Komunikaty PR

W wojnie z plastikiem liczy się każda siła.

2018-06-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weronika Rudecka
Consulting'n more

ul. Katowicka 4/9
03-932 Warszawa
weronika.rudecka|consultingandmore.pl| |weronika.rudecka|consultingandmore.pl
662945578
consultingandmore.pl/

Rywalizacja sportowa okazją do wsparcia walki z kryzysem środowiskowym?

Tak! Bo w wojnie z plastikiem liczy się każda siła.

Czy mamy świadomość, ile śmieci trafia do środowiska za sprawą działań człowieka? Każdego roku 8 milionów ton plastiku wycieka do oceanów, zagrażając istnieniu ponad 600 gatunkom morskim. Naukowcy szacują, że do 2050 roku ilość plastiku przekroczy liczbę ryb. Dlatego w walce o zmniejszenie zanieczyszczenia oceanów liczą się wszelkie działania, które mogą przyczynić się do osiągnięcia tego celu – akcje uświadamiające problem, projekty edukacyjne, zupełnie oddolne inicjatywy, globalne przedsięwzięcia firm, które nieraz obejmują takie obszary, jakie nigdy nie przyszłyby nam do głowy. W przypadku ochrony wód można także odwołać się do… pasji, jaką bez wątpienia jest żeglarstwo.

Żeglarze w trosce o oceany

Czy biznes i sport mogą przyczyniać się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska i budowania świadomości społecznej w zakresie jego ochrony? Jak najbardziej – dowodzi tego zaangażowanie firmy AkzoNobel w jedną z najważniejszych imprez żeglarskich na świecie, czyli Volvo Ocean Race. To nie tylko sportowa rywalizacja, ale również okazja do wsparcia walki z globalnym kryzysem środowiskowym, jakim jest zanieczyszczenie plastikiem mórz i oceanów. Przy okazji regat AkzoNobel organizuje spotkania, dyskusje i panele z przedstawicielami świata sportu, biznesu, polityki oraz nauki, które mają odbicie w realnych decyzjach. Na przykład w styczniu tego roku, podczas właśnie takiego spotkania w Hong Kongu tamtejsze władze zobowiązały się przekazać 20 milionów dolarów hongkońskich na modernizację zakładów recyklingu tworzyw sztucznych.

AkzoNobel w trakcie trwania wyścigu, wspiera również Akademię Młodych, której głównym zadaniem jest przekazywanie wiedzy na temat żeglarstwa oraz jest partnerem 12 wiosek regatowych zlokalizowanych w portach na trasie wyścigu. Ich odwiedzający mają szansę zapoznać się z instalacjami obrazującymi wpływ tworzyw sztucznych na przyrodę oraz poznają inicjatywy AkzoNobel, które mają na celu ochronę środowiska. W trakcie odpoczynku między kolejnymi etapami wyścigu, załoga AkzoNobel bierze czynny udział w sprzątaniu plaż m.in. w Kapsztadzie, wspierając tym samym globalną akcję Ocean Clean.

AkzoNobel to marka, dla której idea sustainability od lat jest jednym z najważniejszych obszarów działalności. Potwierdza to miejsce lidera w rankingu Dow Jones Sustainability Index najbardziej zrównoważonych firm z branży chemicznej. Firma zadeklarowała bycie wolną od węgla do 2050 roku. – Dołączyliśmy do VOR, ponieważ to wspaniała okazja do realizowania naszej misji i działania na rzecz środowiska – tym razem oceanów. Te prestiżowe regaty są niepowtarzalnym katalizatorem do tego, aby globalnie poruszyć temat zanieczyszczenia oceanów. Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w wyścigu oraz być partnerem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Katarzyna Kowalczyk, menedżer ds. komunikacji firmy AkzoNobel.

Co farby mogą mieć wspólnego z ochroną środowiska?

Jednym z ciekawszych wydarzeń Volvo Ocean Race jest Wyścig Legend, który odbywa się z okazji 45-lecia regat. W tej jubileuszowej edycji udział bierze polski jacht Copernicus, który będzie najstarszym jachtem w wyścigu. Cały czas jest on jachtem czynnym, a do tegorocznego wyścigu został specjalnie przygotowany, aby bez problemów przepłynąć wyznaczoną trasę. W jaki sposób? AkzoNobel produkuje specjalne powłoki do jachtów i statków, które zapobiegają narastaniu warstw glonów i wodorostów na środkach transportu wodnego. Wpływa to na znacznie lepszą konserwację łodzi i statków, a więc dłuższą żywotność poszczególnych elementów. Wszystkie jachty biorące udział w Volvo Ocean Race są pomalowane oraz zabezpieczone specjalistycznymi produktami z portfolio firmy AkzoNobel – także Copernicus. AkzoNobel przekazało specjalistyczne produkty, aby jacht został odpowiednio przygotowany do rejsu. Został on nie tylko pomalowany stoczniowymi farbami AkzoNobel, ale także zabezpieczony lakierami, spowalniającymi proces korozji.

Warto również podkreślić, że oficjalny dostawca powłok dla stoczni zadbał nie tylko o ochronę samych łodzi. Specjalne powłoki nie pozwalają uszkodzonym elementom łodzi odrywać się i wpadać do oceanu. Ograniczają również obrastanie statków trawami morskimi co dodatkowo wpływa na obniżenie zużycia paliwa. – Przykładamy najwyższą wagę do jakości naszych produktów. Zależy nam na tym, aby dzięki innowacyjnym technologiom były nie tylko trwałe i wydajne, ale także przyjazne środowisku – mówi Katarzyna Kowalczyk. – Zaprojektowane przez nas powłoki stoczniowe są przykładem na to, że te dwa aspekty można z sukcesem łączyć. Prowadzone przez nas badania udowodniły, że seria produktów z linii Intersleek pozwoliła oszczędzić 32 miliony ton CO2 w ciągu 21 lat.

Walka toczy się też na lądzie

Jedna plastikowa butelka rozkłada się ponad 1000 lat, reklamówka 400 lat. Dlatego świadomość zagrożenia, jakim dla oceanów jest plastik, jest ważna nie tylko wśród żeglarzy i pasjonatów innych sportów wodnych. Dlaczego? Według danych organizacji na rzecz ochrony środowiska Keep Britain Tidy ponad 80 proc. zanieczyszczeń morskich pochodzi z lądu. Dlatego sportowcy wszystkich dziedzin mogą przyczynić się do znacznego ograniczenia zaśmiecania wód. W jaki sposób? Sport to nie tylko uprawianie danej dyscypliny. To także ogromne imprezy sportowe, masowe wydarzenia, reklamy – czyli okazje, przy których wykorzystywane są ogromne ilości plastiku. Jak podaje independent.co.uk, impreza sportowa rozmiarów London Marathon może pozostawić po sobie aż siedem ton odpadów. Plastik znajduje się też w akcesoriach i odzieży sportowej, wykorzystywany jest przy organizowaniu cateringu, obsłudze i oprawie imprez. – Cały świat sportu ma ogromny wpływ na walkę z ochroną oceanów. Budowanie tej świadomości to początek ogromnych zmian, w których będziemy dalej brać aktywny udział – dodaje menedżer ds. komunikacji AkzoNobel.

 

***

AkzoNobel to firma z pasją malowania. Od 1792 roku jesteśmy ekspertem w produkcji farb i lakierów, kreującym standardy w kolorze i ochronie powierzchni. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon – które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Firma z siedzibą główną w Holandii działa w ponad 80 krajach i zatrudnia około 35 000 pracowników, którzy z pasją dostarczają wysokiej jakości produkty i usługi, zgodnie z oczekiwaniem naszych klientów. Do końca 2018 roku zostanie zakończony proces sprzedaży obszaru biznesowego Specialty Chemicals. Więcej informacji na stronie www.akzonobel.com/poland

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Organizacje ekologiczne chcą wszczęcia dochodzenia w sprawie połowów prądem Biuro prasowe
2018-06-14 | 07:00

Organizacje ekologiczne chcą wszczęcia dochodzenia w sprawie połowów prądem

13 czerwca, 23 organizacje ekologiczne i organizacje reprezentujące rybaków z Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii złożyły formalny wniosek do Europejskiego Urzędu ds.
Ochrona środowiska To już pewne. Gdańsk buduje nowoczesną spalarnię odpadów
2018-05-14 | 10:00

To już pewne. Gdańsk buduje nowoczesną spalarnię odpadów

Miasto Gdańsk wieńczy wieloletnie starania by urzeczywistnić plan zbudowania nowoczesnej, ekologicznej spalarni odpadów pod nazwą Port Czystej Energii. Uroczyste podpisanie umowy z
Ochrona środowiska Po pierwsze ekologia!
2018-04-20 | 12:10

Po pierwsze ekologia!

Konsekwencja i odpowiedzialność – to dwa słowa, którymi można opisać działania proekologiczne FRoSTY. Obchodzony 22 kwietnia Międzynarodowy Dzień Ziemi to doskonała okazja do

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Edukacja

Min. Anna Zalewska: Zachęcamy firmy do angażowania się w życie szkół. To inwestycja w przyszłe kadry

Biznes powinien się angażować w szkolnictwo zarówno od strony finansowej, logistycznej, jak i poprzez różnego rodzaju inicjatywy – uważa minister edukacji narodowej Anna Zalewska. Zaangażowanie sektora przedsiębiorstw w edukację branżową jest szczególnie istotne w kontekście prognoz demograficznych i pogłębiającego się problemu z podażą specjalistów. Rozwiązać go może inwestycja w przyszłe kadry już na etapie szkoły podstawowej. Przykładem takiej inicjatywy jest organizowany przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA ogólnopolski konkurs „Być jak Ignacy. Rozpalamy płomień wiedzy”, którego II edycja właśnie została rozstrzygnięta.

Handel

Coraz większa rozpoznawalność polskiej marki za granicą. To pomaga krajowym firmom w ekspansji

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie za granicą. W ubiegłym roku wyeksportowały towary za rekordową kwotę 203 mld euro. Wśród eksportowych hitów „made in Poland” są m.in. produkty rolno-spożywcze, meble, stolarka okienna i drzwiowa, a także maszyny. Krajowe firmy bardzo dobrze radzą też sobie w wyspecjalizowanych czy niszowych branżach, jak produkcja jachtów czy gier komputerowych. Przyczynia się do tego nie tylko dobra koniunktura w strefie euro i Stanach Zjednoczonych, lecz także coraz większa konkurencyjność polskich firm i rosnąca rozpoznawalność polskiej marki za granicą.

Transport

Rośnie popularność wypożyczalni aut na minuty. BP uruchamia takie wypożyczalnie na swoich stacjach

W Polsce przybywa wypożyczalni samochodów na minuty – po ulicach dziewięciu miast jeździ już blisko dwa tys. takich aut, ale ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Podobnie jak liczba użytkowników, która sięga już kilkudziesięciu tysięcy. Polski rynek carsharingu jest jeszcze młody, ale szybko rośnie. Jego potencjał dostrzegł też paliwowy koncern BP, który zarządza w Polsce siecią ponad pięćset stacji paliw. Na wybranych udostępni usługę wynajmu samochodu na minuty. Taka możliwość pojawi się na razie w Poznaniu i na obrzeżach miasta.

 
 

Transport

Nowe trendy w motoryzacji zmieniają branżę oponiarską. Przyszłością są inteligentne opony z czujnikami

Carsharing, elektromobilność i samochody autonomiczne to główne trendy, które będą kształtować nie tylko rynek motoryzacyjny, lecz także branżę oponiarską. W miarę wzrostu popularności carsharingu zwiększą się też przebiegi pojazdów, przez co zarządzanie obsługą opon stanie się kluczowe dla operatorów flot. W przypadku samochodów autonomicznych inteligentne opony zbierające dane o otoczeniu i podłożu mogą stanowić o ich rynkowej przewadze. Nad rozwojem takich rozwiązań pracuje Goodyear, który stworzył m.in. prototyp inteligentnej opony – kompletnego systemu obejmującego oponę, czujniki i algorytmy pracujące w chmurze, które komunikują się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem aplikacji.