Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Internauci wyśmiewają drogową rzeczywistość i narzekają na nią. Mrozy, śnieg i odwilż sprzyjają ożywionym dyskusjom w sieci
Ostatni mroźny weekend na drogach wywołał wiele komentarzy w internecie i mediach społecznościowych. Między 22 a 25 stycznia ukazało się ponad 4 tys. wzmianek na ten temat, z czego 86 proc. na Facebooku. Wiele z nich miało wydźwięk pozytywny, bo internauci masowo wyśmiewali drogową rzeczywistość. Jednak blisko 40 proc. stanowiły narzekania na stan dróg i opieszałość zarządzających.
– W tym tygodniu w Instytucie Monitorowania Mediów przeanalizowaliśmy wzmianki, które ukazały się na temat polskich dróg w okresie zimowym. W dniach od 22 do 25 stycznia, czyli w ostatnim mroźnym weekendzie, na temat polskich dróg ukazało się ponad 4 tys. wzmianek – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalista ds. PR w IMM.
Ożywiona dyskusja na temat polskich dróg zimą toczyła się również na Twitterze (10 proc. wzmianek). Reagowali także użytkownicy Instagrama (4 proc.).
Ze wszystkich zabarwionych emocjonalnie wzmianek 63 proc. miało wydźwięk pozytywny.
– Internauci bardziej niż na narzekanie postawili jednak na śmiech i masowo memowali polską drogową rzeczywistość, np. porównując dziury w drodze do dziur po spadających meteorach, a stan polskich dróg do węży zrzucających skórę – mówi Masalska.
Komentarze negatywne, chociaż w mniejszości, też były obecne. Wielu internautów narzekało na kiepski stan dróg i ich wątpliwą wytrzymałość. To jest szczególnie widoczne teraz, kiedy śnieg stopniał. Tematy drogowe są zimą chętnie poruszane i cytowane także przez portale internetowe, również przez Newserię.
– Pojawiło się także wiele artykułów na temat stanu polskich dróg i potrzeby ich modernizacji. Wiele portali internetowych poruszało temat planu budowy nowej sieci dróg, tysięcy kilometrów autostrad, które być może sprawią, że przestaniemy narzekać na ich stan i że nie będą one masowo memowane w sieci przez internautów – mówi Karolina Masalska.
Internauci narzekali też na brak reakcji ze strony zarządców dróg. Ci także byli obecni w mediach społecznościowych.
– Dla osób, które zauważą jakieś uchybienia w drodze, na jezdni czy na chodniku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie przygotował taki specjalny numer alarmowy, pod którym można zgłaszać takie sprawy – mówi Karolina Masalska.
Do pobrania
Czytaj także
- 2022-10-18: Inwestycje drogowe nabierają rozpędu. Korzystają na tym regiony położone przy nowych odcinkach
- 2022-11-28: Sieć dróg szybkiego ruchu stopniowo się zagęszcza. Nowe drogi budowane są drożej, ale w wyższym standardzie
- 2021-04-16: Przełom w obserwacji czarnych dziur. Dane z 19 obserwatoriów mogą pomóc testować ogólną teorię względności Einsteina [DEPESZA]
- 2020-12-18: Naukowcy stworzyli najdokładniejszą i trójwymiarową mapę Drogi Mlecznej. Są w stanie określić m.in. prędkość gwiazd, ich odległości oraz odnaleźć ślady największych zdarzeń z przeszłości
- 2021-01-05: Polscy naukowcy dołączą do przełomowego projektu kosmicznego. Nowy teleskop pozwoli zbadać Wszechświat głębiej niż kiedykolwiek wcześniej
- 2020-09-10: Pandemia nie zatrzymała inwestycji infrastrukturalnych. Ponad 1,2 tys. kilometrów dróg w budowie, pod koniec roku dojdą kolejne
- 2019-08-23: Budowa drogi nr 17 - sierpień [przebitki]
- 2019-08-06: Rekordowe wyniki popularnej produkcji Netfliksa. Ze „Stranger Things” każdy internauta mógł się zetknąć sześć razy
- 2019-07-18: Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów. Jest szansa na poprawę infrastruktury dla tej grupy użytkowników dróg
- 2019-07-08: Przybywa dróg betonowych. Są tańsze w budowie i znacznie bardziej wytrzymałe niż asfaltowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.