Komunikaty PR

Gmina musi mieć pomysł na rozwój

2016-02-01  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania PP2016 ( 0 MB )

Gminy zdają sobie sprawę, że to od ich aktywności zależy, czy ich region i społeczność będą się rozwijać, czy popadać w stagnację. Jak widać na przykładzie wielu polskich samorządów, nawet w przypadku gdy gmina zmaga się z różnymi niedostatkami, impulsem do jej rozwoju może być pomysł i dobra wola jego realizacji. Z myślą o takich samorządach Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” Krajowej Izby Gospodarczej już po raz trzeci przeprowadzi bazujący na audycie program „Przyjazna Polska”. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 marca.

Przyjazne rozwiązania

Ideą programu jest docenienie na forum ogólnopolskim tych samorządów, które mimo niekorzystnych uwarunkowań mają pomysł na siebie i konsekwentnie pracują nad wykorzystaniem swoich mocnych stron, by móc przezwyciężyć słabości.  

Podczas weryfikacji gmin szczególną uwagę zwracamy m.in. na przyjazną i profesjonalną obsługę administracyjną w gminie, podwyższanie standardu życia mieszkańców, m.in. dzięki inwestycjom w infrastrukturę, troskę o środowisko naturalne, dbanie o rozwój edukacji dzieci i młodzieży, stwarzanie godnych warunków życia dla osób niepełnosprawnych i seniorów czy zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu – wyjaśnia dr Mieczysław Bąk, prezes Fundacji „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”.

Gminy, które zgłoszą się do programu, mogą konkurować w aż 9 kategoriach, uwzględniających różnorodność samorządów: Certyfikowana Lokalizacja Biznesu, Dobre Miejsce Zamieszkania, Kraina Historii i Kultury, Kraina Turystyki i Przygody, Zielona Gmina, eGmina, Specjalistyczna Gmina Agro, Gmina z Tradycją oraz Kraina Zdrowia i Urody. Umożliwia to samorządom pochwalenie się na forum ogólnopolskim swoimi osiągnięciami, takimi jak np. cyfryzacja gminy, inwestycje i inicjatywy proekologiczne, dbałość o lokalne tradycje i pamięć historyczną czy inwestycyjne wykorzystanie warunków naturalnych, np. mikroklimatu czy wód termalnych.

Rzetelna weryfikacja

Organizatorzy programu weryfikują uczestników w dwóch etapach. W pierwszym oceniana jest ankieta nt. działalności i atutów gminy, a jeśli gmina wybrała 1 z 9 kategorii – również ankieta tematyczna. W gminie, która spełnia wymogi formalne i merytoryczne określone w regulaminie, odbywa się audyt certyfikacyjny. Audytor sprawdza zgodność deklaracji z ankiety ze stanem faktycznym, może też poprosić o dodatkowe szczegółowe informacje. Na podstawie wyników audytu Kapituła Programu podejmuje ostateczną decyzję o przyznaniu lub nieprzyznaniu certyfikatu „Przyjazna Polska”.  

Laureatów programu poznamy jesienią podczas uroczystej gali w Warszawie z udziałem przedstawicieli władz państwowych i samorządowych, przedsiębiorców i reprezentantów organizacji otoczenia biznesu. W I i II edycji gratulacje Laureatom osobiście złożył m.in. Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki.

 

Więcej informacji na www.przyjaznapolska.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Samorządy Efektownie i efektywnie. Miejskie iluminacje błyszczą w mediach Biuro prasowe
2019-01-21 | 11:00

Efektownie i efektywnie. Miejskie iluminacje błyszczą w mediach

Warszawa, Gdańsk i Kraków – to właśnie zimowe iluminacje tych trzech miast robią największą furorę w mediach zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych –
Samorządy Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości oficjalnie potwierdzon
2018-09-27 | 12:00

Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości oficjalnie potwierdzon

8 czerwca 2018 roku, punktualnie o godzinie 11:00 odbył się Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości. Wydarzenie zjednoczyło uczestników i widzów w ponad
Samorządy Skąd gminy mogą brać środki na modernizację szkół?
2018-09-10 | 12:00

Skąd gminy mogą brać środki na modernizację szkół?

We wnioskach z przeprowadzonych kontroli NIK jako jedną z głównych przyczyn złego stanu techniczno-sanitarny polskich szkół wymienił ograniczone możliwości finansowe

Kalendarium

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.