Newsy

Jeszcze w tym roku ruszy budowa pierwszej galerii handlowej na warszawskiej Białołęce

2014-09-18  |  06:20

Jeszcze w tym roku ruszy budowa Galerii Północnej na warszawskiej Białołęce. Deweloper, firma Globe Trade Centre, ma już niezbędne pozwolenia i wkrótce wystąpi o pozwolenie na budowę. Toczą się już zaawansowane negocjacje z pierwszymi najemcami z segmentów modowego i restauracyjnego. Dobrze przebiegają też przygotowania do rozpoczęcia budowy Galerii Wilanów.

Galeria Północna i Galeria Wilanów to główne projekty, nad których rozwojem obecnie pracujemy. Oczekujemy, że budowa Galerii Północnej ruszy w drugiej połowie tego roku. Galeria Wilanów jest nieco z tyłu, ale również na dobrej drodze – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Thomas Kurzmann, prezes zarządu Globe Trade Centre.

Zgodnie z zapowiedzią Kurzmanna budowa Galerii Północnej może ruszyć późną jesienią tego roku. Obiekt ma powstać przy ulicy Światowida na warszawskiej Białołęce. Będzie tam ok. 250 lokali pod wynajem o łącznej powierzchni ok. 64 tys. metrów kw., a otwarcie zaplanowano na drugą połowę 2016 r.

Nieco później ruszą prace w Galerii Wilanów przy ul. Przyczółkowej. Tam również znajdzie się ok. 250 lokali o nieco większej powierzchni (docelowo ok. 76,5 tys. metrów kw. budowane w dwóch etapach). Otwarcie zaplanowano na pierwszą połowę 2017 r.

Jak podkreśla Kurzmann, bez problemów przebiega współpraca z lokalnymi społecznościami oraz pozyskiwanie dokumentacji dla obydwu inwestycji GTC.

Cieszy nas także odzew ze strony naszych najemców. Jest on bardzo pozytywny w obydwu przypadkach, więc jesteśmy przekonani, że to będzie sukces pod względem wynajmu. Pewne umowy wynajmu zostały już podpisane, ale oczywiście naprawdę ruszy to po uzyskaniu pozwolenia na budowę – mówi Kurzmann.

Zdradza, że negocjacje są szczególnie zaawansowane z najemcami z sektora modowego oraz sieciami restauracyjnymi. Pozyskanie najemców tego typu to priorytet GTC i jak ocenia Kurzmann, stan zaawansowanie tego procesu jest bardzo zadowalający.

Dodaje, że budowy Galerii Wilanów nie powinny powstrzymać problemy infrastrukturalne. Dotyczyły one przede wszystkim sieci drogowej w tej dzielnicy. Kurzmann przekonuje jednak, że większość problemów została już rozwiązana, a do końca roku powinny one zniknąć całkowicie. Deweloper planuje m.in. budowę tunelu pod ul. Przyczółkową.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.