Newsy

Dziennik Ubezpieczeniowy: Kara UOKIK to duże uderzenie wizerunkowe

2012-01-04  |  19:50
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Broda
Funkcja:Redaktor naczelny
Firma:Dziennik Ubezpieczeniowy

Według Marcina Brody z Dziennika Ubezpieczeniowego kara nałożona przez UOKIK na PZU i Maximus Broker to duże uderzenie wizerunkowe, w szczególności dla brokerów ubezpieczeniowych, którzy powinni reprezentować interesy klienta. 
 
- Kara nałożona przez UOKIK na PZU i na Maximus Broker dotyczy zmowy kartelowej i została nałożona przez sam fakt nawiązania takiego porozumienia. Nie była związana z jakimiś przychodami i zyskami firm z tego tytułu. Tak naprawdę naganny jest sam fakt, że tego typu zmowa miała miejsce… i tutaj jeszcze dodatkowo pewnie to kogo dotyczyła… Bo tak naprawdę zmowa uderzała w dzieciaki w szkołach, rodziców, którzy płacili za ich ubezpieczenia, od następstw od nieszczęśliwych wypadków. Dla środowiska ubezpieczeniowego bardzo ciekawym wątkiem tej całej sprawy jest to jest rola brokera ubezpieczeniowego, który powinien reprezentować interesy klienta, a według informacji przekazanych przez UOKIK właśnie temu obowiązkowi (tej powinności) się sprzeniewierzył. Dla środowiska ubezpieczeniowego i w szczególności innych brokerów ubezpieczeniowych to jest bardzo duże uderzenie wizerunkowe. Większość  brokerów ubezpieczeniowych bardzo negatywnie podchodzi, bardzo negatywnie ocenia tego typu działa o ile rzeczywiście zostaną one potwierdzone.- mówi Marcin Broda, Redaktor naczelny z Dziennika Ubezpieczeniowego.

Według UOKIK PZU zawarło z Maximus Broker niezgodne z prawem porozumienie ograniczające konkurencje. Urząd nałożył na ubezpieczyciela karę w wysokości 56 mln zł, a na brokera kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Sprawa dotyczy ubezpieczeń zawieranych od następstw nieszczęśliwych wypadków, oferowanym przede wszystkim uczniom, dzieciom, młodzieży szkolnej, jak również pracownikom placówek oświatowych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.