Newsy

W. Malusi (OIGD): A2 nie będzie gotowe na Euro. Nie wiem, czy będzie do końca 2012

2012-01-03  |  09:45
Wszystkie newsy
Mówi:Wojciech Malusi
Funkcja:Prezes
Firma:Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa

Już wiadomo, że żadna z budowanych autostrad nie będzie przejezdna w całości na ME w piłce nożnej. Mimo sprzyjającej zimy nie uda się dokończyć odcinków przejętych po chińskim konsorcjum Covec.
 
Możliwe, że na czas inwestycję zrealizować uda się jednej z firm – Eurovii, ale wcale nie jest ona zobowiązana do tego, by budowany odcinek gotowy był na Euro 2012.

 - Termin zakończenia tej budowy nie jest wcale wyznaczony na koniec czerwca 2012 roku, tylko na jesień tego roku – podkreśla Wojciech Malusi, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

 - Być może zdąży się wykonać dużą część właśnie do czerwca. Natomiast, jeśli chodzi o ten drugi odcinek C  - tam, gdzie wykonawcą jest firma DSS – przypomnę – bez żadnego doświadczenia wykonawczego, tam są duże problemy. Ja nie wiem, czy ten odcinek zostanie zgodnie z przepisami, zgodnie z dokumentacją wykonany tak jak trzeba do końca 2012 roku – uważa W. Malusi.
 
Wcześniej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informowała, że od nowych wykonawców oczekuje na ME w piłce nożnej tzw. standardu przejezdności.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Coraz bliżej powstania świadomej sztucznej inteligencji. Potrzebne są działania zapobiegające niewłaściwemu jej wykorzystaniu

O sztucznej inteligencji mówi się już coraz częściej w kontekście możliwości i zagrożeń, jakie przyniesie powstanie globalnej sztucznej inteligencji. To model, który byłby zdolny do myślenia takiego, jakim cechuje się człowiek, ale jego możliwości obliczeniowe przewyższałyby możliwości ludzkiego mózgu kilka milionów razy. Rodzi to uzasadnione obawy o bezpieczeństwo, stąd postulat, by uczestnicy rynku składali przysięgę na wzór przysięgi Hipokratesa. Zgodnie z nią mieliby dbać o to, by zastosowania technologii miały wymiar etyczny. Zdaniem ekspertów potrzebnych jest też więcej szczegółowych regulacji.

Bankowość

Zapóźnienie w transformacji może obniżyć konkurencyjność całej gospodarki. Konieczne przyjęcie ustawy o ochronie klimatu

– Biznes jest gotowy na Fit for 55 i co ciekawe, banki też są na to gotowe. Natomiast niegotowe są polskie regulacje i polska energetyka. Tym, co jest nam teraz w Polsce potrzebne, są dobre strategie i dobre planowanie – ocenia Ilona Jędrasik, nowa prezes zarządu Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Jak wskazuje, polska energetyka musi zdecydowanie przyspieszyć z transformacją w kierunku odnawialnych źródeł, ponieważ w scenariuszu business as usual konsekwencją może być spadek konkurencyjności całej krajowej gospodarki.

Transport

CPK nadal pod znakiem zapytania. Wyzwaniem jest nie tylko budowa lotniska, ale także sieci kolejowej

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) pod znakiem zapytania. Nowy rząd wciąż przeprowadza audyty. Budowa, zapowiadana jako największe przedsięwzięcie infrastrukturalne w historii, to nie tylko plan potężnego lotniska między Warszawą a Łodzią, ale także obejmująca cały kraj przebudowa sieci kolejowej. – Powinniśmy obniżać temperaturę sporu wokół Centralnego Portu Komunikacyjnego i przechodzić do konkretnych, bardziej operacyjnych decyzji – ocenia Michał Litwin dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.