Komunikaty PR

Jak dotrzeć do konsumentów, aby przekonać ich do oferty?

2024-04-23  |  01:00
Biuro prasowe

W najnowszym krajobrazie konsumenckim, gdzie ceny i wartość zakupów stają się kluczowymi czynnikami decyzyjnymi, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem zbudowania strategii marketingowej. Badanie "EY Future Consumer Index 2023" rzuca światło na narastający pesymizm wśród konsumentów, wskazując, że aż 91% z nich poszukuje bardziej przystępnych cenowo opcji zakupowych. Co więcej, 31% respondentów uważa, że ich sytuacja materialna pogorszyła się w ostatnich miesiącach.

Trend ten jest dodatkowo potęgowany przez rosnące obawy związane z przyszłością, gdzie 35% ankietowanych wyraża pesymistyczne przewidywania na najbliższe trzy lata, obawiając się głównie wzrostu kosztów życia oraz negatywnych perspektyw gospodarczych i międzynarodowych konfliktów. Takie odczucia przekładają się na bardziej świadome i ostrożne podejście do wydatków, z 53% osób kupujących tylko niezbędne produkty i 45% ograniczających wydatki na dobra mniej istotne.

Jak dotrzeć do konsumentów, aby przekonać ich do oferty?

W takim środowisku, firmy muszą zastosować wielowymiarowe strategie, aby skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców. Jedną z takich strategii jest wykorzystanie reklamy outdoorowej, która, jak zauważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent, oferuje unikalną możliwość osiągnięcia szerokiej widoczności i dotarcia do dużej publiczności. Plakaty, billboardy czy banery umieszczone w strategicznych lokalizacjach, takich jak ruchliwe ulice i centra handlowe, są w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, działając nieprzerwanie przez całą dobę i zapewniając ciągłość przekazu marketingowego, nawet gdy dostęp do innych mediów jest ograniczony – mówi ekspert.

 

 

Akcent na wartość dodaną i personalizacja

Dodatkowo, w obliczu rosnących obaw konsumentów dotyczących kosztów, przedsiębiorstwa mogą skupić się na komunikowaniu wartości swoich produktów i usług, podkreślając ich jakość w stosunku do ceny. Także programy lojalnościowe, oferty promocyjne i rabaty mogą skutecznie zachęcić do zakupów, zwłaszcza wśród tych, którzy starają się ograniczać swoje wydatki. Ponadto, personalizacja oferty i komunikacji marketingowej może pomóc w budowaniu bardziej bezpośredniej i angażującej relacji z klientami, dostosowując przekaz do ich indywidualnych potrzeb i preferencji.

Sytuacja gospodarcza i nastroje konsumentów wymuszają na firmach większą elastyczność i kreatywność w strategiach marketingowych. Wykorzystanie reklamy outdoorowej w połączeniu z jasnym komunikowaniem wartości, personalizacją oferty oraz skoncentrowaniem na budowaniu zaufania i lojalności może stanowić klucz do sukcesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.