Przegląd mediów

luty 2014

Druga tura Genewy-2 zakończyła się patem

2014-02-15  |  12:38

Na piątkowej (14.02) konferencji prasowej, syryjski wiceminister spraw zagranicznych Faisal al-Muqdad powiedział, że syryjska delegacja udała się do Genewy, po to by kontynuować osiągnięcia pierwszej konferencji genewskiej z czerwca 2012 r.

 

Syryjska Koalicja Narodowa (SNC) wciąż jednak „nie chce uznać problemu ugrupowań terrorystycznych i ekstremistycznych działających na syryjskiej ziemi” –  podkreślił F. al-Muqdad. „Niestety druga strona wychodzi z innego założenia. Jest ono kompletnie nierealistyczne, zawiera tylko jeden punkt, wybiórczo odnoszący się do genewskiego komunikatu. Druga strona w zasadzie nie potrafi rozmawiać o niczym prócz kwestii rządu tymczasowego” – dodał syryjski dyplomata.

F. al-Muqdad podkreślił z mocą, że warunkiem kolejnych rozmów powinno być podniesienie kwestii walki z terroryzmem. Oskarżył również USA za stosowanie podwójnych standardów w stosunku do terroryzmu, przypominając, że Amerykanie odmawiają uznania za terrorystyczne tych grup, które służą ich interesom w regionie.

Komentarz syryjskiego ministra ma charakter podsumowujący ostatni dzień drugiej tury rozmów pokojowych zwanych Genewą II. Okrągły stół miał w założeniu położyć kres krwawemu kryzysowi jaki przetacza się przez Syrię od marca 2011 r.

Negocjacje, utkwiły w martwym punkcie z powodu ostrych różnic między oboma stronami. Problemem okazał się upór SNC w kwestii sformowania rządu tymczasowego i rezygnacji ze stanowiska prezydenta Baszara al-Asada.

Źródło: http://www.unmultimedia.org/radio/english/2014/02/syria-government-deeply-regrets-lack-of-progress-at-geneva-talks/#.Uv5v77QyeM8

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 15 lutego

Medium

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.