Newsy

Prezes UKE: Jest miejsce dla nowego operatora komórkowego

2012-04-05  |  06:55
Supernews
Mówi:Magdalena Gaj
Funkcja:Prezes
Firma:Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • MP4

     - Jest miejsce na rynku dla nowego podmiotu - mówi Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w rozmowie z Newserią. Warunki przetargów na częstotliwości 1800 lub 800 MHz również będą pozwalały na start nowych podmiotów. Jednak, żeby wygrać w przetargach będzie musiał posiadać odpowiednią sieć i zasięg.

    Zdaniem Magdaleny Gaj miejsce dla piątego operatora na rynku jest. Chociaż na razie nie ma sygnałów, że ktoś spoza obecnych podmiotów będzie starał się o nowe częstotliwości.

     - Myślę, że walka rozegra się pomiędzy tymi podmiotami, które obecnie funkcjonują w Polsce. Nie widzę, ani nie słyszę chęci wkroczenia na nasz rynek jakiegoś nowego podmiotu. Natomiast, jeśli ktoś taki się znajdzie, to zawsze jest możliwe. Warunki przetargu, aukcji będą na to pozwalały - zapewnia prezes UKE.

    Najważniejszym kryterium w tegorocznym przetargu na 1800 MHz będą deklaracje inwestycyjne operatorów. I właśnie z tym nowy podmiot może mieć największy problem.

     - Tu chodzi o pieniądze. Nowy podmiot zawsze może wygrać i dostać takie częstotliwości, ale pod warunkiem, że jest w stanie zbudować sieci i w nich funkcjonować - podkreśla Magdalena Gaj.

    Prezes UKE zapowiedziała, że przetarg na pasmo 1800 zostanie ogłoszony w lipcu, a zwycięzca zostanie wyłoniony do listopada. Potencjalny nowy gracz ma więc bardzo mało czasu na wejście na polski rynek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.