Newsy

Naprawa sprzętu komputerowego możliwa w jeden dzień. Wszystko dzięki specjalnej rozszerzonej gwarancji

2016-01-29  |  06:35
Mówi:Łukasz Rutkowski
Funkcja:DT&WS business development manager
Firma:Lenovo
  • MP4
  • Naprawa w ramach zwykłej gwarancji oferowanej przez sklep trwa nawet 14 dni i wymaga wysyłki sprzętu do serwisu. Dystrybutorzy sprzętu komputerowego prognozują, że wkrótce co dziesiąty komputer w Polsce będzie jednak objęty opcją rozszerzonej gwarancji. Na jej wprowadzenie zdecydowało się niedawno m.in. Lenovo. Firma gwarantuje klientom biznesowym naprawę sprzętu w następnym dniu roboczym. Usługa realizowana jest bezpośrednio u klienta, czyli np. w jego biurze. 

    Dzięki ofercie rozszerzonej gwarancji użytkownik końcowy może liczyć na naprawę sprzętu w następnym dniu roboczym. Co oznacza, że jeśli dziś któryś z komponentów komputera ulegnie uszkodzeniu i zgłosimy to do serwisu, to już następnego dnia roboczego możemy liczyć na naprawę, która musi zakończyć się sukcesem – mówi agencji Newseria Łukasz Rutkowski, DT&WS Business Development Manager Lenovo.

    Jak tłumaczy, w przypadku tradycyjnych usług gwarancyjnych czas naprawy wynosi przeciętnie od 3 do nawet 14 dni. Utrudnieniem jest też konieczność wysłania sprzętu do serwisu (tzw. gwarancja Carry-In), co dodatkowo wydłuża proces.

    Natomiast w przypadku serwisów biznesowych Lenovo OnSite to serwis przyjeżdża do uszkodzonego sprzętu i dokonuje naprawy – dodaje Rutkowski.

    Ekspert wyjaśnia, że w ramach usługi OnSite użytkownik w standardzie otrzymuje opcję naprawy sprzętu w miejscu jego instalacji. Natomiast rozszerzenie gwarancyjne, w ramach którego naprawa następuje już w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu problemów, jest dodatkowo płatna.

    Oferowany pakiet gwarancyjny obejmuje każdy sprzęt biznesowy, czyli notebooki, PC i stacje robocze – informuje Rutkowski.

    Usługa rozszerzonej gwarancji OnSite jest już dostępna na innych rynkach, na których działa Lenovo. W Polsce dopiera zaczyna się pojawiać w ofertach dystrybutorów sprzętu komputerowego.

    – Jest to oferta wymuszona na nas przez klientów, którzy oczekują tego typu gwarancji na swoje firmowe sprzęty – stwierdza ekspert.

    Lenovo liczy na to, że w najbliższych latach około 10 proc. sprzętu komputerowego sprzedawanego w Polsce będzie objęte usługą gwarancji OnSite z opcją naprawy w następnym dniu roboczym.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

    Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

    Transport

    Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

    Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

    Transport

    Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

    Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.