Big Cheese Studio czeka na zatwierdzenie Prospektu przez KNF
Big Cheese Studio, producent i wydawca gier wideo na PC i konsole, twórca sprzedażowego hitu – Cooking Simulator czeka na decyzję KNF w sprawie zatwierdzenia Prospektu złożonego w związku z dopuszczeniem i wprowadzeniem akcji Spółki do obrotu na głównym rynku GPW w Warszawie. Spółka planuje debiut w czwartym kwartale br. Wcześniej Studio rozważa przeprowadzenia publicznej oferty akcji. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay.
- W marcu br. złożyliśmy do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt Big Cheese Studio. Liczymy, że w tym roku dołączymy do grona spółek publicznych notowanych na rynku regulowanym GPW. Debiut na głównym rynku jest jednym z naszych najważniejszych tegorocznych celów. Rozważamy przeprowadzenie publicznej oferty akcji, a pozyskane w ten sposób środki od inwestorów przeznaczylibyśmy na rozbudowę zespołu i produkcje nowych gier – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Flagowym projektem Big Cheese Studio jest Cooking Simulator, który miał premierę 6 czerwca 2019 roku. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków. Gra ma obecnie 83 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam. W 2020 roku projekt został udostępniony także na Nintendo Switch i Xbox One, a w 2021 r. na Play Station 4 oraz VR.
- Nasz Cooking Simulator, to evergreen, czyli gra o długim cyklu życia oraz wysokim potencjale sprzedażowym. Po dwóch lata od premiery gra nadal bardzo dobrze się sprzedaje - poprawiamy kolejne wyniki kwartalne, półroczne oraz roczne. W tym unikalnym projekcie połączyliśmy trzy ważne dla graczy elementy – tworzenie, rywalizację i zabawę. Gracz tworzy dania zgodne ze sztuką kucharską oraz ma możliwość porównania nabytych w grze umiejętności z osiągnięciami innych graczy. Dzięki systematycznie wydawanym aktualizacjom, gra nieprzerwanie utrzymuje spore grono aktywnych graczy i wciąż pozyskuje nowych. Mamy graczy z USA, z Chiny i z krajów Unii Europejskiej. Patrząc na oceny i wolumen sprzedaży Cooking Simulator na PC, nasz projekt jest TOP 1 grą o gotowaniu na świecie – dodaje Łukasz Dębski.
Od momentu premiery gry wydanych zostało dwanaście dodatków tematycznych, tzw. live ops, zwiększających widoczność w sklepie, związanych z rzeczywistymi wydarzeniami, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT oraz trzy płatne – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza.
- To co nas cieszy to fakt, że mamy zaangażowaną społeczność, a gra daje dużo możliwości symulacji i zabawy. Podczas jednej sesji gracz spędza w grze średnio 70 minut, co jest bardzo dobrym wynikiem. – komentuje prezes Big Cheese Studio.
Wraz z rozwojem działalności, produktów i kompetencji, Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców skupiając się na projektowaniu gier z gatunku symulatory, Tycoon oraz manager/ekonomia.
Strategia Big Cheese Studio zakłada zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Aktualnie spółka pracuje nad trzema własnymi grami.
Spółka zamierza produkować i wydawać gry o najwyższej jakości, przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznego tempa rozwoju oraz dyscyplinie kosztów wytworzenia projektu.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.