Newsy

Nowy gracz w bankowości elektronicznej w Polsce. Western Union wprowadza na rynek nową platformę bankową [DEPESZA]

2023-03-06  |  06:20
Źródło: Western Union
Źródło: Western Union

Western Union, instytucja zajmująca się międzynarodowymi transferami pieniężnymi, uruchamia nową platformę bankowości elektronicznej. – Polska jest jednym z pierwszych rynków, na których uruchomimy naszą elektroniczną aplikację bankową – mówi Denisa Mateescu, szefowa Western Union na Europę Wschodnią. Poza standardowymi usługami, czyli międzynarodowymi przekazami, w aplikacji dostępne będą także inne usługi bankowe i konto wielowalutowe. Statystyki Związku Banków Polskich pokazują, że Polacy są narodem chętnie bankującym online, a liczba użytkowników bankowości internetowej stale rośnie.

To zupełnie nowa propozycja bankowości cyfrowej, która zmieni sposób, w jaki nasi klienci realizują swoje potrzeby finansowe na całym świecie, ciesząc się atrakcyjnymi korzyściami oraz wszechstronną obsługą klienta – podkreśla Denisa Mateescu.

Przez aplikację Western Union Digital Banking klienci mogą m.in. założyć internetowe konto wielowalutowe i dokonywać natychmiastowych międzynarodowych przekazów pieniężnych między użytkownikami bez opłat. Do konta dołączona jest karta debetowa Platinum Visa.

W ramach startu platformy w Polsce Western Union oferuje oprocentowanie 6 proc. na kontach premium oraz 2 proc. na standardowych rachunkach bankowych, a dodatkowo także premie finansowe m.in. za transakcje kartą, zakupy online’owe czy przekazy pieniężne. W premierowej ofercie są także usługi abonamentowe od wybranych dostawców.

– Aplikację wyróżnia sposób, w jaki klienci mogą korzystać z różnorodnych rozwiązań Western Union, wysyłając lub odbierając środki pieniężne. Na przykład, za pośrednictwem aplikacji można wysyłać pieniądze do rodziny i bliskich na całym świecie w wielu walutach, a także zlecać wypłatę środków w gotówce w setkach tysięcy punktów handlowych na świecie lub bezpośrednio na kartę, portfel mobilny lub konto bankowe, w zależności od lokalizacji często w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Można również otrzymywać pieniądze wysyłane za pośrednictwem placówek handlowych lub platform cyfrowych Western Union – wyjaśniają przedstawiciele spółki. – Warunki oferty są dostępne na stronie internetowej Western Union.

Nowa platforma Western Union działa już także na trzech innych rynkach w UE: w Niemczech, Rumunii i we Włoszech. Z aplikacji bankowej korzysta w sumie ok. 150 tys. klientów. W następnych miesiącach będzie uruchamiana na kolejnych rynkach w Europie i na świecie.

– Polscy konsumenci wiedzą, że mogą zaufać Western Union w kwestii szybkiego i bezpiecznego transferu pieniędzy w niemal każdym zakątku świata. W oparciu o tę relację oraz związane z nią zaufanie jesteśmy przekonani, że nasza elektroniczna aplikacja bankowa będzie stanowić realną wartość dodaną dla naszych klientów – mówi szefowa Western Union na Europę Wschodnią.

W Polsce z bankowości internetowej aktywnie korzysta 22 mln osób, ale umów klientów indywidualnych posiadających do niej dostęp jest już ponad 41,5 mln. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu ZBP NetB@nk za trzeci kwartał ub.r. Najszybciej przybywa użytkowników aplikacji mobilnych – jest ich już 18,7 mln, o prawie 18 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz klientów mobile only, którzy stanowią ponad 12-milionową grupę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.