Komunikaty PR

W wojnie z plastikiem liczy się każda siła.

2018-06-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weronika Rudecka
Consulting'n more

ul. Katowicka 4/9
03-932 Warszawa
weronika.rudecka|consultingandmore.pl| |weronika.rudecka|consultingandmore.pl
662945578
consultingandmore.pl/

Rywalizacja sportowa okazją do wsparcia walki z kryzysem środowiskowym?

Tak! Bo w wojnie z plastikiem liczy się każda siła.

Czy mamy świadomość, ile śmieci trafia do środowiska za sprawą działań człowieka? Każdego roku 8 milionów ton plastiku wycieka do oceanów, zagrażając istnieniu ponad 600 gatunkom morskim. Naukowcy szacują, że do 2050 roku ilość plastiku przekroczy liczbę ryb. Dlatego w walce o zmniejszenie zanieczyszczenia oceanów liczą się wszelkie działania, które mogą przyczynić się do osiągnięcia tego celu – akcje uświadamiające problem, projekty edukacyjne, zupełnie oddolne inicjatywy, globalne przedsięwzięcia firm, które nieraz obejmują takie obszary, jakie nigdy nie przyszłyby nam do głowy. W przypadku ochrony wód można także odwołać się do… pasji, jaką bez wątpienia jest żeglarstwo.

Żeglarze w trosce o oceany

Czy biznes i sport mogą przyczyniać się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska i budowania świadomości społecznej w zakresie jego ochrony? Jak najbardziej – dowodzi tego zaangażowanie firmy AkzoNobel w jedną z najważniejszych imprez żeglarskich na świecie, czyli Volvo Ocean Race. To nie tylko sportowa rywalizacja, ale również okazja do wsparcia walki z globalnym kryzysem środowiskowym, jakim jest zanieczyszczenie plastikiem mórz i oceanów. Przy okazji regat AkzoNobel organizuje spotkania, dyskusje i panele z przedstawicielami świata sportu, biznesu, polityki oraz nauki, które mają odbicie w realnych decyzjach. Na przykład w styczniu tego roku, podczas właśnie takiego spotkania w Hong Kongu tamtejsze władze zobowiązały się przekazać 20 milionów dolarów hongkońskich na modernizację zakładów recyklingu tworzyw sztucznych.

AkzoNobel w trakcie trwania wyścigu, wspiera również Akademię Młodych, której głównym zadaniem jest przekazywanie wiedzy na temat żeglarstwa oraz jest partnerem 12 wiosek regatowych zlokalizowanych w portach na trasie wyścigu. Ich odwiedzający mają szansę zapoznać się z instalacjami obrazującymi wpływ tworzyw sztucznych na przyrodę oraz poznają inicjatywy AkzoNobel, które mają na celu ochronę środowiska. W trakcie odpoczynku między kolejnymi etapami wyścigu, załoga AkzoNobel bierze czynny udział w sprzątaniu plaż m.in. w Kapsztadzie, wspierając tym samym globalną akcję Ocean Clean.

AkzoNobel to marka, dla której idea sustainability od lat jest jednym z najważniejszych obszarów działalności. Potwierdza to miejsce lidera w rankingu Dow Jones Sustainability Index najbardziej zrównoważonych firm z branży chemicznej. Firma zadeklarowała bycie wolną od węgla do 2050 roku. – Dołączyliśmy do VOR, ponieważ to wspaniała okazja do realizowania naszej misji i działania na rzecz środowiska – tym razem oceanów. Te prestiżowe regaty są niepowtarzalnym katalizatorem do tego, aby globalnie poruszyć temat zanieczyszczenia oceanów. Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w wyścigu oraz być partnerem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Katarzyna Kowalczyk, menedżer ds. komunikacji firmy AkzoNobel.

Co farby mogą mieć wspólnego z ochroną środowiska?

Jednym z ciekawszych wydarzeń Volvo Ocean Race jest Wyścig Legend, który odbywa się z okazji 45-lecia regat. W tej jubileuszowej edycji udział bierze polski jacht Copernicus, który będzie najstarszym jachtem w wyścigu. Cały czas jest on jachtem czynnym, a do tegorocznego wyścigu został specjalnie przygotowany, aby bez problemów przepłynąć wyznaczoną trasę. W jaki sposób? AkzoNobel produkuje specjalne powłoki do jachtów i statków, które zapobiegają narastaniu warstw glonów i wodorostów na środkach transportu wodnego. Wpływa to na znacznie lepszą konserwację łodzi i statków, a więc dłuższą żywotność poszczególnych elementów. Wszystkie jachty biorące udział w Volvo Ocean Race są pomalowane oraz zabezpieczone specjalistycznymi produktami z portfolio firmy AkzoNobel – także Copernicus. AkzoNobel przekazało specjalistyczne produkty, aby jacht został odpowiednio przygotowany do rejsu. Został on nie tylko pomalowany stoczniowymi farbami AkzoNobel, ale także zabezpieczony lakierami, spowalniającymi proces korozji.

Warto również podkreślić, że oficjalny dostawca powłok dla stoczni zadbał nie tylko o ochronę samych łodzi. Specjalne powłoki nie pozwalają uszkodzonym elementom łodzi odrywać się i wpadać do oceanu. Ograniczają również obrastanie statków trawami morskimi co dodatkowo wpływa na obniżenie zużycia paliwa. – Przykładamy najwyższą wagę do jakości naszych produktów. Zależy nam na tym, aby dzięki innowacyjnym technologiom były nie tylko trwałe i wydajne, ale także przyjazne środowisku – mówi Katarzyna Kowalczyk. – Zaprojektowane przez nas powłoki stoczniowe są przykładem na to, że te dwa aspekty można z sukcesem łączyć. Prowadzone przez nas badania udowodniły, że seria produktów z linii Intersleek pozwoliła oszczędzić 32 miliony ton CO2 w ciągu 21 lat.

Walka toczy się też na lądzie

Jedna plastikowa butelka rozkłada się ponad 1000 lat, reklamówka 400 lat. Dlatego świadomość zagrożenia, jakim dla oceanów jest plastik, jest ważna nie tylko wśród żeglarzy i pasjonatów innych sportów wodnych. Dlaczego? Według danych organizacji na rzecz ochrony środowiska Keep Britain Tidy ponad 80 proc. zanieczyszczeń morskich pochodzi z lądu. Dlatego sportowcy wszystkich dziedzin mogą przyczynić się do znacznego ograniczenia zaśmiecania wód. W jaki sposób? Sport to nie tylko uprawianie danej dyscypliny. To także ogromne imprezy sportowe, masowe wydarzenia, reklamy – czyli okazje, przy których wykorzystywane są ogromne ilości plastiku. Jak podaje independent.co.uk, impreza sportowa rozmiarów London Marathon może pozostawić po sobie aż siedem ton odpadów. Plastik znajduje się też w akcesoriach i odzieży sportowej, wykorzystywany jest przy organizowaniu cateringu, obsłudze i oprawie imprez. – Cały świat sportu ma ogromny wpływ na walkę z ochroną oceanów. Budowanie tej świadomości to początek ogromnych zmian, w których będziemy dalej brać aktywny udział – dodaje menedżer ds. komunikacji AkzoNobel.

 

***

AkzoNobel to firma z pasją malowania. Od 1792 roku jesteśmy ekspertem w produkcji farb i lakierów, kreującym standardy w kolorze i ochronie powierzchni. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon – które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Firma z siedzibą główną w Holandii działa w ponad 80 krajach i zatrudnia około 35 000 pracowników, którzy z pasją dostarczają wysokiej jakości produkty i usługi, zgodnie z oczekiwaniem naszych klientów. Do końca 2018 roku zostanie zakończony proces sprzedaży obszaru biznesowego Specialty Chemicals. Więcej informacji na stronie www.akzonobel.com/poland

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Decathlon w walce o czyste środowisko! Biuro prasowe
2018-11-15 | 12:00

Decathlon w walce o czyste środowisko!

Konkurs dla szkół zorganizowano przy współpracy IKEA, Urzędu Miasta Katowice, Ambasady Szwecji, sieci Decathlon oraz ING Banku Śląskiego. Został objęty patronatem United
Ochrona środowiska Fundacja VIVE Serce Dzieciom bije Rekord Polski
2018-11-15 | 06:00

Fundacja VIVE Serce Dzieciom bije Rekord Polski

W ramach Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów, obchodzonego w dniach 17.11.2018 – 25.11.2018, Fundacja VIVE Serce Dzieciom wspólnie z Partnerami
Ochrona środowiska KESSEL partnerem dolnośląskiej konferencji wodociągowej
2018-11-08 | 01:00

KESSEL partnerem dolnośląskiej konferencji wodociągowej

W dniach 11 - 12 października 2018 r. w Polanicy-Zdroju odbyła się jesienna edycja dolnośląskiej konferencji wodociągowej. Zorganizowała ją Fundacja „Dolnośląskie Forum

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Bankowość

Blisko 3 mln Polaków ma problem ze spłatą alimentów, pożyczek i kredytów. W ostatnim kwartale przybyło prawie 33,5 tys. dłużników

W trzecim kwartale tego roku w bazach BIK oraz BIG InfoMonitor przybyło niemal 33,5 tys. niesolidnych dłużników, których zaległości wzrosły o 2,4 mld zł. Ich łączna kwota przekracza już 73 mld zł, a problemy ze spłacaniem w terminie rachunków, alimentów oraz kredytów i pożyczek ma w sumie 2,76 mln Polaków. Przeciętny dług wynosi już 26,55 tys. zł i jest o 500 zł wyższy niż jeszcze trzy miesiące wcześniej. Na tle całego kraju najgorzej wypadają mieszkańcy województwa mazowieckiego.

Finanse

Firmy tracą 359 mld dol. rocznie przez nielegalne i często zainfekowane oprogramowanie. W Polsce korzysta z niego prawie połowa firm

Blisko połowa używanego w Polsce oprogramowania jest wykorzystywana nielegalnie, bez odpowiednich licencji. To naraża firmy na milionowe kary finansowe, a także na ryzyka związane z cyberbezpieczeństwem. Z danych BSA, międzynarodowej organizacji zrzeszającej producentów oprogramowania komputerowego, wynika, że w globalnej skali zainfekowane oprogramowanie bez licencji kosztuje firmy prawie 359 mld dol. rocznie. Eksperci podkreślają, że profesjonalne zarządzanie zasobami informatycznymi i licencjami do oprogramowania jest fundamentem cyberbezpieczeństwa. 

Patronat Newserii

Problemy społeczne

Sztuczna inteligencja i roboty zmieniają sposób wykonywania pracy. Do 2030 roku wpłynie to na nawet 800 mln miejsc pracy

Nawet 75 proc. zawodów, które będą wykonywane za 10 lat, jest dla nas jeszcze nieznanych. Sztuczna inteligencja, roboty i urządzenia cyfrowe zmieniają sposób wykonywania przez nas pracy. Docelowo roboty mogą zastąpić jedną piątą pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin. Jednocześnie jednak inwestycje w nowe technologie to dla firm konieczność. Już ponad połowa największych firm na świecie rozpoczęła wdrażanie automatyzacji procesów z wykorzystaniem robotów.

Gospodarka

Mimo osłabienia niemieckiej gospodarki Polska pozostaje w dobrej kondycji ekonomicznej. To w dużym stopniu zasługa konsumentów

Według szybkiego szacunku dynamiki PKB za III kwartał roku polska gospodarka rozwijała się w tempie 5,1 proc. rok do roku, podobnie jak w II kwartale. Oznacza to, że w tym roku dynamika ta nie zeszła poniżej granicy 5 proc. Choć Narodowy Bank Polski w listopadowym raporcie o inflacji przewiduje ostrożnie, że w całym 2018 roku gospodarka wzrośnie o 4,8 proc., koniec roku pod względem konsumpcji powinien być udany.