Mówi: | Krzysztof Charchuła |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń |
Rynek ubezpieczeniowy odchodzi od polisolokat. Stawia na ubezpieczenia ochronne
Na rynku ubezpieczeniowym ogranicza się sprzedaż polisolokat na rzecz ubezpieczeń ochronnych – uważa Krzysztofa Charchuła, prezesa Towarzystw BZ WBK-Aviva. Jego zdaniem jest to właściwy kierunek zmian, które następują w branży. Nie oczekuje natomiast rewolucji po zapowiadanych przez KNF zmianach na rynku ubezpieczeniowo-bankowym.
– Na rynku bancassurance widać już zmianę związaną np. z ograniczeniem w ofercie sprzedaży polisolokat, które były bardzo popularnym produktem w tym kanale – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes Towarzystw BZ WBK-Aviva. – Coraz więcej uwagi i nacisku towarzystwa kładą na ubezpieczenia ochronne, co w zasadzie jest tym głównym elementem, z którym ubezpieczyciele powinni wychodzić na rynek. Ubezpieczenia inwestycyjne również będą w ofercie, natomiast myślę, że trend w kierunku ubezpieczeń ochronnych, zabezpieczenia zdrowia, życia, przeciwko wypadkom, to są te rzeczy, w których kierunku to będzie szło.
Obecnie towarzystwa BZ WBK-Aviva ubezpieczają blisko 60 proc., czyli ponad 1,3 mln klientów banku BZ WBK. Na koniec 2012 roku firma miała ponad 10-proc. udział w segmencie bancassurance ubezpieczeń majątkowych oraz 5,3 proc. udział w obszarze ubezpieczeń na życie, wyłączając polisolokaty. Prezes ujawnia, że w ciągu najbliższych trzech lat BZ WBK-Aviva ma zamiar podnieść poziom składki przypisanej brutto o 20 proc. rok do roku, a także kontynuować razem z Bankiem Zachodnim WBK rozwój sprzedaży klasycznych produktów bancassurance.
Spółka ma też skoncentrować się na wzmocnieniu linii ubezpieczeń niepowiązanych z produktami kredytowymi oraz na zbudowaniu najwyższych standardów obsługi klienta na wszystkich etapach korzystania z oferty. W kontekście dalszego rozwoju segmentu bancassurance oraz zmian, których chce na nim KNF, prezes wskazuje na ważne z punktu widzenia ubezpieczyciela kwestie, które wymagają dopracowania.
– Jasny kierunek co do tego, czy ubezpieczenia grupowe, które są zdefiniowane w prawodawstwie polskim, są formą, w której można oferować ubezpieczenia w kanale bancassurance. Inne kwestie te bardziej szczegółowe, związane z definiowaniem i lepszą komunikacją z klientem, co już ubezpieczyciele sami regulują poprzez wypracowanie rekomendacji. Ostatnio Polska Izba Ubezpieczeń zaprezentowała rekomendacje dotyczące np. karty produktu, informowania klienta o wszystkich ważnych dla niego warunkach, w tym również o elementach kosztowych związanych z oferowanymi produktami – wymienia Charchuła.
KNF już w ubiegłym roku zapowiedział zmiany w segmencie bancassurance, bo widzi konflikt interesów na linii bank-klient-ubezpieczyciel. Chodzi o to, żeby bank nie łączył funkcji ubezpieczyciela i pośrednika ubezpieczeniowego, bo działa to na niekorzyść klienta. Dlatego zapowiadane przez nadzór rekomendacje mają wprowadzić wyraźny podział ról na tym rynku.
Charchuła nie spodziewa się rewolucji na rynku ubezpieczeniowym, a bardziej uporządkowania i postawienia jasnego warunku, choć jak zaznacza – ostateczne słowo i tak będzie należało do KNF.
BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie i BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych to dwie spółki ubezpieczeniowe utworzone w 2008 roku przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Ubezpieczają one wyłącznie klientów Banku Zachodniego WBK (indywidualnych i MŚP).
Czytaj także
- 2023-12-11: Rośnie zainteresowanie agrocasco. Koszt utraty maszyny rolniczej może przewyższać wartość domu
- 2023-12-04: W grudniu wielu rolnikom kończą się obowiązkowe ubezpieczenia. Większość z nich decyduje się na dobrowolne rozszerzenie polisy
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
- 2023-09-19: Polski system ochrony zdrowia w coraz większym stopniu wspierany przez medycynę prywatną. Eksperci: Trzeba usankcjonować tę współpracę
- 2023-09-12: ZUS coraz szybciej się cyfryzuje. Większość funkcji jest już dostępna nie tylko przez PUE, ale też aplikacje mobilne
- 2023-09-04: Szkolne ubezpieczenie NNW dla dziecka już nie tylko grupowo. Coraz więcej rodziców zawiera je indywidualnie
- 2023-09-11: Szkolne NNW może pokryć koszty korepetycji, pomocy IT albo wizyt u psychologa. Dodatkowe opcje rzadko są dostępne w polisach zawieranych przez szkoły
- 2023-07-27: Większość Polaków obawia się awarii auta podczas zagranicznych podróży. Powodem do stresu są także koszty naprawy i organizacja pomocy drogowej
- 2023-06-15: Polskie firmy coraz mocniejsze w eksporcie. 40 proc. sprzedaży zagranicznej trafia poza UE
- 2023-05-30: Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów. Odwrotny trend widać jednak w bankowości i ubezpieczeniach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.