Mówi: | Marcin Nesterowicz |
Funkcja: | country manager |
Firma: | MyRendi.pl |
Polska jednym z największych rynków usług sprzątania w Europie. Coraz częściej zlecenia składane są przez internet
Polski rynek usług sprzątania dla firm i instytucji wyceniany jest na blisko 7 mld zł, a dla klientów indywidualnych – na ok. 2 mld. Każdego roku notuje dynamiczne wzrosty. W szybkim tempie przybywa także zleceń przez internet. Najczęściej usługi sprzątania zamawiane są przez młode kobiety zamieszkujące na maksymalnie 64 mkw.
– Na polskim rynku usług sprzątania konkurencja jest już bardzo duża – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Nesterowicz, country manager w MyRendi.pl. –W ostatnim czasie zauważyliśmy pojawienie się nowego rodzaju działalności, za pośrednictwem internetu. Takie platformy mają niewielkie koszty własne, więc mogą zaproponować niższe ceny, przy zachowaniu jakości świadczonych usług. Na razie klienci uczą się składania tego rodzaju zleceń. MyRendi proponuje im szybką realizację takiego zamówienia.
Polska jest jednym z największych rynków usług sprzątających w Europie. Aktywnie prowadzi na nim działalność około 4 tys. firm sprzątających, których przychody każdego roku rosną o około jedną piątą (20 proc.). Krajowe usługi kierowane do firm i instytucji wyceniane są na 6–7 mld zł, natomiast zlecenia na rzecz klientów indywidualnych – blisko 2 mld zł. Na najpopularniejszych portalach ogłoszeniowych pojawia się ponad 6 tys. ogłoszeń dotyczących sprzątania miesięcznie. Średnie wynagrodzenie w firmach świadczących takie usługi wynosi około 2,2 tys. zł.
– 80 proc. zamówień realizowanych przez platformę MyRendi składanych jest przez osoby w wieku od 25 do 40 lat, w większości kobiet zamieszkujących mieszkania nie większe niż 64 mkw. – zauważa Marcin Nesterowicz.
25 proc. klientów zamawia mycie okien, a co piąty – czyszczenie piekarnika lub lodówki. Co dziesiąte zamówienie dotyczy porządków po przeprowadzkach bądź remoncie.
Start-up MyRendi powstał na fali trendu tzw. sharing economy (ekonomii dzielenia się), pośredniczy w usługach sprzątania pomiędzy klientami a osobami prowadzącymi tego rodzaju działalność. Platforma współpracuje między innymi z popularnym serwisem okazjonalnego wynajmu nieruchomości Airbnb (takie zlecenia stanowią obecnie ok. 5 proc. całości, ale ich liczba systematycznie rośnie). Z usług sprzątania coraz częściej korzystają także klienci biznesowi.
– Skupiamy się na regularnych klientach – zapewnia Marcin Nesterowicz. – Chcemy, aby zamawiający wracali do nas, dlatego stale monitorujemy jakość świadczonych usług poprzez system ocen oraz bezpośredni kontakt z klientem.
Czytaj także
- 2025-07-03: Seniorzy zyskają na rencie wdowiej średnio 350 zł miesięcznie. Od 2027 roku świadczenie jeszcze wzrośnie
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-05-29: Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.