Newsy

Carrefour rozważa kolejne przejęcia. W grę wchodzą sklepy osiedlowe i e-sklepy

2013-03-29  |  06:45

Carrefour jest w dobrej sytuacji finansowej, a ubiegłe lata były dla firmy udane – podkreśla prezes spółki. Dlatego sieć chce być bardziej aktywna na rynku przejęć. Zamierza aktywnie śledzić zmiany wśród konkurencji i szukać na rynku interesujących ofert. W grę wchodziłoby zarówno przejęcie sieci sklepów osiedlowych, jak i e-sklepów.

Carrefour Polska planuje, że przejęcia i procesy konsolidacyjne będą jednym ze sposobów rozwoju firmy na polskim rynku.

 – Zwracamy uwagę na wszystko, co się dzieje na rynku, śledzimy rozwój sytuacji. Potencjalnie interesuje nas każda okazja, która może się na tym rynku trafić. Być może będzie to przejęcie sieci sklepów convenience, osiedlowych. Być może nadarzy nam się inna okazja. Możliwe byłoby przyjrzenie się takiej transakcji, jeżeli chodzi o sprzedaż internetową – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jean Anthoine, prezes Carrrefour Polska.

Carrefour Polska walczy o klientów otwierając sklepy osiedlowe pod szyldem Carrefour Express. Liczba małych sklepów dynamicznie się rośnie: w 2010 roku powstało ich 50, w kolejnym roku 100, a w 2012 roku już ponad 150. W tym roku sieć zamierza otworzyć 200-250 nowych palcówek Carrefour Express.

 – Jako grupa, jako sieć, mamy doświadczenie w dziedzinie przejęć. Już 7 lat temu przejęliśmy sieć sklepów od spółki Ahold. Mamy doświadczenie w trudnych transakcjach  podkreśla Jean Anthoine.

Mimo to Carrefour nie był zainteresowany przejęciem sieci Real, którą ostatecznie przejął Auchan.

 – Była propozycja transakcji. Byliśmy jednym z oferentów, jednym z kandydatów do przejęcia, niemniej transakcja zakończyła się tak jak się zakończyła, tzn. nie zostaliśmy nabywcą, nie przejęliśmy tej sieci – mówi Jean Anthoine. – Umowa z Auchan to trudna umowa, trudne przejęcie, ponieważ dotyczy nie tylko Polski, ale także innych krajów. Życzymy im powodzenia w tym przejęciu – mówi Jean Anthoine.

Pod koniec ubiegłego roku Grupa Auchan informowała, że przejmie hipermarkety Real w Polsce, na Ukrainie, w Rosji i Rumunii od Metro Group. W Polsce transakcję musi zbadać jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.