Newsy

Polimex-Mostostal potwierdza: weźmie udział w przetargu na budowę bloku węglowego w Elektrowni Kozienice

2012-01-23  |  00:56
Wszystkie newsy
Mówi:Konrad Jaskóła
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polimex Mostostal S.A.

Budowa bloku węglowego w Elektrowni Kozienice to jedna z większych  inwestycji w przemyśle energetycznym w tym roku. Chęć udziału w przetargu potwierdza Polimex-Mostostal.

 - W pierwszej dekadzie marca złożymy ofertę na blok węglowy dla Kozienic - informuje prezes zarządu Polimex-Mostostal, Konrad Jaskóła.

Wartość zamówienia na blok węglowy o mocy 1000 MW szacowana jest na 5,5-6 mld zł. Inwestycja ma być zrealizowana do końca 2016 roku.

Polimex-Mostostal wraz z Rafako i Mostostalem Warszawa w listopadzie wygrał przetarg na budowę dwóch bloków dla Elektrowni Opole. Teraz przymierza się do kolejnych inwestycji.

 - Złożyliśmy ofertę dla elektrowni gazowej w Stalowej Woli i uplasowaliśmy się na podium. Przygotowujemy oferty na 4-5 bloków gazowych ogłoszonych przez Polską Grupę Energetyczną i Tauron. Będzie seria przetargów w tym roku i praktycznie w każdym startujemy - zapowiada prezes Konrad Jaskóła. 

Wartość projektów gazowych szacowana jest na 1,5-2 mld zł każdy.

 - Każda z tych inwestycji jest typu "projektuj i buduj", czyli po rozstrzygnięciu każdego kontraktu trzeba założyć okres od pól roku do 3 kwartałów okres projektowania i potem czas realizacji gazowych inwestycji 3 lata, węglowych 4-5 lat - szacuje prezes Polimex Mostostal.

Choć zwiększa się udział projektów energetycznych w portfelu zamówień to firma w tym roku wciąż realizować będzie projekty drogowe.

 - Nakłady na realizację obiektów drogowych w tym roku jeszcze są dobre. Tak jak w 2011 roku ok. 25-27 mld zł. To są nieliczne nowe projekty, duża kontynuacja istniejących już. Natomiast w 2013  roku GDDKiA wieszczy, ze ten budżet będzie mocno okrojony. On będzie 10 lub kilkanaście miliardów złotych tylko, czyli o połowę spadnie zakres realizowanych projektów po 2012 roku - przewiduje prezes Konrad Jaskóła.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.