Newsy

Wiceminister gospodarki: Zaprojektuj Swój Zysk będzie miał drugą odsłonę

2011-12-14  |  00:10
Wszystkie newsy
Mówi:Dariusz Bogdan
Funkcja:Podsekretarz stanu
Firma:Ministerstwo Gospodarki

Projekt, który pokazuje przedsiębiorcom jak wzmacniać swoją pozycję na rynku dzięki wzornictwu kończy się razem z tym rokiem. Ministerstwo gospodarki zapowiada już jego kontynuację.

 - Ten projekt będzie miał drugą odsłonę - Zaprojektuj Swój Zysk w nowym wydaniu. Już nie tylko skoncentrowanym na produktach, ale również, i na produktach, i na usługach. Liczymy, że tak doskonały odzew, tak doskonałe rezultaty, tak duża efektywność tego projektu będzie rzutowała na tą jego drugą odsłonę – ocenia Dariusz Bogdan, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki.

Projekt „Zaprojektuj Swój Zysk” ma podnieść wiedzę polskich przedsiębiorstw dotyczącą wzornictwa, które wprost przekłada się na konkurencyjność i zyskowność firm. Ma on także ułatwiać współpracę na linii przedsiębiorca-projektant. Projekt realizuje Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

- Projekt zaczął się klonować. To znaczy zaczął być finansowany również przez odpowiedniki Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Zostały naśladowane przez regionalne struktury, które działają w zakresie wzornictwa firmy i finansowane z funduszy regionalnych – uważa Dariusz Bogdan, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki.

Obecnie realizowany projekt trwa od  września 2008 roku do końca tego roku i dofinansowany jest z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.