  

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Znamy laureatów XXVIII edycji konkursu Teraz Polska ! Biuro prasowe
2018-06-18 | 19:30

Znamy laureatów XXVIII edycji konkursu "Teraz Polska"!

W warszawskim Teatrze Wielkim zostały wręczone statuetki „Teraz Polska”. 12 produktów, 10 usług, 2 przedsięwzięcia innowacyjne oraz 2 gminy mogą pochwalić się teraz
XXVIII edycja konkursu „Teraz Polska” zakończona
2018-06-18 | 12:30

XXVIII edycja konkursu „Teraz Polska” zakończona

W tym roku już po raz 28. zostaną wręczone statuetki „Teraz Polska”. 12 produktów, 10 usług, 2 przedsięwzięcia innowacyjne oraz 2 gminy zostaną nagrodzone Godłem
Nowoczesne technologie i analiza danych pozwalają na nowo projektować transport
2018-06-17 | 22:00

Nowoczesne technologie i analiza danych pozwalają na nowo projektować transport

Nowoczesne technologie i analiza danych pozwalają na nowo projektować transport w miastach. Efektywnie i z korzyścią dla środowiska. – Technologia zmieni

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Edukacja

Min. Anna Zalewska: Zachęcamy firmy do angażowania się w życie szkół. To inwestycja w przyszłe kadry

Biznes powinien się angażować w szkolnictwo zarówno od strony finansowej, logistycznej, jak i poprzez różnego rodzaju inicjatywy – uważa minister edukacji narodowej Anna Zalewska. Zaangażowanie sektora przedsiębiorstw w edukację branżową jest szczególnie istotne w kontekście prognoz demograficznych i pogłębiającego się problemu z podażą specjalistów. Rozwiązać go może inwestycja w przyszłe kadry już na etapie szkoły podstawowej. Przykładem takiej inicjatywy jest organizowany przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA ogólnopolski konkurs „Być jak Ignacy. Rozpalamy płomień wiedzy”, którego II edycja właśnie została rozstrzygnięta.

Handel

Coraz większa rozpoznawalność polskiej marki za granicą. To pomaga krajowym firmom w ekspansji

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie za granicą. W ubiegłym roku wyeksportowały towary za rekordową kwotę 203 mld euro. Wśród eksportowych hitów „made in Poland” są m.in. produkty rolno-spożywcze, meble, stolarka okienna i drzwiowa, a także maszyny. Krajowe firmy bardzo dobrze radzą też sobie w wyspecjalizowanych czy niszowych branżach, jak produkcja jachtów czy gier komputerowych. Przyczynia się do tego nie tylko dobra koniunktura w strefie euro i Stanach Zjednoczonych, lecz także coraz większa konkurencyjność polskich firm i rosnąca rozpoznawalność polskiej marki za granicą.

Transport

Rośnie popularność wypożyczalni aut na minuty. BP uruchamia takie wypożyczalnie na swoich stacjach

W Polsce przybywa wypożyczalni samochodów na minuty – po ulicach dziewięciu miast jeździ już blisko dwa tys. takich aut, ale ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Podobnie jak liczba użytkowników, która sięga już kilkudziesięciu tysięcy. Polski rynek carsharingu jest jeszcze młody, ale szybko rośnie. Jego potencjał dostrzegł też paliwowy koncern BP, który zarządza w Polsce siecią ponad pięćset stacji paliw. Na wybranych udostępni usługę wynajmu samochodu na minuty. Taka możliwość pojawi się na razie w Poznaniu i na obrzeżach miasta.

 
 

Transport

Nowe trendy w motoryzacji zmieniają branżę oponiarską. Przyszłością są inteligentne opony z czujnikami

Carsharing, elektromobilność i samochody autonomiczne to główne trendy, które będą kształtować nie tylko rynek motoryzacyjny, lecz także branżę oponiarską. W miarę wzrostu popularności carsharingu zwiększą się też przebiegi pojazdów, przez co zarządzanie obsługą opon stanie się kluczowe dla operatorów flot. W przypadku samochodów autonomicznych inteligentne opony zbierające dane o otoczeniu i podłożu mogą stanowić o ich rynkowej przewadze. Nad rozwojem takich rozwiązań pracuje Goodyear, który stworzył m.in. prototyp inteligentnej opony – kompletnego systemu obejmującego oponę, czujniki i algorytmy pracujące w chmurze, które komunikują się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem aplikacji.