Mówi: | Pierre Detry |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Nestle Polska |
Prezes Nestle Polska: widzimy duże możliwości wzrostu konsumpcji w Polsce
Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że od 2010 roku spada sprzedaż żywności w Polsce. Nestle, które obecne jest w naszym kraju od 21 lat, widzi szanse na odwrócenie tego trendu. Szczególnie, że w miarę poprawy sytuacji finansowej gospodarstw domowych, wydatki na żywność będą rosły.
– Jesteśmy przekonani, że na rynek powrócą wzrosty, ponieważ Polska wciąż ma duży potencjał, jeśli chodzi o rynek żywności – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Pierre Detry, prezes Nestle Polska. – Naszym priorytetem jest dalsze powiększanie udziałów w polskim rynku.
Detry podkreśla, że Nestle jest obecne we wszystkich istotnych dla grupy obszarach. W Polsce spółka produkuje m.in. wodę Dar Natury, płatki śniadaniowe, czekoladę, kawę Nescafe, lody, dania dla dzieci i niemowląt oraz przyprawy Winiary. Według prezesa Nestle Polska takie zróżnicowanie oferty jest bardzo korzystne dla firmy.
– Ze względu na przedłużającą się zimę w tym roku sprzedajemy mniej lodów, niż się spodziewaliśmy. Jednocześnie sprzedajemy więcej np. majonezu, zupy, kawy, ponieważ gdy jest zimno, ludzie po powrocie do domu, by się ogrzać, przygotowują sobie kawę czy jedzą czekoladę, żeby sobie zrekompensować złą pogodę – tłumaczy Pierre Detry.
Spółka chce kontynuować inwestycje w Polsce, choć nie planuje żadnych przejęć. Nestle chce nadal zaopatrywać swoje polskie spółki na lokalnym rynku.
Z powodu spowolnienia gospodarczego sprzedaż żywności w Polsce spada od 2010 r. Istotną rolę w walce ze spowolnieniem odgrywają innowacje, na przykład handel elektroniczny czy nowe produkty, jak np. wprowadzone na rynek cztery lata temu ekspresy do kawy oraz „kapsułki” Nescafe Dolce Gusto. Równie istotne jest jednak przystosowanie do zmieniających się warunków.
– W związku z tym trzeba wypracować i dostosować nowe strategie. To widać też po działaniach naszych partnerów dystrybutorów, którzy się rozwijają, konsolidują, podejmują bardziej profesjonalne kroki, by pomóc nam lepiej trafić do konsumentów – mówi Pierre Detry.
Prezes Nestle Polska optymistycznie patrzy jednak w przyszłość. Podkreśla, że w Polsce wciąż jedna czwarta społeczeństwa żyje poniżej progu ubóstwa, a w miarę wzrostu zamożności tej grupy zwiększy się sprzedaż produktów żywnościowych.
– W Polsce wciąż jest zbyt dużo dzieci, rodzin, które nie mają dostępu do odpowiedniej ilości pożywienia, do produktów dobrej jakości, które są zdrowe. Dlatego chcemy wspierać również tę część społeczeństwa, oferując produkty, które są przystępne cenowo, ale również w pełni realizują to, co uważamy, za nasze najważniejsze wartości, czyli to, że produkty są zdrowe, innowacyjne i zapewniają odpowiednie walory odżywcze – podkreśla Detry.
Czytaj także
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.