Newsy

Rośnie rynek luksusowych mebli w Polsce. Przy zakupie najważniejsza jest wysoka jakość i staranne wykonanie

2015-09-03  |  06:40

Polacy coraz chętniej otaczają się luksusowymi przedmiotami, a wysokiej jakości meble stają się symbolem wysokiego statusu materialnego. W ubiegłym roku wartość rynku luksusowych mebli sięgnęła 625 mln zł i ciągle rośnie w tempie 10 proc. rocznie – wynika z raportu KPMG.

Rośnie liczba zamożnych Polaków. Pod tym względem gonimy Zachód. Dzięki temu, że stajemy się coraz bogatsi, jesteśmy bardziej skłonni kupować dobra luksusowe wysokiej jakości – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marek Zbroszczyk, współwłaściciel oraz założyciel marki Brahman’s.

Z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” wynika, że w ubiegłym roku łączna wartość tego segmentu rynku wyniosła 12,6 mld zł i wciąż rośnie. W 2017 roku może sięgnąć 14 mld zł. Coraz więcej jest też zamożnych Polaków, których zarobki brutto przekraczają 7,1 tys. zł. W 2014 roku było ich blisko 880 tys., a ich łączny dochód netto wyniósł prawie 141 mld zł. W 2017 roku ma być ponad 1,1 mln takich osób, a ich zarobki przekroczą 200 mld zł. Wyższe zarobki sprawiają, że Polacy chętniej sięgają po produkty z górnej półki.

Jednym z dóbr luksusowych mogą być meble, te dobrej jakości i wykonane z bardzo dobrych materiałów to spory wydatek. Wartość rynku dóbr luksusowych dotycząca mebli oraz wyposażenia wnętrz wzrosła o około 10 proc. Pokazuje to, że na rynku mamy nadal dużo miejsca na projekty światowe, wysokiej jakości, począwszy od architektury, na wyposażeniu i aranżacji wnętrz kończąc – przekonuje Zbroszczyk.

W ubiegłym roku wartość luksusowych mebli w Polsce wyniosła 625 mln zł (580 mln zł w 2013 roku). Eksperci KPMG szacują, że w ciągu dwóch najbliższych lat ich wartość wzrośnie o ok. 10 proc., do 689 mln zł. Wybierane są jako inwestycja na przyszłość, jednak najczęściej świadczą o wysokim statusie danej osoby. Zamożni Polacy przyznają, że kupując dobra luksusowe, kierują się przede wszystkim jakością. W drugiej kolejności zwracają uwagę na estetykę.

Większość luksusowych marek meblowych obecnych w Polsce ma swoje korzenie we Włoszech. Niestety, nie wszyscy wiedzą, że często stosowane do ich produkcji materiały nie są najwyższej jakości i płacimy po prostu za markę. Brahman’s Home chce wypełnić tę lukęproponujemy produkty najwyższej jakości, wykonywane przez najlepszych polskich rzemieślników – zapowiada Marek Zbroszczyk.

Meble Brahman's Home będą dostępne na rynku od września tego roku. Do stworzenia mebli wykorzystano m.in. marmur Carrara, wysokiej jakości drewno orzecha amerykańskiego i stal szlachetną. Premierowa kolekcja została zaprojektowana przez Wojciecha Łaneckiego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.