Newsy

Alior Bank pozyska dane o klientach z sieci. Zapewnia, że z nikim nie będzie się nimi dzielić

2013-02-26  |  06:40

Alior Bank pracuje nad technologią, która w przyszłości ma pozwolić na lepsze dopasowanie oferty do indywidualnych odbiorców. Bank chce lepiej wykorzystywać dostępne dane o klientach, np. wykorzystywać wiedzę z portali społecznościowych. Jak mówi prezes Wojciech Sobieraj, problemem jest jednak to, że na świecie brakuje firm z doświadczeniem w obróbce takich danych. Przez to trudno o niezbędne know-how, które bank dopiero zdobywa.

 – Obecne możliwości obróbki danych o kliencie, tak żeby to było korzystne dla klienta, są tak duże, że niewykorzystanie tego, niebudowanie tej wiedzy wokół technologii obróbki danych, byłoby wielkim błędem – przekonuje Wojciech Sobieraj w wywiadzie udzielonym Agencji Informacyjnej Newseria podczas konferencji "Wyzwania branży finansowej 2013" zorganizowanej przez Mondial Assistance i CMS Cameron McKenna.

Ta wiedza to na przykład informacje czy zdjęcia zamieszczane na portalach społecznościowych albo szeroko pojęta aktywność w internecie. Dzięki rozwinięciu tzw. technologii BIG DATA (obróbki dużej ilości danych nieustandaryzowanych) bank będzie mógł zaproponować znacznie lepiej dopasowaną do poszczególnych klientów ofertę.

Prezes Alior Banku podkreśla, że w tej chwili firmy na świecie wykorzystują jedynie niewielką część informacji o klientach. W wielu przypadkach zupełnie nie trafiają z ofertą, co może prowadzić nawet do utraty klienta.

 – Po co ja mam oferować usługi wymiany walut dla kogoś, kto nie spłaca kredytu walutowego, nie ma zamiaru jechać na wakacje i w ogóle jest mu to kompletnie niepotrzebne. Dla mnie to są tylko koszty, a klient jest jeszcze bardziej zdenerwowany, bo dostaje wiele zupełnie nietrafionych ofert – wyjaśnia Wojciech Sobieraj.

Według niego nie ma nic złego w stosowaniu technologii obróbki posiadanych danych o klientach. Sobieraj zapewnia, że Alior Bank z nikim nie będzie dzielił się danymi.

 – Nie jest naszym zamiarem i nigdy nie będzie jakiekolwiek dzielenie się danymi. To jest kompletny absurd – podkreśla.

Choć projekt jest na bardzo wstępnym etapie, bank zatrudnił już kadrę specjalistów. Spółka znalazła się w gronie 10 firm, które uczestniczą w projekcie dzielenia się doświadczeniami na amerykańskiej prestiżowej uczelni Massachusetts Institute of Technology. Obróbka danych o klientach to jednak na rynku zupełna nowość i, jak podkreśla Sobieraj, brakuje firm, od których można by się tego uczyć.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.