Newsy

Stock Polska z nowym centrum logistycznym w Lublinie. Większe możliwości magazynowania i dystrybucji

2015-07-07  |  06:45
Mówi:Allan Jagger, dyrektor logistyki i systemów informatycznych, Grupa Stock Spirits

Jarosław Czechowicz, portfolio menadżer odpowiedzialny za Europę Środkowo-Wschodnią w firmie Goodman

  • MP4
  • Producent alkoholi Stock Polska otworzył w Lublinie nowe centrum logistyczne. Obiekt ma zrewolucjonizować łańcuch dostaw w firmie, począwszy od zamówień butelek czy etykiet, poprzez możliwości magazynowania, aż po dystrybucję na rynki zbytu. To kolejna już inwestycja Stock Polska w regionie – pół roku temu zakończyła się budowa nowych instalacji produkcyjnych.

    Bardzo się cieszę, że możemy otworzyć nowe centrum logistyczne Stock Polska w Lublinie. Jest to dopełnienie wieloletnich inwestycji w produkcję. Teraz mamy obiekt logistyczny, dzięki któremu możemy tę produkcję obsługiwać na światowym poziomie – mówi agencji Newseria Allan Jagger, dyrektor logistyki i systemów operacyjnych Stock Polska.

    Praca w nowym obiekcie ruszy w ciągu kolejnych tygodni. Będą go obsługiwać pracownicy obecnego centrum logistycznego w Niemcach koło Lubartowa.

    Teraz, po oficjalnym otwarciu inwestycji, naszym priorytetem jest wprowadzenie się do nowego budynku i uczynienie go w pełni operacyjnym, tak byśmy mogli oferować wszystkie usługi, których potrzebują nasi klienci – mówi Jagger.

    Jak podkreśla, nowe centrum ma znacznie zwiększyć łańcuch dostaw w Stock Polska. Nowy obiekt to nie tylko większa elastyczność i możliwości magazynowania, lecz także integracja procesów planowania całej produkcji i dystrybucji w łańcuchu dostaw.

    Centrum znajduje się znacznie bliżej naszej fabryki, więc cały łańcuch dostaw korzysta na tej inwestycji. Ważnym aspektem jest większa elastyczność – od zamówień do wyrobów gotowych – podkreśla Allan Jagger. – Dzięki temu skupiamy całą naszą aktywność logistyczną w jednym miejscu. Oznacza to, że mamy możliwość przechowywania całej produkcji z zakładu w Lublinie i możemy prowadzić dystrybucję na wszystkie nasze rynki, nie tylko w Polsce.

    Nowe centrum logistyki o powierzchni 33,5 tys. mkw. będzie dzierżawione od firmy Goodman, która buduje parki logistyczne i nimi zarządza. Przedstawiciele spółki zapowiadają, że to początek ich obecności we wschodniej części Polski.

    To miejsce jest naturalne zarówno dla Goodmana, jak i dla Stocka. Stock ma swoją fabrykę oddaloną zaledwie kilka kilometrów stąd, w centrum Lublina. Goodman jest bardzo aktywnym deweloperem w całej Europie, również w Polsce, ale do tej pory nie byliśmy obecni w tym rejonie – mówi Jarosław Czechowicz, portfolio menadżer odpowiedzialny za Europę Środkowo-Wschodnią w firmie Goodman. – Ta lokalizacja jest świetna, gdyż jest doskonale połączona z resztą kraju oraz z Lublinem. W związku z tym zarówno Stock, jak i my wiążemy z nią bardzo duże nadzieje.

    W grudniu 2014 roku Stock Polska zakończyła inwestycję w nowe zaawansowane technologicznie instalacje, które są wykorzystywane w produkcji wódek czystych i alkoholi smakowych. W lubelskiej fabryce produkowanych jest ponad 40 różnych alkoholi wysokoprocentowych, mi.in. Żołądkowa de Luxe i Lubelskie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.