Komunikaty PR

MSPO Kielce 4-7 września 2018

2018-05-23  |  00:00
Biuro prasowe

MSPO 2018 na 100-lecie niepodległej Polski

Paryż, Londyn i Kielce – te trzy europejskie wystawy przemysłu obronnego wymieniane są jednym tchem na świecie. Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Targach Kielce od ponad ćwierć wieku jest wizytówką polskiej branży i najlepszym sposobem promocji rodzimych firm. Jest także miejscem prezentacji nowości sektora obronnego z całego świata. W tym roku MSPO odbędzie się od 4 do 7 września, natomiast od 8 do 9 września towarzyszyć mu będą Dni Otwarte, podczas których będzie można obejrzeć między innymi Wystawę Sił Zbrojnych RP. Oba wydarzenia spaja jubileusz 100-lecia Niepodległości Państwa Polskiego.

Honorowym Patronem Salonu Obronnego w Kielcach jest Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda. Od lat podczas uroczystej gali wręczana jest Nagroda Prezydenta dla produktu najlepiej służącego podniesieniu poziomu bezpieczeństwa żołnierzy Sił Zbrojnych RP oraz Wyróżnienie Ministra Obrony Narodowej. Partnerem strategicznym MSPO 2018, po raz kolejny, jest Polska Grupa Zbrojeniowa.

Dwie misje przyświecają niezmiennie Salonowi Obronnemu w Targach Kielce - promocja polskich firm przemysłu zbrojeniowego na międzynarodowej arenie oraz wzmacnianie potencjału obronnego Polski. Minione MSPO zdaje się potwierdzać, że zadania te są realizowane z powodzeniem. W 2017 roku w Kielcach swoje produkty oferowało 618 firm z 27 krajów świata oraz Siły Zbrojne RP. Ekspozycja dała możliwość prezentacji 330 polskim wystawcom. W ciągu targów i Dni Otwartych, Targi Kielce odwiedziło 38 tysięcy osób. Wystawę odwiedziło  67 oficjalnych delegacji zagranicznych z 43 krajów,  w tym wiele w randze ministerialnej.

            Tradycją Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego od 2004 roku są Wystawy Narodowe. Dotychczas swój potencjał obronny prezentowało 13 państw: Niemcy, Norwegia, Francja, Izrael, USA, Szwecja, Państwa Grupy V4 , Wielka Brytania, Włochy, Turcja, Izrael i Korea Południowa. Rok 2018 będzie upływał pod znakiem 100-lecia Niepodległego Państwa Polskiego.

            W czasie MSPO, cyklicznie, odbywa się spotkanie Sekretarzy Stanu Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju z przedstawicielami firm zbrojeniowych. Salonowi Obronnemu towarzyszą seminaria, liczne konferencje. Swoje osiągnięcia prezentują Instytuty Wojskowe. Na liście wystawców znajdują się strategiczne dla umacniania światowej obronności koncerny. W Targach Kielce podpisywane są istotne kontrakty. Przykładem może być największa ubiegłoroczna umowa Fabryki Broni w Radomiu na nowoczesne karabiny Grot dla Wojska Polskiego za łączną sumę pond 500 mln zł. Siły Zbrojne zakontraktowały również zakup 118 pojazdów rozpoznawczych Wirus IV od spółki Concept za ponad 90 mln zł.

            Dni Otwarte, które w ubiegłym roku dołączyły do programu MSPO, prezentując szerokiej publiczności potencjał polskiego wojska, również w tym roku służyć będą budowaniu tożsamości narodowej oraz wychowaniu w duchu patriotycznym.  

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Śląsk i Mazowsze: gigantyczne koszty zagrożenia blackoutem Biuro prasowe
2019-01-13 | 23:00

Śląsk i Mazowsze: gigantyczne koszty zagrożenia blackoutem

Gdyby pod koniec zeszłego roku doszło w całym kraju do ośmiogodzinnej przerwy w dostawie energii w całym kraju, straty dla gospodarki wyniosłyby aż 2,6 mld zł –
Pramerica Życie zmienia się w Unum Życie
2018-12-11 | 13:00

Pramerica Życie zmienia się w Unum Życie

Pramerica Życie zmienia się w Unum Życie   Pramerica Życie TUiR SA ma nowego właściciela Grupę Unum - lidera w zapewnianiu ochrony finansowej w Stanach
Stabilna pozycja Grupy Enea w zmiennym otoczeniu rynkowym – podsumowanie wyników
2018-11-26 | 11:30

Stabilna pozycja Grupy Enea w zmiennym otoczeniu rynkowym – podsumowanie wyników

Po trzech kwartałach 2018 r. Grupa Enea wypracowała solidne wyniki finansowe. EBITDA wyniosła prawie 2 mld zł, przy przychodach wynoszących ponad 9,3 mld zł i była zgodna z planem

CES 2019

Regionalne - Mazowieckie

Intensywny rozwój marki Ibis Styles. Nowy hotel w centrum Warszawy, w połowie roku kolejne otwarcia

Sieć Ibis Styles, ekonomicznej marki Accor Hotels, obejmuje ponad 430 hoteli i 44 tys. pokoi w 45 krajach. Jej hotele są usytuowane w centrach miast lub w pobliżu stref aktywności biznesowej. W Warszawie do sieci dołączył właśnie kolejny obiekt, wybudowany zaledwie w 13 miesięcy Ibis Styles Warszawa Centrum. Gościom oferuje przemyślany design i 179 pokoi w centralnej lokalizacji, przy zachodnim brzegu Wisły. Wyróżnikiem ma być także unikalny koncept gastronomiczny Winestone.

Handel

Ważą się losy sposobu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Twardy brexit może zagrozić polskiemu eksportowi na Wyspy

Na ponad dwa miesiące przed datą wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wciąż nieznany jest jego scenariusz – czy kraj ten czeka tzw. twardy brexit, czy uda się jednak wypracować konsensus, od którego brytyjscy parlamentarzyści wydają się być bardzo dalecy. Niepewność ta powoduje wahania funta i ogranicza eksport do tego ważnego dla Polski partnera handlowego. W razie braku umowy polskie firmy ucierpią jeszcze bardziej.

Prawo

W 2019 roku zmieni się sposób rozliczania podatku za poprzedni rok. Fiskus będzie bardziej łaskawy dla spóźnialskich

Krótszy okres oczekiwania na zwrot nadpłaty podatku, możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem nawet po terminie, wyższe kwoty wolne od podatku – to tylko niektóre zmiany w sposobie rozliczania podatku dochodowego za 2018 rok. Główną zmianą jest to, że osoby składające PIT-37 i PIT-38 będą mogły skorzystać z gotowego formularza, który wypełni za nich urzędnik skarbowy. Ułatwienia czekają także osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, dorabiając niewielkie kwoty.

Handel

Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł. Marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. Z kolei najmniejsze budżety są przeznaczane na promocję w prasie i mediach drukowanych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.