Przegląd mediów

luty 2014

Druga tura Genewy-2 zakończyła się patem

2014-02-15  |  12:38

Na piątkowej (14.02) konferencji prasowej, syryjski wiceminister spraw zagranicznych Faisal al-Muqdad powiedział, że syryjska delegacja udała się do Genewy, po to by kontynuować osiągnięcia pierwszej konferencji genewskiej z czerwca 2012 r.

 

Syryjska Koalicja Narodowa (SNC) wciąż jednak „nie chce uznać problemu ugrupowań terrorystycznych i ekstremistycznych działających na syryjskiej ziemi” –  podkreślił F. al-Muqdad. „Niestety druga strona wychodzi z innego założenia. Jest ono kompletnie nierealistyczne, zawiera tylko jeden punkt, wybiórczo odnoszący się do genewskiego komunikatu. Druga strona w zasadzie nie potrafi rozmawiać o niczym prócz kwestii rządu tymczasowego” – dodał syryjski dyplomata.

F. al-Muqdad podkreślił z mocą, że warunkiem kolejnych rozmów powinno być podniesienie kwestii walki z terroryzmem. Oskarżył również USA za stosowanie podwójnych standardów w stosunku do terroryzmu, przypominając, że Amerykanie odmawiają uznania za terrorystyczne tych grup, które służą ich interesom w regionie.

Komentarz syryjskiego ministra ma charakter podsumowujący ostatni dzień drugiej tury rozmów pokojowych zwanych Genewą II. Okrągły stół miał w założeniu położyć kres krwawemu kryzysowi jaki przetacza się przez Syrię od marca 2011 r.

Negocjacje, utkwiły w martwym punkcie z powodu ostrych różnic między oboma stronami. Problemem okazał się upór SNC w kwestii sformowania rządu tymczasowego i rezygnacji ze stanowiska prezydenta Baszara al-Asada.

Źródło: http://www.unmultimedia.org/radio/english/2014/02/syria-government-deeply-regrets-lack-of-progress-at-geneva-talks/#.Uv5v77QyeM8

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 15 lutego

Medium

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.