Komunikaty PR

Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy

2024-04-30  |  01:00

PPG (NYSE: PPG) poinformowała, że wyłoniono zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł trafiło do zespołu ze Szkoły Podstawowej w Mysłakowicach, a trzecie miejsce i 1000 zł zdobył zespół z SP nr 1 we Wrocławiu. Inicjatorem i sponsorem przedsięwzięcia jest firma PPG, program realizowany jest w partnerstwie z wrocławskim oddziałem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego, pod patronatem Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego oraz patronatem merytorycznym uczelni. Łączny budżet projektu wyniósł 130 tys. zł.

Universiada to konkurs edukacyjny, którego celem jest pomoc młodzieży w odkrywaniu zainteresowań naukami ścisłymi poprzez inspirowanie, zachęcanie do twórczego myślenia oraz realizacji własnych projektów w tej dziedzinie. Dodatkowym benefitem dla uczestników projektu jest ćwiczenie umiejętności potrzebnych do efektywnej nauki, a w przyszłości także pracy, takie jak: sprawna organizacja, planowanie i zarządzania czasem, analiza danych, praca w zespole czy autoprezentacja. Uczestnicy programu pracują w kilkuosobowych zespołach, ich zadaniem jest zaplanowanie, przeprowadzenie oraz opisanie projektu naukowego na wybrany temat z dziedziny chemii.

Tegoroczny finał Universiady odbył się w siedzibie Wydziału Chemii UWr. Zgłoszone do konkursu projektu oceniało profesjonalne jury w składzie: prof. Piotr Stefanowicz, doświadczony chemik, kierownik Kolegium Doktorskiego Chemii UWr, dr Maciej Modzel, chemik, popularyzator nauki, bloger popularnonaukowy, adiunkt w Zakładzie Chemii Organicznej na Wydziale Chemii UWr, oraz Maria Bogdańska, Portfolio Development Manager CEE w PPG. Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród poprzedził wykład dr. Grzegorza Ruska p.t. „Wyzwania ekspertyzy dokumentów”.

Młodzi naukowcy w swoich badaniach skupiali się szczególnie na kwestiach projektowania rozwiązań przyjaznych dla środowiska, użytecznych w profilaktyce zdrowotnej czy odpowiadających na współczesne problemy i wyzwania. Zwycięska drużyna opracowała biotworzywo z agaru, które może skutecznie zastąpić popularne foliówki. Drugą nagrodę przyznano zespołowi, który opracował optymalną mieszankę alkoholi jako paliwo przyszłości. Z kolei laureaci trzeciej nagrody stworzyli naturalne receptury na balsamy do rąk, które – jak potwierdziło ich badanie – lepiej nawilżają i natłuszczają skórę niż balsamy drogeryjne.

W konkursie wzięły udział zespoły złożone z uczniów klas 5-8 z dolnośląskich szkół podstawowych, m.in. z Wrocławia, Zgorzelca, Jeleniej Góry, Mysłakowic, Sycowa, Oławy, Wałbrzycha, Łoziny, Głogowa, Radymna, Wołowa i Trzebnicy. Organizatorzy planują rozszerzanie zasięgu projektu w kolejnych edycjach.

„Po raz kolejny angażujemy się w Universiadę, ponieważ uważamy, że taka inicjatywa pozwala nam promować naukę, wspierać talenty naukowe i inspirować młodych badaczy do zgłębiania różnorodnych obszarów wiedzy. Ponadto konkurs buduje mosty między uniwersytetem a społecznością, propagując wartości naukowe i kształcąc przyszłe pokolenia naukowców. Aby zainteresować młodzież naukami ścisłymi, istotne jest stosowanie różnorodnych i angażujących metod nauczania, które uwydatniają zastosowania praktyczne nauki oraz łączą je z codziennymi doświadczeniami uczniów. Młodzi uczestnicy Universiady, pełni zapału i kreatywności, w przyszłości mogą przynieść innowacyjne pomysły i rozwiązania, które będą mieć potencjał przyczynienia się do postępu społecznego i gospodarczego” – powiedział Marcin Sobczyk, Prodziekan ds. Innowacji i Rozwoju na Wydziale Chemii UWr.

„Promowanie nauk ścisłych wśród młodzieży ma olbrzymie znaczenie dla przyszłości i rozwoju wielu sektorów, w tym przemysłowego. W PPG od lat prowadzimy wiele rozmaitych działań edukacyjnych, by wspierać młodych adeptów nauki w dziedzinach STEM, a także środowisko akademickie w regionach, gdzie funkcjonują jednostki naszej firmy. Dlatego po sukcesie pierwszej edycji Universiady zorganizowaliśmy ją ponownie, we Wrocławiu, gdzie mieści się nasz zakład produkcyjny i Centrum Usług Wspólnych, ponieważ wiemy, że dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie inspirować kolejne pokolenia do rozwijania swoich pasji i talentów w obszarze nauk ścisłych i pokazywać, jak one mogą być atrakcyjne. Chcemy, by młodzi ludzie już na wczesnym etapie kształcenia zainteresowali się nauką i potencjalną ścieżką kariery zawodowej w obszarze STEM. Bez wykwalifikowanej kadry naukowej, technicznej, inżynierskiej, wykształconej w dziedzinach STEM, nie będziemy mogli doświadczać postępu technologicznego” – powiedziała Maria Bogdańska, Portfolio Development Manager CEE w PPG.

Szczegóły dotyczące 2. edycji Universiady można znaleźć na stronie: https://poland.ppg.com/universiada/.

Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma inwestuje w projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. W 2022 roku zainwestowała globalnie w działania edukacyjne ponad 9,1 mln dolarów i dotarła do ponad 2,6 mln uczniów i studentów. Na rynku lokalnym, w rejonach, gdzie działa firma, PPG wspiera rozwój przyszłych kadr STEM, współpracując i finansując wspólne projekty z czołowymi polskimi uczelniami, m.in. Politechniką Wrocławską, Uniwersytetem Wrocławskim, Uniwersytetem Jagiellońskim i Politechniką Śląską.

Więcej informacji o działaniach edukacyjnych STEM PPG można znaleźć na stronie internetowej: https://www.ppg.com/about-ppg/en-US/community-engagement/what-we-do/education.

 

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®

W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.

Logo PPG, We  protect  and  beautify the  world, oraz Colorful Communities są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja 3. Piknik Nauki Fahrenheita. W planie rekordowa liczba atrakcji! Biuro prasowe
2024-05-21 | 14:00

3. Piknik Nauki Fahrenheita. W planie rekordowa liczba atrakcji!

Warsztaty, zabawy, konkursy, spektakularne pokazy naukowe, a nawet testy i badania profilaktyczne – 26 maja 2024 roku na Górze Gradowej w Gdańsku odbędzie się 3. Piknik Nauki
Edukacja Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC kluczem do zrozumienia unijnych standardów ESG
2024-05-20 | 10:00

Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC kluczem do zrozumienia unijnych standardów ESG

Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC pomoże specjalistom ds. rachunkowości i finansów wdrożyć unijne standardy sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 01:00

Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?

Możliwości na rynku jest wiele – od standardowych zajęć szkolnych, dodatkowych zajęć stacjonarnych, po zajęcia online. Trudność jednak pojawia się w momencie wyboru – skąd wiedzieć, które zajęcia będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

Konsument

Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo

W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.

Transport

Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową

Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.