Newsy

Skanska chce budować ekologicznie i ekonomicznie. Zaczyna od Warszawy

2012-08-01  |  06:20
Mówi:Michał Melaniuk
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Skanska Residential Development
  • MP4

    Aktualizacja 3.08 godz. 10:48

    Ma być tanio i ekologicznie. Skanska Residential Development, debiutująca na rynku mieszkaniowym, zapowiada, że jej pierwsza warszawska inwestycja na Pradze Południe to początek "zielonego budownictwa".  Chodzi nie tylko o dbanie o środowisko, ale i komfort życia mieszkańców  podkreśla Michał Melaniuk, wiceprezes firmy.

    Pierwsza zielona inwestycja Skanska Residential Development realizowana jest w Warszawie, przy ulicy Ostrobramskiej. Na działce w okolicy Centrum Handlowego Promenada i Trasy Siekierkowskiej firma chce wybudować w sumie ok. 1600 mieszkań.

      W pierwszej fazie mamy w budowie 300 mieszkań. W przyszłym roku, mam nadzieję, że liczba rozpoczętych mieszka będzie wyższa i będzie rosła z każdym rokiem  mówi Agencji Informacyjnej Newseria Michał Melaniuk, wiceprezes Skanska Residential Development.

    Firma myśli już o kolejnej warszawskiej inwestycji przy ulicy Jaśminowej na Mokotowie.

      Ostatnio zakupiliśmy teren w tzw. rejonie pod skocznią w Warszawie, to będzie nasza druga inwestycja. Poszukujemy kolejnych terenów pod nowe inwestycje  mówi wiceprezes Skanska.

    I podkreśla, że spółka skupia się nie tylko na stolicy.

     – Oczywiście, planujemy także wejście na inne rynki w Polsce. Chcemy być liderem ogólnopolskim w budownictwie mieszkaniowym  deklaruje Michał Melaniuk.

    Dodatkowo w budownictwie ekologicznym. Zdaniem wiceprezesa firmy, tylko takie inwestycje mają dziś sens. Dlatego SRD zamierza budować mieszkania, które będą przyjazne środowisku.

      Zielone budownictwo to nie tylko ekologia i dbanie o naturę. To również jakość życia i kwestie ekonomiczne. Wszystkie trzy elementy są tak samo ważne. Więc nie chodzi tylko o to, by oszczędzać prąd i wodę, segregować śmieci i żeby jak najmniej materiałów było wywożonych na wysypiska śmieci. To także to, żeby ludzie mieszkający w budynkach czuli się w nich dobrze  wyjaśnia wiceprezes.

    Dlatego też  jak tłumaczy Melaniuk nie chodzi tu tylko o okalającą budynki zieleń, ale o materiały, z jakich te domy powstają i instalacje, w jakie są uzbrojone.

    Jeszcze jednym, bardzo ważnym czynnikiem, jest ekonomia, czyli polityka cenowa stosowana przy danej inwestycji.

      My nie jesteśmy i nie chcemy być firmą, która jest uznawana za drogiego dewelopera. Będziemy oferować naszym klientom produkty, które są skierowane do jak najszerszego rynku  zapewnia Michał Melaniuk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

    Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

    Transport

    Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

    Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

    Transport

    Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

    Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.