Mówi: | Robert Sulich |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu |
Firma: | DHL Parcel |
DHL Parcel wesprze rynek e-commerce. Firma stworzyła platformę do handlu w sieci
Rozwój e-commerce przyniósł hossę w branży usług kurierskich. DHL Parcel, jeden z potentatów na polskim rynku, chce zwiększyć swój udział w rynku, tworząc platformę handlową, która ma ułatwić internetowym sprzedawcom znalezienie nabywców na ich towary i usprawnić cały proces transakcji.
– E-commerce jest wiodącym segmentem, tworzącym w tej chwili dynamikę przyrostu przesyłek krajowych, także na rynku przesyłek międzynarodowych, bo w sposób mniej dynamiczny, ale także rozwija się zainteresowanie polskich konsumentów zakupami w zewnętrznych, zagranicznych sklepach internetowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Robert Sulich, dyrektor ds. marketingu DHL Parcel Polska
Jak podaje badająca ten rynek firma CubeResearch, w 2012 roku obroty w sklepach internetowych sięgały 25 mld zł, rok później 30 mld zł, a jak się szacuje, w roku 2014 wartość tego rynku przekroczyła 35 mld zł. Na razie daje to 4 do 5 proc. wartości całej sprzedaży w Polsce, jednak według prognoz w 2020 może osiągnąć 10-15 proc. Tak dynamiczny wzrost sprzedaży wysyłkowej przyniósł też ożywienie na rynku usług kurierskich. Liczba wysyłanych w Polsce paczek rośnie o 10-15 proc. rocznie. Nowa usługa DHL Parcel Polska – określana jako internetowy pasaż handlowy All You Need – ma wspierać sprzedających w sieci biznesowych klientów firmy. DHL Parcel Polska będzie prowadził w ich imieniu marketing oraz bezpośrednią obsługę transakcji sprzedaży ich produktów.
– Chcemy w ten sposób wesprze ich, zajmując się żmudnym pozycjonowaniem ich produktu w wyszukiwarkach – deklaruje Robert Sulich. – Ten cały performance marketing służy temu, żeby produkty sprzedawać. Po to, żeby e-sprzedawcy mogli skupić się na bardziej strategicznych decyzjach dotyczących swojego biznesu, czyli poszukiwaniu dobrych źródeł zaopatrzenia, rozpoznawaniu rynku i oczekiwań klientów. Chcemy, by bieżąca obsługa sprzedaży trafiła do DHL Parcel.
DHL Parcel Polska zaznacza, że strategią firmy nie jest zdobycie wiodącej pozycji w segmencie sprzedawców internetowych czy platform internetowych.
– Naszym zasadniczym obszarem działania jest wciąż obsługa logistyczna naszych klientów – zaznacza dyrektor ds. marketingu DHL Parcel Polska. – Natomiast platforma All You Need służy właśnie temu, żeby naszym klientom zaoferować pomoc w rozwijaniu ich biznesu poprzez outsourcing już nie tylko funkcji logistycznych, lecz także dodatkowych opcji. Nie mamy w tym względzie jakichś bardzo ambitnych planów budowania pozycji w branży platform internetowych. Bardziej zależy nam na tym, żeby nasi klienci, przedsiębiorcy internetowi znaleźli u nas tę dodatkową możliwość, która pomoże im szerzej rozwinąć skrzydła.
Firma kurierska deklaruje, że chce zapewnić sprzedawcom komplementarną usługę: znaleźć nabywcę, obsłużyć transakcję, także poprzez sfinalizowanie płatności oraz dostarczyć przesyłkę z zakupionym towarem.
– Chcemy po prostu jeszcze głębiej wejść w e-commerce, zdobyć pozycję niekwestionowanego eksperta w tej dziedzinie wśród operatorów kurierskich – podkreśla Robert Sulich z DHL Parcel Polska. – Poprowadzenie tego typu działalności własnymi rękami jest troszkę inną rzeczą niż tylko doręczanie paczek. Jeżeli się te paczki dostarcza, a wcześniej musiało się ten produkt sprzedać, to wiedza o tym, czym się ten rynek kieruje, czym żyje, jest chyba najpełniejsza i o to nam też chodzi.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-26: W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-04-22: Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat