Uprzejmie informujemy, że zmianie uległy kategorie w serwisie Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Przegląd mediów

sierpień 2019

Tylko jedna szansa na zdobycie zaufania użytkowników przez firmy gromadzące dane

2019-08-09  |  09:06
Przegląd mediów

Organy ochrony danych zaczynają nakładać kary związane z nieprzestrzeganiem RODO, dlatego amerykańskie firmy muszą nauczyć się lepiej informować klientów o swoich praktykach dotyczących przetwarzania danych. W efekcie przedsiębiorstwa stają przed trudnym zadaniem, jakim jest zdobycie zaufania użytkowników.

W ostatnich latach nowe przepisy, takie jak ogólne rozporządzenie UE w sprawie ochrony danych (RODO) i kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA), zwiększyły presję na podmioty gromadzące dane. Od instytucji państwowych po duże korporacje — każdy podmiot, który gromadzi lub przetwarza dane bądź wykorzystuje je w celach zarobkowych, podlega ściślejszej niż kiedykolwiek wcześniej kontroli ze strony organów.

Pomimo zeszłorocznego globalnego szumu wokół RODO i innych przepisów mających na celu zapewnienie konsumentom większej władzy nad ich danymi, 55% uczestników niedawnego badania wciąż nie wie, w jaki sposób marki wykorzystują ich dane. Z badania przeprowadzonego przez firmę Acquia wynika również, że 65% osób nie wie nawet, które marki wykorzystują ich dane.

Konsumenci nie chcą dawać markom drugiej szansy na ochronę integralności swoich danych: 65% ankietowanych twierdzi, że przestaną korzystać z marki, jeśli okaże się, że nie była ona uczciwa w procesie wykorzystywania ich danych.

„To oznacza, że firmy mają tylko jedną szansę, aby upewnić się, że ich klienci wiedzą, jak wykorzystywane są ich informacje osobiste oraz że ich prywatność jest w bezpiecznych rękach” — czytamy w raporcie.

Konsumenci podkreślają to, jak ważne jest dla nich poczucie zaufania, i zazwyczaj czekają co najmniej miesiąc przed udostępnieniem jakichkolwiek danych osobowych nowej marce. Podobnie, prawie połowa respondentów przyznała, że czują się pewniej udostępniając informacje osobiste markom, które dysponują fizycznym sklepem. Sugeruje to, że konsumenci mniej ufają sklepom internetowym.

Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych wywierają jeszcze większą presję na przedsiębiorstwa, które są zmuszone sprostać wymogom klientów oczekujących spersonalizowanej obsługi. W efekcie firmy muszą znaleźć równowagę pomiędzy personalizacją wrażeń użytkowych a ostrożnym traktowaniem danych.

Jak podkreśla Tom Wentworth z firmy Acquia, wyniki badań wyznaczają początek nowego paradygmatu, w którym firmy muszą angażować klientów w temat gromadzenia danych bez wdawania się w zbyt szczegółowe zagadnienia techniczne.

„Zezwalanie klientom na wyrażanie i wycofywanie zgody na udostępnianie danych stanie z czasem coraz bardziej powszechne. Marki będą bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że zwrócenie konsumentom kontroli nad ich danymi to dobre rozwiązanie nie tylko z moralnego, ale i z biznesowego punktu widzenia” — wyjaśnia Wentworth.

Co więcej, oczekuje się, że proponowane przepisy amerykańskie, nakładające na firmy internetowe obowiązek ujawniania rzeczywistej wartości pieniężnej danych użytkowników, przyczynią się do jeszcze większego wzrostu przejrzystości. Badacze są zdania, że organizacje, które zareagują na ten wymóg, będą mogły łatwiej zdobyć zaufanie swoich użytkowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 9 sierpnia

Kalendarium

Patronaty Newserii

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce
XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Konsument

Prawo

Prosta spółka akcyjna wcale nie taka prosta. Nowa forma działalności ma pobudzić działalność innowacyjnych firm, ale na początku może stwarzać problemy

W 2023 roku potencjał polskich start-upów sięgnie 2,2 mld zł wartości dodanej dla gospodarki, ponad 50 tys. miejsc pracy i 757 mln zł przychodów dla gospodarstw domowych – pokazują dane Deloitte przytaczane przez MPiT. Żeby ułatwić start-upom działalność i pozyskiwanie kapitału, resort stworzył prostą spółkę akcyjną, która zafunkcjonuje od marca 2020 roku. Nowa i elastyczna forma prowadzenia działalności ma być następcą obecnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

IFA 2019 Berlin

Firma

Rekrutacja studentów i absolwentów wyzwaniem dla firm. Zmienia się proces poszukiwania i kryteria oceny młodych kandydatów

Dla niemal 80 proc. menadżerów i HR-owców proces rekrutacyjny dwudziestoparo- i trzydziestolatków stanowi wyzwanie – wynika z badania Bigram. Znalezienie odpowiedniego pracownika wymaga od rekruterów zmiany sposobu działania i myślenia, także o obowiązkach pracowników. Zacząć należy od aktywnych poszukiwań tam, gdzie młodzi ludzie realizują swoje pomysły na życie.

Złote Spinacze 2019

Ochrona środowiska

Nietoperze mają być lepiej chronione. W Polsce występuje 26 gatunków, ale ich populacja jest coraz mniejsza

W Polsce występuje 26 gatunków nietoperzy. 16 z nich można spotkać na terenie Nadleśnictwa Jabłonna. Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umożliwi nadleśnictwu monitoring latających ssaków występujących na tym terenie oraz aktywną ochronę. Więcej ma być miejsc rozrodu, noclegowisk i schronień w okresach migracji. Wszystko po to, by zwiększyć wciąż malejącą populację nietoperzy. Te zwierzęta są niezastąpione w gospodarce leśnej, ale i dla ludzi – w ciągu nocy jeden nietoperz zjada nawet kilka tysięcy komarów.