Newsy

Lider branży hotelowej inwestuje w młode firmy. Pomogą w tworzeniu i wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów

2017-12-19  |  06:25
Mówi:Jean-Yves Besnard
Funkcja:head of digital projects, social & digital learning practice for Eastern Europe
Firma:Grup AccorHotels
  • MP4
  • Grupa AccorHotels jako jedna z pierwszych w hotelowej branży nawiązuje współpracę ze start-upami. Chce zyskać świeże spojrzenie oraz rozwiązania, jakie hotele mogą zaoferować gościom dzięki nowym technologiom. Najlepsze pomysły wyłonione w czasie Guest Experience Challange sieć wdroży w swoich obiektach w Europie Wschodniej. W nowych technologiach AccorHotels upatruje szansy na zdystansowanie konkurencji. 

    – Żyjemy w niezwykle spersonalizowanym świecie, w którym każdy chce robić i mieć coś własnego, żyjemy w świecie zdigitalizowanym, w którym wszystko dzieje się szybciej i wszystko jest ze sobą połączone. Novotel przez ostatnie 50 lat wyznaczał trendy w branży. Chcemy w tym miejscu połączyć najlepsze cechy obydwu tych światów – ultrapersonalizacji i cyfryzacji – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jean-Yves Besnard, Head of digital projects, social & digital learning practice for Eastern Europe w Grupie AccorHotels.

    Jeden z największych na świecie operatorów hotelowych szuka nowatorskich koncepcji. Chce przekształcić łazienki w swoich obiektach, korzystając z nowych rozwiązań technologicznych. W tym celu AccorHotels organizuje Guest Experience Challenge – warsztaty start-upowe w formie konkursu. Zadaniem zgłoszonych zespołów będzie prezentacja innowacyjnych pomysłów dla hotelowych łazienek, a najlepsze z nich zostaną wdrożone w hotelach AccorHotels w Europie Wschodniej.

    – Chodzi np. o interaktywne lustra, o różne zapachy wprowadzane do pokojów i łazienek, o specjalne oświetlenie, ale również o to, jak możemy za pomocą telefonu komórkowego decydować o natężeniu światła i innych funkcjach. To też fitness i różnego rodzaju ćwiczenia, które można wykonywać, a także mierzenie różnych parametrów zdrowotnych. Takie pomysły będziemy sprawdzać, żeby w najbliższej przyszłości móc je wprowadzić w naszych hotelach – zapowiada Jean-Yves Besnard.

    Pierwsze pilotażowe warsztaty Guest Experience Challenge odbyły się już w Warszawie. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu rozwiązania technologicznego, które zwiększy u gości poczucie komfortu i zadowolenia z pobytu.

    – Główną nagrodą jest 4,5 tys. euro i obietnica współpracy z naszą marką, czyli wprowadzenie rozwiązań tej firmy w naszych hotelach w Europie Wschodniej – mówi Jean-Yves Besnard.

    Zwycięska drużyna będzie też mogła zamienić nagrodę pieniężną na możliwość przedstawienia swojego pomysłu przed Central Innovation Unit w Paryżu i powalczyć o globalny kontrakt.

    Novotel to jeden z pierwszych brandów w branży hotelarskiej, który nawiązuje współpracę ze start-upami, żeby zyskać świeże, kreatywne spojrzenie na doświadczenia, jakie hotele mogą zaoferować gościom dzięki nowym technologiom.

    – Na ogół inkubatory działają w taki sposób, że współpraca ze start-upami odbywa się między różnymi branżami, a nie jest tak, że jedna firma przedstawia jakieś konkretne tematy do pracy dla start-upów. W Europie Wschodniej często jest tak, że start-upy boją się kontaktowania z dużymi korporacjami. My wykonujemy ten pierwszy krok i przyciągamy te firmy do nas – podkreśla przedstawiciel AccorHotels.

    AccorHotels upatruje w nowych technologiach szansy na zdystansowanie konkurencji i utrzymanie pozycji lidera branży. Dlatego marka szuka projektów, które będą nowoczesne i atrakcyjne, funkcjonalne, łatwe do wdrożenia, a przy tym estetyczne. W kolejnych edycjach Guest Experience Challlenge marka będzie poszukiwać rozwiązań dla kolejnych obszarów w hotelu.

    – Chcemy dostarczyć klientom najlepsze możliwe rozwiązania cyfrowe. One już dziś istnieją, np. nasi pracownicy mają wiele pomysłów na takie rozwiązania. Ale nie jesteśmy firmą taką jak Apple czy Google, nie zajmujemy się cyfryzacją na co dzień. Chodzi o to, żeby poznać jak najlepsze pomysły i przełożyć je na rozwiązania cyfrowe. Wszystko po to, żeby stworzyć dla gości jak najlepsze rozwiązania – mówi Jean-Yves Besnard.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.