Przegląd mediów

marzec 2018

Analityka w Polsce - wyzwania 2018

2018-03-15  |  13:07
Przegląd mediów
Do pobrania

    JPG 1.21 MB

Firma Clouds On Mars opublikowała wyniki sondażu pod nazwą: „Analityka biznesowa - wyzwania 2018”. Większość menedżerów (74%) oceniła, że kultura organizacyjna ich firm w zakresie zarządzania danymi jest na średnim poziomie, 21% uważa, że znajduje się na poziomie wysokim, a 5%, że na poziomie niskim.

Jako głównych użytkowników narzędzi analitycznych w firmach w Polsce ankietowani wskazali kolejno: Finanse, Zarząd i Sprzedaż. Zdecydowanie niżej w zestawieniu znalazł się Marketing.

Grono najczęstszych użytkowników BI zapewne nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Można się natomiast zastanawiać, czy niski poziom wykorzystania narzędzi analitycznych przez działy marketingu nie powinien być powodem do troski ze strony zarządów firm mówi Dominik Kaczmarek, Vice President w Clouds On Mars – Ogromne możliwości analizowania kampanii marketingowych, czy aktywności w firmowych social mediach zaszyte w narzędziach analitycznych w sposób kategoryczny zwiększają skuteczność i trafność tych działań.

Respondenci wskazali trzy najczęściej używane systemy BI: SAP Business Objects, Microsoft Power BI oraz Qlik. Trzeba też podkreślić, że część firm na co dzień wykorzystuje więcej niż jeden system analityczny lub korzysta z własnego, przygotowanego np. przez lokalny dział IT.

Dominik Kaczmarek wyjaśnia, że korzystanie z co najmniej dwóch narzędzi analitycznych często jest praktyką uzasadnioną, wynika z faktu że jedno narzędzie nadaje się dla technicznie bardzo zaawansowanych analityków danych, a drugie, np. Power BI dla zwykłych użytkowników biznesowych – wyjaśnia VP w Clouds On Mars.

Badani przyznali, że w ich firmach największą wartość czerpie się z: raportowania (42%), analizowania (34%) i prognozowania (16%). Natomiast jako najbardziej dotkliwy brak i słabość ich analityki wskazali: prognozowanie (38%), analizowanie (27%) i wizualizację danych (23%).

Warto zauważyć, że prognozowanie i analizowanie zostały wskazane zarówno jako elementy, z których firmy czerpią największą wartość biznesową, jak i te, które uznane zostały jako słabości firmowej analityki. Wskazuje to na niezaprzeczalną ważność tych elementów, jak i na wyzwanie, jakie wciąż się z nimi wiąże – warto je jednak podjąć, bo są to wartości w wysokim stopniu przekładające się na sprawność funkcjonowania firmy i trafność podejmowanych decyzji menedżerskich – mówi Dominik Kaczmarek z Clouds On Mars.

Ankietowani, poproszeni o wskazanie tego, co w ich organizacjach jest najważniejsze w zakresie zarządzania danymi, najczęściej mówili o jakości danych i łatwości samodzielnej obsługi. Natomiast wyraźnie mniej wskazań dotyczyło dostępności narzędzi BI w chmurze oraz dostępności na urządzeniach mobilnych.

Waga wysokiej jakości danych nie podlega dyskusji – to absolutna podstawa wiarygodnego korzystania z analityki biznesowej. Na komentarz zasługuje duża potrzeba samodzielnego korzystania z narzędzi BI – mówi Dominik Kaczmarek - To trend, który od jakiegoś czasu jest bardzo wyraźny i sygnalizowany przez większość agencji badawczych. Także firma Gartner podkreśla, że szybki postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji, analiz w modelu SaaS oraz platform BI sprawiają, że dla zwykłych użytkowników ​​narzędzia analityczne są łatwiejsze w obsłudze i bardziej ekonomiczne, niż kiedykolwiek wcześniej.

Uwaga!

Wyniki sondażu dostępne są także w wersji interaktywnej, umożliwiającej analizowanie danych wg własnych zainteresowań. Klikaj i analizuj wyniki zależnie od wielkości firmy, branży...:  http://cloudsonmars.com/BUSINESS_ANALYTICS_2018/ 

Sondaż został przeprowadzony na przełomie stycznia i lutego 2018 r. Ankietę wypełniły 43 osoby, głównie CIO i CDO z dużych i średnich firm. Ankietowani na większość pytań mogli udzielić więcej niż jednej odpowiedzi. Wyniki zostały opracowane przez Clouds On Mars w narzędziu Microsoft Power BI.

Clouds On Mars pomaga firmom w skutecznym wykorzystywaniu danych biznesowych. Zatrudnia ekspertów z dziedziny Data Science, Machine Learning i Data Analytics. Jest Złotym Partnerem Microsoft w zakresie Data Analytics; Srebrnym Partnerem w Application Development; pierwszą rekomendowaną firmą na świecie wspierającą Facebook i Twitter Solution Templates, a także jedną z kilku firm z Polski będącą partnerem Power Apps. Posiada biuro w Warszawie oraz w Seattle w USA. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 15 marca

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

Handel

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

Firma

Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.