Newsy

70 tys. zł oszczędności rocznie. Orange Polska wymienia flotę samochodów na bardziej ekologiczną.

2013-05-20  |  06:44
Mówi:Marek Januszewski
Funkcja:dyrektor odpowiedzialny za zarządzanie flotą Orange Polska
  • MP4
  • Orange Polska wymienia flotę samochodów służbowych na bardziej ekologiczne. W pierwszym etapie firma wybrała 30 hybrydowych Toyot Auris, które otrzymają najlepsi sprzedawcy. Szacuje, że miesięcznie na paliwie do każdego z tych aut zaoszczędzi 200 zł, co w skali roku da 72 tys. zł oszczędności. Wkrótce Orange doda do floty także pięć całkowicie elektrycznych samochodów.

     – Według wstępnych badań oraz raportów, jakie otrzymaliśmy, samochody te odznaczają się bardzo niskim zużyciem paliwa, szczególnie w warunkach miejskich, a taka jest specyfika pracy naszych handlowców – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Marek Januszewski, dyrektor odpowiedzialny za zarządzanie flotą Orange Polska.

    Ponieważ ekologiczne hybrydy będą wykorzystywane przez najlepszych, pracujących w dużych miastach sprzedawców, oszczędności dla firmy mogą być bardzo duże. Januszewski szacuje, że na samym paliwie każdy z nowych samochodów pozwoli zaoszczędzić 200 zł miesięcznie. W skali roku daje to kwotę 72 tysięcy złotych.

    Januszewski dodaje, że flota Orange Polska jest bardzo duża i zróżnicowana, ale przewiduje, że w przyszłości spółka będzie również wybierać hybrydy. Działania proekologiczne są bardzo ważne dla firmy. Wprowadzenie 30 oszczędnych Toyot Auris to na razie program pilotażowy. Samochody te, posiadające zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny, będą wprowadzone do floty Orange Polska na zasadzie najmu długoterminowego.

     – To oznacza, że to nie my bezpośrednio je kupujemy. Kupuje je leasingodawca, my je tylko leasingujemy na okres czterech lat – wyjaśnia Januszewski.

    Jeszcze w tym półroczu spółka chce pozyskać pięć całkowicie elektrycznych pojazdów, które będą stacjonowały w warszawskiej siedzibie. Tam też będzie znajdował się punkt ładowania tych samochodów.

     – Staramy się pozyskiwać takie samochody, które z jednej strony oferują nam najwyższe normy dotyczące czystości spalin, czyli Euro5, już nawet nie Euro4. Dodatkowo  staramy się, żeby producenci w pakiecie dawali nam możliwość tzw. jazd ekologicznych, czyli żeby proponowali nam udział naszych pracowników w szkoleniach, jak jeździć ekologicznie i oszczędnie samochodem – dodaje Januszewski.

    Nowe Toyoty Auris będą specjalnie oznakowane, by podkreślić ekologiczny wizerunek spółki.

    Orange Polska stosuje również inne rozwiązania proekologiczne, takie jak faktury elektroniczne oraz elektroniczny obieg dokumentów wewnętrznych, w tym deklaracji podatkowych. Spółka prowadzi także akcje zachęcające do utylizacji zużytych telefonów komórkowych oraz sprzedaje profesjonalnie odnowione urządzenia.

    Firma szacuje, że dzięki proekologicznym rozwiązaniom w ubiegłym roku spółka zaoszczędziła ponad 450 tys. kWh oraz wyemitowała o 430 ton mniej dwutlenku węgla.

    Więcej na temat
    Motoryzacja Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody Wszystkie newsy
    2013-05-08 | 06:57

    Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody

    Coraz więcej polskich firm wybiera długoterminowy wynajem samochodów zamiast zakupu czy leasingu. Na taki krok zdecydowała się między innymi firma pkt.pl Polskie Książki
    Motoryzacja Kolejne miasta wprowadzają darmowe parkowanie dla aut elektrycznych i hybrydowych
    2013-04-22 | 06:55

    Kolejne miasta wprowadzają darmowe parkowanie dla aut elektrycznych i hybrydowych

    Właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych od początku kwietnia mogą parkować za darmo w centrum Katowic. W Szczecinie za roczne pozwolenie na
    Motoryzacja W tym roku Polacy kupią 2 tys. nowych aut z napędem hybrydowym
    2013-04-15 | 06:55

    W tym roku Polacy kupią 2 tys. nowych aut z napędem hybrydowym

    Przy normalnym użytkowaniu samochodu hybrydowego w ciągu 4-5 lat zwraca się koszt jego zakupu w porówaniu z autem o napędzie spalinowym – wynika z raportu

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.