Newsy

Promocja dla tankujących za gotówkę na stacjach PKN Orlen możliwa również po wakacjach

2012-07-17  |  06:37
Mówi:Jacek Krawiec
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PKN Orlen
  • MP4

    Pierwsze dwa tygodnie wakacyjnej promocji przynoszą efekty. Na stacjach Bliska i Orlen w soboty i w niedziele coraz więcej osób płaci gotówką za tankowanie, oszczędzając w ten sposób 10 groszy na litrze. Wprowadzając premie za transakcje gotówkowe PKN Orlen chce zwrócić uwagę na problem zbyt wysokich opłat interchange, pobieranych przez organizacje kartowe za każdą płatność kartą.

    Promocja na stacjach benzynowych trwa od 30 czerwca do 2 września, ale prezes PKN Orlen nie wyklucza, że zostanie przedłużona również na okres po wakacjach.

      Musimy spojrzeć na to z perspektywy kilkumiesięcznej. To jeszcze zbyt krótki czas od wprowadzenia promocji na publikowanie jakichkolwiek cyfr  podkreśla Jacek Krawiec.

    Jednak zapewnia, że wstępne rezultaty są zadowalające.

      Na razie efekty są bardzo pozytywne i jesteśmy bardzo zadowoleni z programu  dodaje prezes PKN Orlen.

    Oszczędzają kierowcy, oszczędza też płocki koncern. W skali roku koszty związane z systemem bezgotówkowym na stacjach Orlen i Bliska wynoszą 100 mln zł. Płatność kartą jest dla spółki nawet 40 razy droższa niż przyjęcie gotówki.

    Zachęcanie klientów do zmiany sposobu płacenia to nie wszystko. Jacek Krawiec zapewnia, że równolegle koncern w dalszym ciągu będzie naciskać i negocjować z instytucjami kartowymi, by obniżały poziom opłat interchange.

    Zgodnie z przyjętym przez NBP i innych uczestników rynku projektem zmian, opłaty będą stopniowo obniżane z poziomu 1,6 proc., czyli najwyższego w Europie, do poziomu średniej unijnej czyli ok. 0,7 proc. w 2017 roku. Od nowego roku prawdopodobnie zmaleją do 1,1 proc.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci

    Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.

    Infrastruktura

    Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii

    Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.

    Przemysł

    Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji

    W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.