Globalny lider branży gier mobilnych zamierza rozwijać się w Polsce. Playtika właśnie wprowadza się do Warszawy
W globalnej skali branża gier rośnie jak na drożdżach, a według prognoz Newzoo w tym roku rekordowy poziom osiągnie zarówno jej wartość, jak i liczba graczy. Prężnie działającym rynkiem jest też Polska, w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób. To potencjał, z którego chce skorzystać Playtika – jeden z liderów na rynku technologii gier mobilnych. Grupa, która do tej pory zatrudniała na tutejszym rynku 300 specjalistów w systemie hybrydowym, ma w Polsce ambitne plany rozwoju. Dlatego aktywnie rekrutuje programistów oraz specjalistów na stanowiska w dziale R&D i właśnie otworzyła w stolicy swoje nowe, prestiżowe biuro w zabytkowych Browarach Warszawskich.
– Otwarcie biura w Polsce jeszcze bardziej wzmocni naszą wiedzę i możliwości w szybko rozwijającej się branży gier – mówi Shlomi Aizenberg, dyrektor operacyjny w Playtika.
Branża gier to w tej chwili jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi biznesu. Według prognoz Newzoo, czołowej firmy zajmującej się badaniem tego sektora rozrywki, w tym roku padnie nowy rekord i jej globalna wartość przekroczy 203,1 mld dolarów (wobec 192,7 mld dol. w ubiegłym), notując wzrost o 5,4 proc. r/r. Natomiast za dwa lata, do 2024 roku ma już osiągnąć poziom 222 mld dolarów.
Według analityków Newzoo, w tym roku rekordowa będzie też liczba graczy, która globalnie na koniec br. wyniesie już 3,09 mld użytkowników. Za ponad połowę (51 proc.) tegorocznych przychodów branży ma natomiast odpowiadać segment gier mobilnych, którego wartość po raz pierwszy przekroczy kwotę 100 mld dolarów.
W tym segmencie prężnie działającym rynkiem jest też Polska, co potwierdza m.in. raport „The Games Industry of Poland 2021”. Wynika z niego, że wzrost przychodów polskiej branży gamedev na przestrzeni ostatnich 3 lat utrzymywał się na poziomie około 30 proc., ale w 2020 roku - pomimo pandemii - znacznie wzrósł, a polscy twórcy gier wygenerowali przychód na poziomie 969 mln euro). Raport pokazuje też, że w Polsce jest ok. 20 mln graczy (z czego tylko co piąty ma poniżej 18 lat), a w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób.
To potencjał, z którego chce skorzystać notowana na NASDAQ Grupa Playtika, czyli jeden z liderów na rynku rozrywki i technologii gier mobilnych. Spółka założona w 2010 roku była jedną z pierwszych firm oferujących gry społecznościowe „free-to-play” na portalach społecznościowych, a później na platformach mobilnych.
Jej główna siedziba znajduje się w Herzliya w Izraelu, ale Playtika ma biura na całym świecie, zatrudniając ponad 4 tys. pracowników. Od dzisiaj jedno z nich mieści się również w Warszawie.
– Zespół Playtika w Warszawie rozwinął się szybko i stał się wielokulturowym centrum, w którym profesjonaliści i utalentowani deweloperzy – nie tylko z Polski, ale z całego świata – wspierają naszą misję, aby zapewniać rozrywkę w myśl hasła „Infinite Ways to Play” – mówi Shlomi Aizenberg.
Warszawski zespół Playtika rozpoczął pracę w styczniu 2021 roku i liczy ponad 300 osób, które do tej pory pracowały głównie w systemie zdalnym i hybrydowym. Tutejszy zespół zajmuje się głównie rozwijaniem najpopularniejszych gier portfolio spółki: Bingo Blitz, Board Kings, Solitaire Grand Harvest i Redecor. Połaczenie kompetencji zespołu R&D z możliwościami autorskiej platformy Playtika Boost umożliwia tutejszym specjalistom optymalizację gier mobilnych m.in. dzięki personalizacji i automatyzacji.
Grupa ma jednak ambitne plany rozwoju w Polsce. Dlatego w tej chwili aktywnie rekrutuje m.in. specjalistów na stanowiska w dziale R&D, programistów specjalizujących się w Java, JavaScript, PHP i Unity. Ci będą pracować w nowo otwartym biurze Playtika w historycznych Browarach Warszawskich w samym centrum Warszawy.
– W obecnym świecie potrzebujemy solidnego i mocnego elementu stabilizacji i pozytywnej inspiracji na przyszłość. Nowe biuro w tak wspaniałym miejscu, jakim są Browary Warszawskie, z pięknym wystrojem i wszystkimi udogodnieniami, daje nam pozytywną energię, jednocząc wszystkich pracowników Playtika z regionu, niezależnie od ich kraju pochodzenia – mówi Arik Sandler, wiceprezes ds. operacji biznesowych w Playtika.
Prestiżowa lokalizacja w odrestaurowanym, XIX-wiecznym kompleksie ma zaznaczyć obecność Playtika na polskim rynku i stanowić dodatkowy benefit dla pracowników, którzy - co już charakterystyczne dla rynku pracy w branży gamedev - mogą liczyć na szereg udogodnień: od pięknej architektury i najlepszych restauracji w bliskiej okolicy, po przewidziane w biurze strefy relaksu, pokój gier, a nawet specjalną salę do pracy kreatywnej. Nowa powierzchnia ok. 3,3 tys. mkw. ma zapewnić komfortowe warunki zarówno obecnym 300 pracownikom, którzy pracują w trybie hybrydowym, jak i nowym talentom, które będą dołączać do firmy w nadchodzących miesiącach.
Czytaj także
- 2025-05-30: Środowisko medyczne chce większych kar za napaść na pracowników ochrony zdrowia. Zjawisko agresji słownej i fizycznej się nasila
- 2025-04-28: Migranci mogą być ratunkiem dla polskiego rynku pracy. Pracodawcy chcą uwzględnienia ich potrzeb w strategii migracyjnej
- 2025-03-24: Europa mierzy się z niedoborem kadr. Konieczne inwestycje w edukację i ograniczenie obciążeń dla firm
- 2025-03-19: Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-01-20: Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-12: Wdrażanie GenAI może oznaczać nasilenie stresu wśród pracowników. Firmy potrzebują odpowiedniej strategii komunikacyjnej
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-24: Pracownicy deklarują mocne zaangażowanie w swoją pracę. Rzadko czują wsparcie od pracodawców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.