Mówi: | Igor Krajnow |
Funkcja: | Rzecznik prasowy |
Firma: | Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie |
Warszawa: bilety komunikacji miejskiej z powodu cen paliw nie zdrożeją. Na razie.
Pasażerowie i kierowcy, którzy z powodu wysokich cen paliw chcą się przesiąść do komunikacji miejskiej, nie mają na razie powodów do obaw. W ciągu najbliższego roku ceny biletów nie wzrosną. Mimo że tylko w jednej trzeciej pokrywają koszt transportu miejskiego
Obowiązujące od sierpnia 2011 roku ceny biletów pozostaną na niezmienionym poziomie do stycznia 2013 roku, kiedy to Warszawiaków czeka kolejna podwyżka.
- Ceny biletów na najbliższy czas zostały ustalone w tamtym roku przez radnych. Została uchwalona podwyżka cen biletów w trzech etapach, w których zostanie wprowadzona. Pierwszy etap został wprowadzony w sierpniu ubiegłego roku. Kolejny etap wejdzie w życie w styczniu w 2013 roku. Trzeci, ostatni etap podwyżki wejdzie w życie 1 stycznia 2014 roku - informuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM w Warszawie.
I jak podkreśla, nie ma to nic wspólnego z drożejącymi paliwami.
- Koszt paliwa nie jest bezpośrednim kosztem miasta, ani organizatora transportu zbiorowego, jakim jest Zarząd Transportu Miejskiego. Cena paliwa jest kosztem przewoźników. Przewoźnicy w momencie negocjacji ustalania stawki za wozokilometr z ZTM te ceny paliwa muszą odpowiednio wkalkulować - mówi rzecznik.
Przewoźnicy nie mają możliwości zmiany stawek w czasie obowiązywania umowy, nawet jeśli sytuacja na rynku paliw zmieniła się diametralnie.
Według rzecznika ZTM trudno mówić o rentowności stołecznej komunikacji miejskiej. Dochód ze sprzedaży biletów pokrywa niewiele ponad 30 proc. kosztów transportu miejskiego.
- Komunikacja miejska nigdy nie była i nie będzie rentowna nie tylko w Warszawie, ale także w każdej większej aglomeracji, która ma transport zbiorowy. Koszty komunikacji miejskiej w Warszawie są gigantyczne. Obecnie przekraczają 2 mld zł rocznie i z pewnością będą rosły w ciągu najbliższych kilku lat - prognozuje Igor Krajnow.
Informacja dla dziennikarzy:
Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.
Czytaj także
- 2024-05-13: Po majówkowych promocjach ceny paliw na stacjach nie rosną drastycznie. Cenniki hurtowe idą w dół
- 2024-05-10: Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-05-06: Letnie igrzyska olimpijskie napędzają paryski rynek najmu krótkoterminowego. Nawet co piąty mieszkaniec Paryża chce wynająć swoje mieszkanie na czas olimpijskich zmagań
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-12: Kakao podrożało w ekspresowym tempie. Czekolada może się stać towarem luksusowym
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-09: Inflacja spadła do najniższego od pięciu lat poziomu. Spowolnić może także wzrost płac
- 2024-04-02: Coraz częściej dzikie zwierzęta pojawiają się w miastach. Pomaganie im może tylko zaszkodzić
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.