Newsy

Coraz więcej firm decyduje się na programy lojalnościowe. Już 70 proc. Polaków należy przynajmniej do jednego takiego programu

2018-04-25  |  06:15
Mówi:Tomasz Głos, dyrektor ds. kluczowych partnerów, PAYBACK Polska

Norbert Czyżewski, dyrektor pionu CRM, Kaufland Polska

  • MP4
  • Firmy coraz częściej angażują się w programy lojalnościowe. To sposób na budowę trwałych relacji z klientami w oparciu o dogłębną analizę ich potrzeb oraz dopasowanie do nich swojej oferty. Dzięki temu rośnie też popularność takich programów wśród konsumentów, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy sieci marketów Kaufland z Programem PAYBACK. Obecnie 70 proc. Polaków należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego.

    Dane SalesBee pokazują, że w dużych sklepach nawet 37 proc. sprzedaży to efekt dobrej znajomości preferencji konsumentów. W Polsce wciąż relatywnie niewiele firm korzysta z big data. Z danych Eurostatu wynika, że jest to zaledwie 6 proc., ale świadomość jego roli w efektywnym prowadzeniu biznesu konsekwentnie wzrasta. Przekłada się to na zainteresowanie wdrażaniem i rozwijaniem programów lojalnościowych, w tym także multipartnerskich, takich jak PAYBACK, do którego właśnie dołączyła duża sieć marketów – Kaufland.

    – Wszystkie firmy, które wiedzą, że informacja staje się kluczowa, chcą rozwijać programy lojalnościowe, po to, aby lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania klienta. To istotne szczególnie dla firm z branży retail – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Głos, dyrektor ds. kluczowych partnerów w PAYBACK Polska.

    Tomasz Głos podkreśla, że uczestnictwo w programie multipartnerskim daje możliwość szerszego poznania zachowań konsumentów dzięki pogłębionym analizom prowadzonym w różnych sektorach rynku handlowo-usługowego.

    Wejście nowego partnera, zwłaszcza tak dużej i popularnej sieci jak Kaufland, przekłada się też na wymierne korzyści dla uczestników, którzy w przypadku PAYBACK mogą jeszcze łatwiej i szybciej zbierać punkty, wymieniać je na nagrody lub wykorzystywać do realizacji zakupów.

    – Chcieliśmy zaoferować naszym klientom więcej niż konkurencja, która prowadzi zamknięte programy lojalnościowe. My oferujemy program multipartnerski, który oprócz możliwości zbierania punktów w sieci marketów Kaufland i wykorzystywania ich do realizacji zakupów, daje klientom również możliwość korzystania z oferty ponad trzystu partnerów PAYBACK w ok. czterech tysiącach punktów sprzedaży – tłumaczy Norbert Czyżewski, dyrektor pionu CRM w Kaufland Polska.

    Z ubiegłorocznego badania Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” wynika, że 70 proc. Polaków korzysta co najmniej z jednego programu lojalnościowego. Z kolei Monitor Programów Lojalnościowych, opublikowany przez ARC Rynek i Opinia w 2017 roku, wskazuje, że w ciągu roku odsetek użytkowników takich programów zwiększył się o 17 pkt proc., a  35 proc. klientów kupuje więcej dzięki uczestnictwu przynajmniej w jednym z nich.

    Programy lojalnościowe w Polsce rozwijają się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Polacy je polubili. Widzimy wyraźnie, że klienci są gotowi dzielić się informacjami na swój temat, na temat swoich decyzji zakupowych, ale oczekują za to specyficznego traktowania, dobrze dopasowanych, atrakcyjnych ofert, które pozwolą im korzystać na tych programach lojalnościowych – komentuje Tomasz Głos.

    – Od kilkunastu lat obsługujemy miliony polskich klientów i dzięki temu byliśmy w stanie poznać dosyć dobrze ich oczekiwania. Kiedyś bardzo ważna była najniższa cena, w tej chwili równie ważna jest bardzo wysoka jakość oraz przyjemne, wygodne zakupy i spersonalizowana oferta. Dzięki dołączeniu do Programu PAYBACK będziemy w stanie właśnie to zaoferować naszym klientom – mówi Norbert Czyżewski.

    Monitor Programów Lojalnościowych pokazuje także, że zainteresowanie programami lojalnościowymi rośnie obecnie najbardziej w mniejszych miejscowościach, do 100 tys. mieszkańców, oraz na wsiach, zwłaszcza w kategorii hipermarkety i dyskonty.

    – Kaufland ma markety zarówno w większych ośrodkach miejskich, jak i w mniejszych miastach, gdzie programy lojalnościowe szczególnie się rozwijają. Klienci Kaufland uzyskają dzięki Programowi PAYBACK możliwość zbierania punktów w naszych sklepach, płacenia nimi za zakupy, dostęp do wielu nagród, a przede wszystkim spersonalizowane oferty, które będą trafiały dokładnie w ich potrzeby – podkreśla Norbert Czyżewski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.