Przegląd mediów

wrzesień 2016

Światowe promocje polskich firm

2016-09-21  |  14:57
Przegląd mediów

Kiedy w 2015 roku internetowy kantor Cinkciarz.pl podpisał umowę sponsorską z występującą w lidze NBA amerykańską drużyną koszykarską Chicago Bulls, był na ustach wszystkich. Ale nie jest pierwszą i jedyną polską firmą, która zdecydowała się na światową promocję.

 

Faktem jest jednak, że Cinkciarz.pl pod względem wyboru drużyny pobił wszystkie inne polskie przedsiębiorstwa. Pobił je także rozmachem imprezy, podczas której podpisany został kontrakt. A ten zawarto 5 października 2015 roku w hali United Center, gdzie Chicago Bulls rozgrywa mecze. Kontrakt został podpisany na 7 lat. Na jego mocy firma uzyskała prawo do posługiwania się tytułami „Official Foreign Currency Exchange Partner of the Chicago Bulls” oraz „Official Partner of the Chicago Bulls. Firma nabyła prawo do ekspozycji marek Cinkciarz.pl i Conotoxia podczas meczów drużyny z Chicago. Na uroczystości podpisania umowy obecni m.in. byli prezydenci Polski: Lech Wałęsa i Bronisław Komorowski.

 

Oknoplast stawia na Włochy

 

Na zagraniczną promocję poprzez sponsorowanie drużyny zdecydował się także Oknoplast, firma należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PCV. W lutym 2012 roku Oknoplast został Top Sponsorem klubu Inter Mediolan, m.in. trzykrotnego triumfatora Ligi Mistrzów. Dlaczego padło na Włochy? Polska firma jest najpopularniejszą marką okien na północy Włoch oraz drugą we Włoszech pod względem liczby sprzedawanych okien. W ramach współpracy logo Oknolast pojawiało się m.in. na stadionie podczas meczy – na bandach video i ekranach.  Firma umieściła reklamę na stronie internetowej klubu oraz swój logotyp na totemach w strefie VIP. Ponadto umowa uprawniała Oknoplast do posługiwania się logotypem „Top Sponsor Interu Mediolan” oraz zdjęciami i wizerunkami piłkarzy we wszystkich materiałach reklamowych.

 

Polskie firmy celują w Borussię

 

Rok później firma zaskoczyła kolejnym lukratywnym kontraktem. We wrześniu 2013 roku została sponsorem Borussii Dortmund. Kontrakt podpisano na rok. Podczas meczów na Signal Iduna Park kibice mogli zobaczyć logotyp firmy na telebimach i videobandach wokół murawy oraz w strefie VIP. W ślad za Oknoplastem poszła firma DAKO, także znany producent okien. W 2016 roku firma została oficjalnym partnerem Borussii Mönchengladbach, czołowego klubu Bundesligi. Kontrakt gwarantował widoczność marki podczas meczów ligi niemieckiej na bandach reklamowych, ekspozycję logotypu na ściance sponsorskiej oraz w korytarzu wiodącym na murawę i autobusie klubowym, a także promocję na stronie klubu.

 

Comarch w Monachium

 

Współpracę z piłkarską drużyną podjął przed laty także Comarch. Koncern IT podpisał kontrakt z niemieckim klubem sportowym TSV 1860 Monachium. Został sponsorem drużyny w czasie rozgrywek sezonu 2009/2010. Na bazie umowy Comarch otrzymał prawo jako przedsiębiorca do prezentowania się na boisku TSV 1860 w Allianz Arena na bandach, jak również na telebimach umieszczonych na stadionie. Comarch zaliczał się wówczas w hierarchii do trzech największych sponsorów Lwów.

 

Na podbój Ligi Europy

 

Być może w sponsorowanie sportu za granicą zaangażuje się wkrótce kolejna firma. Mowa o podwarszawskiej spółce Modecom, specjalizującej się w produkcji obudowy komputerów i zasilaczy. Jak donosiły media, firma chce przeznaczyć na marketing sportowy 20 mln zł. Jest już sponsorem reprezentacji piłkarskiej, ekstraklasy i oficjalny partnerem Legii. Spółka podobno prowadzi też negocjacje, by zostać oficjalnym partnerem lub partnerem technologicznym Ligi Europy.

 

 

 

Autor:

Portal Skarbiec.biz S.A. największy, niezależny serwis o prawie, finansach i gospodarce.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 21 września

Medium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Morskiej energetyce wiatrowej brakuje kadr. Wyzwaniem jest też przygotowanie portów do budowy i obsługi farm na Bałtyku

W 2040 roku Polska ma szansę być już dojrzałym rynkiem w branży morskiej energetyki wiatrowej, wiodąc prym w basenie Morza Bałtyckiego. Warunkami są jednak dostosowanie zaplecza portowego, rozwój innowacji oraz infrastruktury logistycznej i obsługowej, a także budowa kadr, których dziś brakuje – wynika z nowego raportu „Energia (od)nowa” ILF Consulting Engineers Polska. Eksperci wskazują, że wyzwaniem będzie też jak największe zaangażowanie w rozwój sektora offshore polskich przedsiębiorstw. W tej chwili optymistyczne szacunki zakładają, że udział krajowych dostawców produktów i usług w polskim rynku, wartym ok. 130 mld zł, nie przekroczy 50 proc.

Prawo

Szykują się duże zmiany w ochronie osób zgłaszających nieprawidłowości w miejscu pracy. W grudniu zaczną obowiązywać nowe przepisy

– Dyrektywa o ochronie sygnalistów to nowa regulacja, która stanowi część porządku prawnego Unii Europejskiej i musi zostać zaimplementowana do krajowych systemów prawnych do grudnia 2021 roku – mówi dr Beata Baran, partner w Kancelarii BKB Baran Książek Bigaj. Prace nad polskim projektem ustawy trwają, a odpowiedzialne za ich przebieg jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Jednak firmy powinny już teraz rozpocząć przygotowania do wdrożenia nowych obowiązków i procedur. Chodzi o zapewnienie odpowiedniej ochrony osobom zgłaszającym nieprawidłowości w miejscu pracy, a także implementację samych systemów whistleblowingowych. Nowe obowiązki będą dotyczyły podmiotów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego.

Inwestycje

Po zapaści w pandemii stawki najmu mieszkań zaczynają wzrastać. Coraz bardziej zainteresowani tym segmentem są najwięksi deweloperzy

Najem mieszkań mocno ucierpiał w trakcie pandemii COVID-19. Z nowego raportu Expandera i Rentier.io wynika jednak, że sytuacja się stabilizuje, a od stycznia br. stawki najmu wzrosły już w 9 z 16 polskich miast. Analitycy prognozują, że rynek najmu w Polsce będzie się rozwijał i profesjonalizował, a w ten trend chce się wpisać Budimex Nieruchomości, który pod koniec maja został przejęty przez polski fundusz inwestycyjny Cornerstone Partners oraz czeską grupę deweloperską Crestyl. Spółka pod nową nazwą Spravia chce tym samym budować również mieszkania dla inwestorów instytucjonalnych zajmujących się najmem.

Finanse

Prawie 8 mld euro w nowym programie finansowania innowacji. Będą z niego mogły skorzystać również firmy niezajmujące się dotąd taką działalnością

Najprawdopodobniej już w pierwszej połowie przyszłego roku zostaną uruchomione Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Program ten ma być jednym z głównych źródeł finansowania badań i rozwoju oraz innowacji w najbliższych sześciu latach, a jego budżet opiewa na ok. 36 mld zł. Na wsparcie finansowe i mentoringowe będą mogły liczyć m.in. firmy, które nie miały dotąd do czynienia z działalnością innowacyjną. – Chcemy, żeby każda firma – zarówno doświadczona, jak i ta, która dopiero stawia pierwsze kroki w innowacjach – znalazła dla siebie odpowiednią pomoc – mówi Katarzyna Kaczkowska z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.