Mówi: | Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego |
Rośnie zainteresowanie łyżwiarskimi dyscyplinami. Coraz więcej imprez dla zawodowców i amatorów jest organizowanych w Polsce
Organizacja kilkudziesięciu wydarzeń sportowych w kraju oraz wsparcie sprzętowe i szkoleniowe zawodników również przed międzynarodowymi i krajowymi zawodami – to efekt zacieśnionej od ubiegłego sezonu współpracy Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego z PGE Polską Grupą Energetyczną. Wspólne inicjatywy skupiają się jednak nie tylko na promowaniu tych dyscyplin jako sportów zawodowych, lecz także upowszechnianiu ich amatorskiego uprawiania. Temu służyć ma program „Chodź na łyżwy” czy Zimowy PGE Narodowy w Trasie, który w tym roku odwiedzi 16 miast.
– Od pięciu lat PGE Polska Grupa Energetyczna wspiera polskie łyżwiarstwo, a od 2021 roku zacieśniliśmy współpracę z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego i Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego. Jesteśmy już ścisłym sponsorem obu związków. Cieszymy się z tej współpracy i bardzo ją sobie cenimy. Do tej pory zrealizowaliśmy wspólnie szereg różnych programów mających na celu jeszcze większe rozpropagowanie łyżwiarstwa wśród Polaków. To jest piękny zimowy sport, który można uprawiać rodzinnie – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Zwiększaniu popularności łyżwiarstwa ma służyć realizowany razem z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego od 2018 roku program „Chodź na łyżwy”. W 2022 roku zorganizowano dziewięć dni otwartych w różnych miastach Polski, podczas których uczestnicy stawiali pierwsze kroki na łyżwach pod okiem profesjonalnych trenerów z lokalnych klubów, a co tydzień były i są organizowane zajęcia dla młodych w 16 miastach Polski.
– Dzięki trwającej cały czas współpracy ten program udoskonalamy, on ma już inną, lepszą formę. Uruchomiliśmy też nową odnogę tego programu – z mistrzami, bo spotkanie z tymi, którzy już coś potrafią, mają sukcesy, rozpala wyobraźnię najmłodszych, ale też ich rodziców. To jest ważne, bo to jest sport wczesny – mówi Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego. – Widzimy, że jesteśmy bardziej rozpoznawalni, więcej ludzi dostrzega łyżwiarstwo i zalety tej aktywności, i mamy nadzieję, że to się też przełoży na to, że będzie większa chęć budowy krytych pełnowymiarowych lodowisk, bo tego nam bardzo potrzeba.
– Jednym z największych naszych przedsięwzięć jest Zimowy PGE Narodowy w Trasie. W zeszłym roku organizowaliśmy wspólnie z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego szereg wydarzeń w ponad 10 miastach w Polsce, w tym roku to jest 16 miast. Z naszej oferty w zeszłym roku skorzystało ponad 400 tys. Polaków, tak że cieszymy się, że możemy dołożyć cegiełkę do upowszechnienia tego sportu, a także do wspólnego spędzania rodzinnego czasu – podkreśla Wojciech Dąbrowski.
Nowa odsłona projektu ruszyła w sobotę 7 stycznia w Lublinie i potrwa do końca lutego. Poza Lublinem Zimowy PGE Narodowy w Trasie zawita także m.in. do Dębicy, Kielc, Białegostoku, Łodzi, Torunia, Bydgoszczy, Siedlec, Gorzowa Wielkopolskiego czy Elbląga. Jak podkreślają organizatorzy, to okazja nie tylko dla najmłodszych do zapoznania się z łyżwiarstwem, ale także dla dorosłych, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z tym sportem.
Współpraca PGE i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego to także wsparcie dla zawodowych sportowców. W ubiegłym roku zrealizowano wspólnie 14 wydarzeń sportowych, a energetyczny koncern towarzyszył łyżwiarzom podczas 10 zawodów krajowych i 29 międzynarodowych. Imprezy sportowe realizowane są także wspólnie z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego – w ubiegłym roku odbyło się ich kilkanaście, zarówno w kraju, jak i za granicą. Jedną z nich były mistrzostwa świata juniorów w short tracku.
– Już za chwilę w Gdańsku odbędą się mistrzostwa Europy w short tracku. To będzie najbliższy piątek, sobota i niedziela. Nasza kadra prezentuje w tym momencie wysoki poziom, bo zdobyli wiele medali na Pucharach Świata, więc mam nadzieję, że to również przekuje się na miejsca i medale podczas mistrzostw Europy. W lutym mamy z kolei dwa tygodnie zmagań na Arenie Lodowej w Tomaszowie Mazowieckim, bo tam będą rozgrywane dwa finały Pucharu Świata na torze długim z rzędu. Luty też jest bardzo aktywny i dynamiczny i mam również nadzieję, że nasi zawodnicy pokażą się z jak najlepszej strony – mówi Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.
Jak podkreśla, współpraca sponsorska daje wiele możliwości szkolenia młodych adeptów łyżwiarstwa szybkiego, co zwiększa ich szansę w przyszłości na karierę medalową na największych światowych imprezach.
– Dzięki temu wsparciu mamy możliwość elastycznego działania, zaproszenia do tego pięknego sportu więcej osób, zaczynając od dzieci, i poszerzenia grup naborowych, zapewnienia im odpowiedniej opieki sportowej. Już po pierwszym roku współpracy widzimy, że jest zdecydowanie więcej dzieci, które uczestniczą w tych zajęciach sportowych. To są dzieci najmłodsze, 8, 10 czy 12 lat, więc musimy poczekać na te sukcesy, bo one przyjdą dopiero w wieku 18–20 lat. Ale już widzimy dużą tendencję wzrostową – podkreśla Rafał Tataruch. – Ten program również pozwala dosprzętowić naszych zawodników z kadry juniorów i seniorów. Nie wszystko jesteśmy w stanie zapewnić ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dzięki wsparciu możemy także zabezpieczyć transmisje i pozwolić, żeby kibice w całej Polsce oglądali nasze zawody i naszych najlepszych zawodników.
PGE rozwija także współpracę z klubami łyżwiarstwa synchronicznego takimi jak: MKS Le Soleil czy Ice Skater i Ice Paradise w ramach programu Junior PGE.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-10-28: Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
- 2024-10-24: Dekarbonizacja coraz ważniejsza w strategiach polskich firm. Branże energochłonne liderem takich inwestycji
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-10-21: Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka
- 2024-10-23: Prezydencja Węgier w UE za półmetkiem. Jej ocena dzieli europarlamentarzystów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.