Newsy

Coraz więcej firm decyduje się na programy lojalnościowe. Już 70 proc. Polaków należy przynajmniej do jednego takiego programu

2018-04-25  |  06:15
Mówi:Tomasz Głos, dyrektor ds. kluczowych partnerów, PAYBACK Polska

Norbert Czyżewski, dyrektor pionu CRM, Kaufland Polska

  • MP4
  • Firmy coraz częściej angażują się w programy lojalnościowe. To sposób na budowę trwałych relacji z klientami w oparciu o dogłębną analizę ich potrzeb oraz dopasowanie do nich swojej oferty. Dzięki temu rośnie też popularność takich programów wśród konsumentów, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy sieci marketów Kaufland z Programem PAYBACK. Obecnie 70 proc. Polaków należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego.

    Dane SalesBee pokazują, że w dużych sklepach nawet 37 proc. sprzedaży to efekt dobrej znajomości preferencji konsumentów. W Polsce wciąż relatywnie niewiele firm korzysta z big data. Z danych Eurostatu wynika, że jest to zaledwie 6 proc., ale świadomość jego roli w efektywnym prowadzeniu biznesu konsekwentnie wzrasta. Przekłada się to na zainteresowanie wdrażaniem i rozwijaniem programów lojalnościowych, w tym także multipartnerskich, takich jak PAYBACK, do którego właśnie dołączyła duża sieć marketów – Kaufland.

    – Wszystkie firmy, które wiedzą, że informacja staje się kluczowa, chcą rozwijać programy lojalnościowe, po to, aby lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania klienta. To istotne szczególnie dla firm z branży retail – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Głos, dyrektor ds. kluczowych partnerów w PAYBACK Polska.

    Tomasz Głos podkreśla, że uczestnictwo w programie multipartnerskim daje możliwość szerszego poznania zachowań konsumentów dzięki pogłębionym analizom prowadzonym w różnych sektorach rynku handlowo-usługowego.

    Wejście nowego partnera, zwłaszcza tak dużej i popularnej sieci jak Kaufland, przekłada się też na wymierne korzyści dla uczestników, którzy w przypadku PAYBACK mogą jeszcze łatwiej i szybciej zbierać punkty, wymieniać je na nagrody lub wykorzystywać do realizacji zakupów.

    – Chcieliśmy zaoferować naszym klientom więcej niż konkurencja, która prowadzi zamknięte programy lojalnościowe. My oferujemy program multipartnerski, który oprócz możliwości zbierania punktów w sieci marketów Kaufland i wykorzystywania ich do realizacji zakupów, daje klientom również możliwość korzystania z oferty ponad trzystu partnerów PAYBACK w ok. czterech tysiącach punktów sprzedaży – tłumaczy Norbert Czyżewski, dyrektor pionu CRM w Kaufland Polska.

    Z ubiegłorocznego badania Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” wynika, że 70 proc. Polaków korzysta co najmniej z jednego programu lojalnościowego. Z kolei Monitor Programów Lojalnościowych, opublikowany przez ARC Rynek i Opinia w 2017 roku, wskazuje, że w ciągu roku odsetek użytkowników takich programów zwiększył się o 17 pkt proc., a  35 proc. klientów kupuje więcej dzięki uczestnictwu przynajmniej w jednym z nich.

    Programy lojalnościowe w Polsce rozwijają się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Polacy je polubili. Widzimy wyraźnie, że klienci są gotowi dzielić się informacjami na swój temat, na temat swoich decyzji zakupowych, ale oczekują za to specyficznego traktowania, dobrze dopasowanych, atrakcyjnych ofert, które pozwolą im korzystać na tych programach lojalnościowych – komentuje Tomasz Głos.

    – Od kilkunastu lat obsługujemy miliony polskich klientów i dzięki temu byliśmy w stanie poznać dosyć dobrze ich oczekiwania. Kiedyś bardzo ważna była najniższa cena, w tej chwili równie ważna jest bardzo wysoka jakość oraz przyjemne, wygodne zakupy i spersonalizowana oferta. Dzięki dołączeniu do Programu PAYBACK będziemy w stanie właśnie to zaoferować naszym klientom – mówi Norbert Czyżewski.

    Monitor Programów Lojalnościowych pokazuje także, że zainteresowanie programami lojalnościowymi rośnie obecnie najbardziej w mniejszych miejscowościach, do 100 tys. mieszkańców, oraz na wsiach, zwłaszcza w kategorii hipermarkety i dyskonty.

    – Kaufland ma markety zarówno w większych ośrodkach miejskich, jak i w mniejszych miastach, gdzie programy lojalnościowe szczególnie się rozwijają. Klienci Kaufland uzyskają dzięki Programowi PAYBACK możliwość zbierania punktów w naszych sklepach, płacenia nimi za zakupy, dostęp do wielu nagród, a przede wszystkim spersonalizowane oferty, które będą trafiały dokładnie w ich potrzeby – podkreśla Norbert Czyżewski.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

    Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

    Media i PR

    M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

    Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

    Firma

    Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

    Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.