Rajd Dakar 2024: Goodyear znów dostawcą opon dla Team De Rooy, zwycięzcy z 2023
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear kontynuuje partnerstwo z Team De Rooy w nadchodzącym Rajdzie Dakar 2024, pełniąc rolę oficjalnego dostawcy opon. Holenderski zespół, zwycięzca Rajdu Dakar 2023 w kategorii ciężarówek, pojedzie znów na wysokiej klasy oponach OFFROAD uzbrojonych w system Goodyear TPMS. System umożliwia śledzenie temperatury i ciśnienia opon w czasie rzeczywistym, co pozwala szybko reagować na wyzwania na trasie, a jego skuteczność została udowodniona w wyścigu w 2023 roku.
Nowa trasa Rajdu Dakar 2024, czyli zupełnie nowe wyzwania
Rajd Dakar wystartuje 5 stycznia z miasta Al-Ula w Arabii Saudyjskiej. W ramach 14-dniowego wydarzenia, obejmującego jeden prolog i dwanaście etapów, zawodnicy będą mieć do pokonania imponujący dystans 5000 km. Trasa będzie prowadziła przez rozległe tereny Arabii Saudyjskiej aż do Yanbu na wybrzeżu Morza Czerwonego. Warto zauważyć, że 60% szlaku stanowią całkowicie nowe odcinki, co oznacza dla zawodników zupełnie nowe wyzwania i doświadczenia.
Team De Rooy wystawi w Rajdzie Dakar 2024 trzy ciężarówki w składzie:
- #600 Boss Machinery Team De Rooy FPT: pilot/kierowca Janus van Kasteren Jr., nawigator Marcel Snijders, i mechanik Darek Rodewald, którzy będą bronić tytułu;
- #622 Becx Competition Team De Rooy FPT: pilot/kierowca Michiel Becx, nawigator Edwin Kuijpers, i mechanik Wuf van Ginkel, zwycięzcy Rajdu Maroko 2023 z apetytem na kolejne trofeum;
- #618 Żeński Zespół De Rooy FPT: za kierownicą zasiądzie Anja van Loon, rolę nawigatorki będzie pełnić Floor Maten, a mechanika Marije van Ettekoven. Panie mają na swoim koncie udaną współpracę w Rajdzie Maroka, a teraz zapiszą się w historii jako pierwszy holenderski zespół żeński biorący udział w Rajdzie Dakar.
Opony Goodyear i system TPMS utorują drogę do zwycięstwa
Zdając sobie sprawę z ważnej roli opon w Rajdzie Dakar, Team De Rooy po raz kolejny wybrał produkty Goodyear OFFROAD, które zapewniają wytrzymałość i przyczepność w różnych warunkach terenowych, w tym podczas jazdy po piasku, skałach, na stromych wzniesieniach i zjazdach. Konstrukcja opon Goodyear OFFROAD zmniejsza wytwarzanie ciepła przy dużych prędkościach, co zapewnia trwałość w ekstremalnych warunkach panujących na pustyniach Arabii Saudyjskiej.
Ponadto Goodyear płynnie zintegrował swój system TPMS z ciężarówkami Team De Rooy, aby zapewnić ciągłe monitorowanie poziomu ciśnienia i temperatury w oponach. Ten krok pozwoli zespołowi dynamiczne reagować na pojawiające się wyzwania, zmniejszając ryzyko dłuższych przestojów. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ każdy przestój może potencjalnie skutkować utratą cennego czasu w klasyfikacji ogólnej rajdu. Ponadto, w oparciu o ocenę warunków drogowych i osiągów opon w czasie rzeczywistym, zespół będzie mógł płynnie modyfikować swoją rajdową strategię, zwiększając szansę na końcowy sukces.
Zaangażowanie Goodyeara w sporty motorowe
Goodyear, kontynuując swoją współpracę z Team De Rooy w Rajdzie Dakar, ponownie demonstruje swoje długotrwałe zaangażowanie w motorsport. Ta współpraca nie tylko umacnia pozycję firmy jako lidera w branży, ale także służy jako platforma testowa dla rozwoju nowych technologii i produktów. Marka angażuje się również w wyścigi ciężarówek, pełniąc rolę sponsora tytularnego Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC).
„Cieszymy się na kolejną współpracę w ramach Rajdu Dakar 2024. Nasze zaawansowane opony terenowe, wzmocnione systemem Goodyear TPMS, będą kluczowym wsparciem dla Team De Rooy na tej ekstremalnej trasie. Życzymy zawodnikom powodzenia. W poprzednich zmaganiach, dostarczone przez nas rozwiązania miały istotny wkład w sukces zespołu, to obiecujący prognostyk przed kolejnym rajdem. Z niecierpliwością oczekujemy równie wyjątkowych wyników w styczniu,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu w Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
Europejski Bank Centralny przygotowuje się do wprowadzenia cyfrowego euro, które w zamyśle ma uzupełniać tradycyjną walutę i dostosować europejski system finansowy do wymogów ery cyfrowej. Eksperci podkreślają, że nowa forma pieniądza mogłaby wzmocnić pozycję euro na globalnym rynku oraz zwiększyć elastyczność i bezpieczeństwo płatności. EBC widzi w tym rozwiązaniu szansę na poprawę konkurencyjności gospodarki. Z drugiej strony nie brakuje też obaw o bezpieczeństwo i stabilność cyfrowej waluty.
Infrastruktura
Branża cementowa pracuje nad technologią wychwytywania CO2. Bez zielonej energii i wsparcia publicznego projekt może się nie udać

Branża cementowa nie jest w stanie produkować bez emisji dwutlenku węgla, dlatego szuka sposobów, by ograniczyć jej wpływ na środowisko. Jedynymi znanymi technologiami walki z tzw. emisją procesową są technologie CCS, czyli wychwytywania i składowania CO2. Producenci pracują nad ich rozwojem, ale problemem są koszty instalacji, ich energochłonność, a także infrastruktura do transportu i składowania dwutlenku węgla. Bez pomocy państwa i UE może się to nie udać.
Farmacja
Ten rok ma być przełomowy dla sektora biomedycznego. Badania kliniczne znacząco przyspieszą

Ponad 1,14 mld zł trafi na badania w obszarze biomedycznym z Krajowego Planu Odbudowy. Agencja Badań Medycznych w styczniu i lutym rozstrzygnęła wszystkie konkursy, które powierzyło jej Ministerstwo Zdrowia, w tym ostatnio na badania w obszarze innowacyjnych terapii, leków przyszłości i bezpieczeństwa lekowego. Dla całego sektora biomedycznego najbliższe miesiące mogą być czasem przełomowym, bo środki z KPO trzeba wykorzystać do połowy 2026 roku. To przyspieszenie to korzyść nie tylko dla firm i instytucji naukowych, lecz również dla pacjentów i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.