Komunikaty PR

Raport UKE: W 2017 roku Polacy wysłali prawie 50 miliardów SMS-ów

2018-07-11  |  09:35
Biuro prasowe
Do pobrania inf.prasow ( 0.3 MB )

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował coroczny „Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2017 roku” z którego wynika, że na koniec minionego roku aktywnych było ponad 53 milionów kart SIM, czyli o 4% mniej niż w 2016 roku. To jedna z prawdopodobnych przyczyn spadku liczby SMS-ów wysłanych przez użytkowników polskich sieci. W 2017 roku Polacy łącznie nadali 49,2 miliarda krótkich wiadomości tekstowych, o 2% mniej niż 12 miesięcy wcześniej. Innym powodem spadku liczby wysłanych SMS-ów jest rosnąca wciąż popularność mobilnych komunikatorów oraz portali społecznościowych.

- W raporcie UKE nie znajdziemy ani słowa na temat poszczególnych segmentów rynku SMS, ale my od dawna obserwujemy dynamiczny wzrost ruchu wiadomości wysyłanych w modelu a2p (application to person), który napędzają firmy oraz instytucje. – mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip. – Mam na myśli tutaj ruch SMS-ów generowanych np. przez systemy bankowe, e-commerce, powiadomienia przesyłane przez gminy, a także kampanie mobilne realizowane z wykorzystaniem SMS-ów. Spodziewam się, że ten segment rynku nadal będzie rosnąć, tak samo jak marketing mobilny, po który sięga coraz więcej firm oraz instytucji w Polsce. SMS to wciąż najlepsze narzędzie dotarcia do klienta: skuteczne, nie liczone jako spam, dobrze widziane przez odbiorców. – dodaje.

Mimo spadku wysyłanych SMS-ów dane w raporcie wskazują, że wśród wybranych państw Unii Europejskiej Polska wciąż znajduje się znacznie powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 77 krótkich wiadomości tekstowych miesięcznie. Średnia dla wybranych państw europejskich jest niższa o 18 wiadomości i wynosi 59 SMS-ów przypadających na jednego aktywnego użytkownika.

Raport UKE wskazuje na wyraźny wpływ obowiązku rejestracji kart SIM na zmniejszenie się liczby kart prepaid na rynku. Na koniec 2017 roku ich liczba w porównaniu z 2016 rokiem spadła o 22,3% do wartości 17,8 milionów. Prawie 65% wszystkich użytkowników sieci mobilnych korzysta z usług w modelu postpaid.

MMS coraz bardziej popularny

Z raportu UKE wynika, że w 2017 roku użytkownicy polskich sieci mobilnych wysłali 1,4 miliarda MMS-ów, czyli aż o 39% więcej niż rok wcześniej. Średnio na jednego mieszkańca Polski przypadło 38 takich wiadomości wobec 27 w poprzednim roku i 19 wiadomościach MMS w 2015 roku.

- Ustalenia z raportu UKE dowodzą, że użytkownicy chętnie dzielą się swoimi zdjęciami nie tylko na Facebooku, Messengerze czy poprzez inne serwisy społecznościowe, ale również coraz częściej przesyłają taką zawartość bezpośrednio na numer telefonu odbiorcy. W niedalekiej przyszłości będą mogli udostępniać w taki sam sposób również wysokiej jakości zdjęcia, filmy, animacje i grafiki. Wszystko to dzięki rozwiązaniu Rich Communication Services (RCS), które jest kolejnym etapem rozwoju standardu SMS i MMS. Obserwujemy duże zainteresowanie polskich operatorów uruchomieniem infrastruktury RCS, która otworzy przed użytkownikami sieci nowe możliwości komunikacyjne. – mówi Zelijko Bak, Program Manager w firmie Infobip odpowiedzialny za rozwój standardu RCS.

Ponad miliard SMS-ów wysłanych w roamingu

Według raportu UKE systematycznie zwiększa się łączna liczba wiadomości SMS wysyłanych w roamingu. Szczególnie gwałtowny wzrost odnotowano w 2017 r. Abonenci polskich sieci korzystający z roamingu za granicą wysłali ponad 1 mld SMS-ów, o ok. 65% więcej niż rok wcześniej.

Ruch wysyłanych wiadomości SMS napędziło wprowadzenie w czerwcu 2017 roku zasady „Roam Like At Home”, wyrównującej stawki za połączenia głosowe, wiadomości SMS i transmisję danych w Polsce i w innych krajach europejskich. Dzięki temu klienci polskich operatorów mogli korzystać z telefonu w Unii Europejskiej na tych samych zasadach co w kraju. Przełożyło się to na znaczący wzrost zainteresowania usługami w roamingu.

- Czas wakacji nie oznacza wcale, że turyści zostawiają swoje telefony w domu. Wręcz przeciwnie, aktywnie wykorzystują je podczas wyjazdów – nawigują nimi, przeglądają Internet, słuchają muzyki, uwieczniają wakacyjne chwile i oczywiście dzielą się nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych. To wszystko oznacza, że cały czas są online, a smartfon mają przy sobie. – mówi Kamila Górna. -  Właśnie dlatego kampanie mobilne są takie skuteczne, bo docierają do odbiorców przez cały rok, również w wakacje. Pozostaje tylko odpowiednio dobrać temat kampanii i grupę docelową. – podkreśla.

Operatorzy coraz mniej zarabiają na SMS-ach

Spadek liczby wysłanych wiadomości tekstowych jest jednym z powodów od kilku lat malejących przychodów operatorów. Tendencja zapoczątkowana w 2012 roku potwierdziła się również w 2017 r. W roku ubiegłym z usług telefonii mobilnej operatorzy uzyskali łączny przychód na poziomie 15 mld zł i były o prawie 11% niższe niż rok wcześniej.

Pełna treść raportu UKE - https://www.uke.gov.pl/akt/raport-o-stanie-rynku-telekomunikacyjnego-w-2017-roku,93.html

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Yealink poszerza portfolio urządzeń do Microsoft Teams w zakresie głosu i wideo Biuro prasowe
2018-10-30 | 12:00

Yealink poszerza portfolio urządzeń do Microsoft Teams w zakresie głosu i wideo

Yealink, wiodący dostawca rozwiązań zunifikowanej komunikacji (UC) na świecie, z dumą ogłosił wprowadzenie do portfolio nowych urządzeń audio i wideo do Microsoft Teams, w tym
Telekomunikacja Dominacja Orange – Internet mobilny w Polsce (wrzesień 2018)
2018-10-10 | 10:20

Dominacja Orange – Internet mobilny w Polsce (wrzesień 2018)

Dominacja Orange – Internet mobilny w Polsce (wrzesień 2018) Portal RFBenchmark.pl opublikował wrześniowy ranking operatorów komórkowych w Polsce. Celem badania była
Telekomunikacja Doogee S50 - pancerny smartfon dostępny w Polsce
2018-07-30 | 01:00

Doogee S50 - pancerny smartfon dostępny w Polsce

Doogee S50 - pancerny smartfon dostępny w Polsce   W sezonie wakacyjnym wiele osób wybiera aktywne formy wypoczynku.  Smartfony Doogee z serii S to urządzenia,

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Bankowość

Zadłużenie Polaków przekracza już 34 mld zł i wciąż rośnie. Potrzebna lepsza edukacja finansowa

Złe nawyki finansowe, przeszacowanie swoich możliwości albo kompulsywne zakupy, a także sytuacja życiowa – na przykład utrata pracy, rozwód czy ciężka choroba w rodzinie – mogą być przyczyną zadłużenia. Z danych Grupy KRUK wynika, że na koniec III kwartału tego roku z takim problemem boryka się 4,5 mln Polaków. Mają oni łącznie do spłaty 34 mld zł. 17 listopada już po raz dziesiąty w Polsce będziemy obchodzić Dzień bez Długów. Jest to między innymi okazja do edukacji finansowej Polaków i zwrócenia ich uwagi na problem zadłużenia. 

Prawo

W 2019 roku wchodzą nowe obciążenia prawne dla pracodawców. Koszty pracy będą dalej rosnąć

Polscy pracodawcy odczuli w ostatnich miesiącach wzrost kosztów pracy. Generują go, po pierwsze, dobra koniunktura gospodarcza, która pociąga za sobą wzrost płac, a po drugie, szereg zmian prawnych, na które pracodawca nie ma żadnego wpływu. Już w tej chwili obciążenie składkowe po stronie pracodawcy wynosi ok. 20 proc. wynagrodzenia pracownika. Po wprowadzeniu pracowniczych programów kapitałowych będzie ono jeszcze wyższe. Nadal istnieje ryzyko związane ze zniesieniem limitu tzw. 30-krotności. Choć Trybunał Konstytucyjny uznał przepisy za niezgodne z Konstytucją, temat wciąż może powrócić. Wzrostu kosztów nie da się uniknąć, ale pracodawcy mogą je sobie zrekompensować gdzie indziej – wskazują eksperci Ayming Polska.

Patronat Newserii

Bankowość

Citi Handlowy stawia na sztuczną inteligencję. W 2019 roku biometria ma zastąpić tradycyjny sposób logowania w nowej aplikacji mobilnej

W ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku Citi Handlowy wypracował wzrost zysku netto z 372,2 mln zł do 486,6 mln zł. W części instytucjonalnej bank zamierza nadal aktywnie promować biznes międzynarodowy, wspierając ekspansję polskich przedsiębiorstw e-commerce. W bankowości detalicznej strategia zakłada inwestowanie w relacje z klientami i dalszą digitalizację rozwiązań, która ma poprawić jakość oferowanych produktów i usług. W 2019 roku Citi Handlowy wdrażać będzie w dwóch fazach nową aplikację mobilną, zbudowaną zgodnie z trendem otwartej bankowości, w której tradycyjny model logowania zastąpi biometria. Prezes banku Sławomir S. Sikora podkreśla, że technologie – zwłaszcza sztuczna inteligencja – będą przesądzać o przyszłym kształcie usług bankowych. 

Handel

Polacy wystawiają często negatywne komentarze firmom w internecie. Robią to z chęci rekompensaty i ostrzeżenia innych klientów

Pozytywne opinie budują wiarygodność firm w oczach potencjalnych klientów. Zdaniem ekspertów Polacy woleliby wystawiać dobre oceny, nie mają jednak motywacji do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami. Do negatywnych komentarzy skłania ich chęć powetowania własnych strat oraz ostrzeżenia innych konsumentów przed nietrafionym wyborem. Podejmujemy decyzje kierując się opiniami, dlatego do dzielenia się nimi  w sieci zachęca kampania „Dobry głos dla firm”.

Problemy społeczne

60 proc. Polaków pracuje nieefektywnie. Przyczyną permanentne zmęczenie i nieumiejętne zarządzanie energią życiową

11 mln Polaków cierpi z powodu permanentnego zmęczenia. Przekłada się ono zarówno na jakość życia prywatnego, jak i na obniżoną efektywność w pracy. Przyczyną jest m.in. nieumiejętne zarządzanie energią, którą należy czerpać z czterech źródeł: fizycznego, emocjonalnego, mentalnego i społecznego. Pomaga to rozwijać siłę i odporność psychiczną.