Newsy

LOT będzie dopinał w Chinach umowę z Air China, żeby latać do Chin od czerwca przyszłego roku

2011-12-17  |  17:00
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Piróg
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polskie Linie Lotnicze LOT

Kontrakt LOT-u z Air China coraz bliżej. Polski przewoźnik ma nadzieję, że dzięki porozumieniu z Chińczykami bezpośrednie połączenia między krajami zostaną uruchomione już za pół roku. Wiele zależy od wizyty przedstawicieli firmy w Pekinie.

Pierwsze Boeingi z Polski do Chin zaczną latać w czerwcu 2012 roku. Żeby stało się to możliwe, trzeba było najpierw dogadać się z Rosją.

- Długo walczyliśmy o to, żeby latać do Pekinu i zarabiać. Jednym z warunków było uzyskanie zgody od Federacji Rosyjskiej na przelot na Syberią. Po wielu miesiącach udało nam się to zrobić - mówi prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.

Zgoda Rosjan oznacza, że lot do Chin będzie krótszy, a przez to znacznie tańszy. Teraz do pełnego sukcesu wystarczy porozumienie z Air China. W tym celu przedstawiciele LOT-u towarzyszą prezydentowi Komorowskiemu w jego azjatyckiej wizycie. Ostatnie negocjacje będą dotyczyły m.in. ustalenia odpowiednich godzin lądowań i wylotów na pekińskim lotnisku.

- Chcemy te sprawy dopiąć i mam nadzieję, że podczas tej wizyty podpiszemy list intencyjny o współpracy z Air China i od czerwca 2012 zaczniemy latać - twierdzi prezes Michał Piróg.

Bezpośrednie połączenie Warszawy i Pekinu ma duże znaczenie dla rozwoju współpracy gospodarczej. Początkowo loty będą obsługiwane przez Boeingi 767. Docelowo do Azji będzie latać 8 Dreamlinerów, zakupionych przez PLL LOT w ubiegłym roku. Przewoźnik będzie pierwszym europejskim odbiorcą tych maszyn. Pierwszy przyleci do Polski pod koniec 2012 roku.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.