Newsy

Przewozy Regionalne walczą o klienta. Będzie WiFi i bilety za złotówkę

2013-12-13  |  06:20
Mówi:Mateusz Żmuda
Funkcja:dyrektor Pionu Handlowego
Firma:Przewozy Regionalne SA
  • MP4
  • Aktualizacja 2013-12-13 12:45

    Przewozy Regionalne chcą skuteczniej walczyć o klienta. Na torach pojawią się nowe wagony multimedialne, gdzie pasażerowie będą mogli korzystać z Wi-Fi i biblioteki multimedialnej na całej trasie pociągu. Spółka proponuje również niższe ceny biletów – już od złotówki, w zależności od terminu zakupu. Spółka liczy na to, że obniżka cen w całości zostanie pokryta przez nadwyżkę pasażerów.

    W ramach oferty „Superbilet”, na wszystkich trasach, we wszystkich pociągach dostępne będą bilety po 1, 9, 19, 29 i 39 złotych. Stawki będą się zmieniać w myśl zasady: im wcześniej kupisz bilet, tym mniej za niego zapłacisz. Sprzedaż biletów ruszać będzie na 30 dni przed planowanym odjazdem pociągu.

     – Jeżeli ktoś ma szczęście, to bilet może nabyć nawet na dzień następny, nie ma żadnego ograniczenia, jeżeli chodzi o termin – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mateusz Żmuda, dyrektor pionu handlowego spółki Przewozy Regionalne.

    Wszystko zależeć będzie od popularności danego połączenia. Bilety będą znikać najszybciej na bardziej obleganych trasach i w najpopularniejszych godzinach. Przewozy liczą na to, że pasażerowie ze względu na cenę wybiorą te mniej zapełnione pociągi.

    Dodatkowo mają nadzieję, że obniżka zachęci nowych pasażerów do podróży pociągiem. Wpływy ze sprzedaży biletów nowym klientom mają zrekompensować koszty poniesione w związku z promocją.

     – Wiemy, że segment InterREGIO jest segmentem komercyjnym i planujemy na całym segmencie tych połączeń uzyskać dodatni wynik – mówi dyrektor pionu handlowego spółki Przewozy Regionalne. – Jednocześnie zmieniliśmy podejście do naszej oferty InterREGIO tak, aby pasażerowi czuli się jeszcze bardziej komfortowo, aby mieli ciekawszą ofertę.

    Kolejną zmianą są nowe wagony multimedialne. W tym tygodniu na trasy wyjadą pierwsze cztery składy, kolejne dwa składy pojawią się jeszcze przed świętami. Każdy z nich będzie mógł pomieścić 63 pasażerów, ale moduł multimedialny będzie w stanie udostępnić swoją zawartość 100 pasażerom jednocześnie.

    Podróżni będą mogli na swoich urządzeniach korzystać z Wi-Fi oraz biblioteki multimedialnej.

     – Za pomocą smartfona, tabletu czy laptopa będziemy mogli w pociągu obejrzeć film, odsłuchać audiobooka i to niezależnie od zasięgu telefonii GSM wzdłuż trasy pociągu – tłumaczy Żmuda. 

    Zapewnia, że w ofercie znajdą się nowe pozycje filmowe i nowe audiobooki. Co najmniej do połowy stycznia korzystanie z biblioteki multimedialnej będzie bezpłatne. Później oferta podzielona zostanie na część podstawową i tzw. premium, za którą podróżny będzie musiał zapłacić złotówkę.

     – To jest rozwiązanie, które zapożyczyliśmy z Danii, testowaliśmy taki wagon u nas i cieszył się on sporym zainteresowaniem – mówi dyrektor pionu handlowego przewoźnika. – W I kwartale przyszłego roku ocenimy, ile takich dodatkowych wagonów ma kursować.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.