Newsy

Grupa Muszkieterów modernizuje sklepy i planuje otwarcie 500 kolejnych. Obroty w tym roku mają wynieść ponad 5,8 mld zł

2015-10-02  |  06:45
Mówi:Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce

Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché

Krzysztof Waligórski, prezes dyrekcji handlowej Intermarché

  • MP4
  • Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, w pierwszym półroczu wygenerowała 2,75 mld zł obrotów. W całym roku mają one sięgnąć 5,85 mld zł. Żeby utrzymać tempo rozwoju na trudnym rynku i przy utrzymującej się deflacji, Grupa zmienia koncept sklepów Intermarché. Wprowadza też możliwość zamawiania zakupów przez internet i ich odbiór w sklepie. Przyjęta przez Bricomarché polityka cenowa przynosi bardzo dobre efekty. W ciągu pięciu lat pod szyldami obu sieci powstanie 500 nowych sklepów.

    W najbliższych pięciu latach chcielibyśmy zwiększyć liczbę naszych placówek, zarówno dla sieci Intermarché, jak i Bricomarché, o 500 sklepów – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce. – Do końca tego roku przybędzie 15 sklepów Intermarché i 17 Bricomarché.

    Grupa w pierwszym półroczu wygenerowała 2,75 mld zł obrotów. Do końca roku mają one oscylować wokół 5,85 mld zł. Sama sieć Intermarché wypracowała 2,09 mld zł obrotów.

    Nasz rynek jest bardzo trudny. Wpływa na to deflacja, która na produktach spożywczych występuje od marca ubiegłego roku – mówi Krzysztof Waligórski, prezes dyrekcji handlowej Intermarché. – Nasza sieć i sklepy w nowym koncepcie radzą sobie przyzwoicie na tym rynku, notujemy wzrost obrotów.

    Nowy koncept sklepów Intermarché uwzględnia zmieniające się preferencje klientów. Supermarkety będą miały nową aranżację, nowoczesny design, a także wzbogacą się o specjalne strefy produktowe.

    Stawiamy na produkty świeże, dlatego w naszych sklepach jest wędzarnia (mięso rozbieramy na miejscu), piekarnia, cukiernia oraz stoisko z warzywami i owocami. Te działy zostały przez nas zaakcentowane. Duży nacisk położyliśmy też na produkty gotowe, czyli do szybkiego przygotowania, oraz na produkty bio. Jako sieć francuska chcieliśmy wyróżnić się także szerokim asortymentem win – wymienia Waligórski.

    Zmiany wprowadzono już w czterech sklepach: w Poznaniu, Zielonej Górze, Kluczborku i Międzychodzie. Do końca października nowym wizerunkiem zyskają kolejne cztery placówki: w Obornikach Wielkopolskich, Śremie, Turku oraz Brzesku. Jak podkreśla Waligórski, na razie reakcja klientów na nowy koncept jest bardzo pozytywna.

    90 proc. respondentów odpowiedziało, że koncept jest bardzo przyjazny. 50 proc. klientów zadeklarowało – co nas bardzo cieszy  że będą robili częściej niż do tej pory zakupy w tym sklepie. To też się przekłada na wyniki – przekonuje Krzysztof Waligórski.

    I dodaje, że wszystkie nowe placówki będą uruchamiane już w zmienionym koncepcie.

    Sieć we wrześniu wprowadziła także usługę Drive, czyli możliwość zamówienia zakupów przez internet i odbioru w sklepie. W ofercie jest blisko 7,5 tys. produktów.

    W przypadku Bricomarché obroty w I półroczu sięgnęły 669 mln zł, to aż o 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Na tle rynku DIY (do it yourself) sieć rozwija się bardzo dynamicznie. Przewagą konkurencyjną jest polityka cenowa Bricomarché, która polega przede wszystkim na utrzymaniu cen na jak najniższym poziomie.

    W I półroczu tego roku, dzięki zachowaniu takiej polityki, uzyskaliśmy aż 25-proc. przyrost obrotów – wylicza Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché. – Daje nam to pierwsze miejsce na rynku supermarketów DIY i mocne czwarte miejsce na rynku hipermarketów i supermarketów.

    Grupa Muszkieterów chce także rozwijać sieć przymarketowych stacji paliw Intermarché. W pierwszym półroczu otwarto pięć nowych placówek.

    Grupa podjęła niedawno współpracę z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu w celu otwarcia podyplomowego kierunku studiów „Zarządzanie sieciami handlowymi”. W ramach współpracy zajęcia prowadzić będą najlepsi specjaliści z Grupy Muszkieterów wraz z wykładowcami UEP.

    Będą to zajęcia, które – mamy nadzieję – w najbliższej przyszłości przyniosą rezultaty i być może wejdą na stałe do program studiów na tej uczelni – twierdzi Patrick Renault, prezes Grupy. – Korzyści są dwojakie – uniwersytet zyska na kontakcie ze światem biznesu, a nam będzie łatwiej poznać świat studentów i dostosować ofertę zatrudnienia – dodaje.

    Grupa Muszkieterów jest największą siecią franczyzową w kategorii supermarketów spożywczych i typu dom i ogród w kraju. Zrzesza ponad 270 przedsiębiorców zarządzających 224 supermarketami Intermarché, 57 stacjami paliw i 116 supermarketami Bricomarché. W centrali Grupy w dwóch magazynach logistycznych i 340 supermarketach pracuje ponad 14 tys. osób.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.