Mówi: | Nikita Abrosimov |
Funkcja: | dyrektor generalny i współzałożyciel |
Firma: | WeatherWell |
Nie tylko dla meteopatów. Specjalna aplikacja przedstawi prognozę naszego samopoczucia i jak uniknąć pogorszenia nastroju
Gwałtowne zmiany temperatur i zachmurzenia, wahające się ciśnienie atmosferyczne, nagłe wichury lub gęste mgły to w ostatnich latach coraz powszechniej występujące zjawiska. Potwierdzają to synoptycy, którzy prognozują, że i w kolejnych latach będziemy się z tym zmagać coraz częściej. Huśtawka pogodowa może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu, a u meteopatów, czyli osób, które wykazują nadwrażliwość na zmiany warunków atmosferycznych, zjawiska te wywołują przykre i uciążliwe reakcje organizmu. Start-up z siedzibą w Polsce udoskonala pierwszą aplikację, która zależnie od prognozy pogody będzie przewidywać nasze samopoczucie i radzić, jak je poprawić.
– Tworzymy pierwszą aplikację pogodową skupioną na zdrowiu. Nie tylko więc prognozujemy warunki pogodowe, ale staramy się także przewidywać i ograniczać negatywne oddziaływanie pogody na ludzi – mówi Nikita Abrosimov, dyrektor generalny i współzałożyciel WeatherWell.
Według badań przywołanych przez start-up od 50 do 76 proc. ludzi przyznaje, że zmiany pogodowe wpływają na ich zdrowie. Szczególnie narażeni na ten wpływ są meteopaci. Meteopatia nie jest zjawiskiem sklasyfikowanym jako choroba, ale jej objawy mogą być dokuczliwe. Aplikacja WeatherWell korzysta z danych pogodowych i dostarcza użytkownikom porady lekarzy dotyczące tego, jak utrzymać formę i radzić sobie z pogarszającym się w wyniku aury samopoczuciem.
– Mamy oczywiście część pogodową i prognozy, ale główną oferowaną wartością pozostaje aspekt zdrowotny i prognozy naszego samopoczucia – wskazuje Nikita Abrosimov w odpowiedzi na pytanie o różnice między WeatherWell a innymi aplikacjami pogodowymi.
WeatherWell to znajdujący się na wczesnym etapie start-up, wspierany przez firmę Palta, jeden z największych ekosystemów mobilnych na świecie. Palta oferuje produkty technologiczne z zakresu zdrowia i dobrego samopoczucia, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Unii Europejskiej, Rosji, Białorusi, Ukrainie, współpracując z ambitnymi założycielami i talentami oraz przekształcając pomysły w zmieniające życie aplikacje. WeatherWell to nowy produkt w portfolio Palty.
Aplikacja dostarcza prognozy pogody z każdego miejsca na świecie oraz ich aktualizacje w czasie rzeczywistym dla maksymalnej dokładności. Dane pogodowe są zaawansowane, zawierają np. dane dotyczące pyłków w powietrzu czy poziomu promieniowania UV. Jeśli chodzi o informacje zdrowotne, są to naukowo poparte wskazówki dostosowane do pogody, zalecenia i alerty. Każde z nich jest oparte na recenzowanych badaniach i nadzorowane przez Radę Medyczną WeatherWell.
– Za pomocą WeatherWell można będzie sprawdzić swoją prognozę zdrowotną i zapoznać się z tym, jakie negatywne czynniki pogodowe mogą na nas oddziaływać i w jaki sposób można je ograniczać. Chcemy też przewidywać pozytywne scenariusze i na ich podstawie przekazywać odpowiednie zalecenia, w jaki sposób wykorzystać te pozytywne efekty, by zapewnić sobie dobre samopoczucie – tłumaczy dyrektor generalny WeatherWell.
Firma pozyskuje dane, korzystając z różnych źródeł i od płatnych dostawców informacji pogodowych.
– Korzystamy też z odnotowywanych przez użytkowników symptomów oraz z własnych rozwiązań analitycznych i algorytmów poddanych ocenie naszego kierownika ds. medycznych i zespołu analityków danych – informuje Nikita Abrosimov.
O możliwościach aplikacji, ale także o wyzwaniach, jakie stoją przed start-upami na wczesnym etapie rozwoju, rozmawiano podczas jednego ze styczniowych Thursday Gathering. To cykliczny event, który stanowi platformę wymiany wiedzy i doświadczeń wśród szerokiej społeczności innowatorów: przedsiębiorców, naukowców, start-upowców czy inwestorów. Wydarzenie, którego organizatorem jest Fundacja Venture Café Warsaw, odbywa się w każdy czwartek w warszawskim biurowcu Varso.
Czytaj także
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-04-14: Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-04-15: Obciążenia regulacyjne uderzają w branżę nowych technologii i start-upy. To może hamować innowacje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-02: Julia Kamińska: Bardzo niepokoi mnie trend odwrotu od sprawdzonych szczepionek ratujących życie. Chciałabym, żeby ludzie ufali naukowcom i nie bali się
- 2025-03-04: Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-02-05: Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.