Mówi: | Łukasz Olek |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Currency One |
Kantory internetowe coraz popularniejsze. W wakacje w ten sposób przewalutowano blisko 5,4 mld zł
Rośnie zaufanie Polaków do kantorów internetowych. Rekordowe były miesiące wakacyjne. Od czerwca do sierpnia za pośrednictwem serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat zrealizowano 370 tys. transakcji o łącznej wartości 2,7 mld zł. To o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Zdaniem ekspertów zainteresowanie e-kantorami będzie wśród klientów coraz większe ze względu na wygodę i bezpieczeństwo .
Z badań Currency One, operatora serwisów Internetowykantor.pl oraz Walutomat, wynika, że w trakcie wakacji zrealizowano w nich 370 tys. transakcji. Ich wartość osiągnęła 2,7 mld zł (29 mln zł dziennie). Operator posiada około 50 proc. udziału w rynku, szacuje się więc, że w całej branży e-kantorów w wakacje przewalutowano blisko 5,4 mld zł.
– Wiarygodność i zaufanie do wymiany walut przez internet jest coraz większa. Polacy nauczyli się, że mogą wymieniać waluty i oszczędzać na tym przy okazji wakacyjnych wyjazdów – mówi agencji Newseria Łukasz Olek, członek zarządu w Currency One.
Polacy wymieniają walutę raz do roku (42 proc. deklarujących wymianę), najczęściej na zagraniczny wyjazd wakacyjny (60 proc.) – wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska. Dane Polskiej Izby Turystyki wskazują, że w tym roku sprzedano 30 proc. więcej wycieczek niż rok wcześniej, przede wszystkim do krajów europejskich – Grecji, Turcji, Hiszpanii, Bułgarii. Wzrost zainteresowania wyjazdami wakacyjnymi przełożył się również na zainteresowanie e-kantorami.
Wartość średniej transakcji w e-kantorach Currency One wyniosła ponad 7 tys. zł. Najwięcej transakcji zrealizowano w euro (60 proc., lekki wzrost wobec ubiegłego roku), na kolejnych miejscach były dolar, frank szwajcarski i funt brytyjski.
30 proc. korzystających z kantorów internetowych wymienia walutę ze względu na zagraniczny wyjazd, zaś 5 proc. badanych samodzielnie spłaca kredyt hipoteczny w obcej walucie.
Mimo wzrostu zainteresowania e-kantorami wciąż ponad 90 proc. Polaków jeszcze nie korzystało z ich oferty.
– Wielu z nich nie jest świadomych tego, że może oszczędzić, korzystając z internetu zamiast z tradycyjnego kantoru. Trend działa jednak na naszą korzyść, wymiana walut w internecie jest wygodna i bezpieczna. Ten, kto spróbuje, powraca do nas i wymienia w kantorach internetowych – podkreśla Łukasz Olek.
W Polsce działa obecnie ok. 50 internetowych kantorów. W 2013 roku Polacy wymienili za ich pośrednictwem 20 mld zł (dla porównania w 2012 roku niecałe 10 mld zł.). E-kantory narzucają znacznie niższą marżę niż kantory stacjonarne i banki, na internetowych transakcjach można zaoszczędzić 6-8 proc. w porównaniu z standardowymi ofertami. Aby wymienić w ten sposób pieniądze, wystarczą dwa konta walutowe, a cała transakcja oparta jest na przelewach.
Czytaj także
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2023-12-20: Konsumenci kupują w internecie coraz bardziej odpowiedzialnie. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że zwroty są nieekologiczne
- 2023-11-22: Dwie trzecie Polaków zamierza skorzystać z ofert na Black Friday. W tym roku łatwiej będzie uniknąć pozornych promocji
- 2023-09-25: E-handel coraz bardziej ekologiczny. InPost umożliwi sprawdzanie oszczędzonego śladu węglowego na każdej paczce
- 2023-09-14: Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie. Chcą opakowań neutralnych dla środowiska i porzucają marki ekoobojętne
- 2023-10-16: Sztuczna inteligencja przyspiesza powstanie leków. Rozwiązanie polskiej firmy pomaga szybciej tworzyć nowe związki chemiczne
- 2023-07-19: Duże platformy sprzedażowe to dla polskich firm najłatwiejsza droga do zagranicznej ekspansji. Niewiele z niej jednak korzysta
- 2023-05-26: Polskie firmy coraz chętniej migrują do chmury. Sektor publiczny i branże tradycyjne jak przemysł czy budownictwo nadal nie wykorzystują w pełni jej potencjału
- 2023-05-16: Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne
- 2023-04-03: Kryzys skłania firmy do cięcia wydatków na marketing. Jednak dla części z nich to może być dobry czas na inwestycje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.