2023 w Blue City: nowi najemcy, wzrost ruchu i przyjęcie strategii ESG
Centrum handlowe Blue City zakończyło rok z dobrymi wynikami. Tylko w grudniu przy Alejach Jerozolimskich 179 swoje podwoje otworzyło pięciu nowych najemców.
Na początku grudnia ofertę wzbogaciła restauracja Popeyes oraz sklep ze słodyczami z różnych stron świata ODStore i The Whiskey, czyli coś dla koneserów mocniejszych trunków.
Szerokim echem w mediach odbiło się otwarcie centrum bilardowego Złota Bila. W zajmującym powierzchnię ponad 2000 m2 lokalu znajduje się 40 stołów do różnych odmian bilardu, co czyni Złotą Bilę największym tego typu miejscem w Warszawie. Dodatkowo, na miejsce swoich treningów klub wybrał Wojciech Szewczyk - jedyny Polak w historii, który zdobył bilardowe mistrzostwo świata. Klub rozpoczął też nabór do profesjonalnej szkółki bilardowej dla dzieci - właściciele mają bowiem ambicje znalezienia kolejnego mistrza świata.
Kolejny z najemców, który zasilił rozrywkową ofertę Blue City, to Centrum Twórcze Przerób-my. Idea jest tu tyle prosta, co nowatorska. Od frontu działa sklep z polskim designem i rękodziełem uznanych twórców, natomiast z tyłu lokalu, na ponad 300 m2, mieści się warsztat wyposażony w narzędzia, urządzenia, stoły i materiały służące do pracy twórczej. W Przerób-my odbywają się warsztaty rękodzielnicze dla dzieci i dorosłych w pełnym przedziale tematycznym - od krawiectwa, przez tworzenie własnych lamp, doniczek, po prace stolarskie czy decoupage.
– W najbliższym czasie mamy w planach otwarcie dużego sklepu znanej marki odzieżowej, dojdzie też do kilku relokacji obecnych najemców. W 2023 roku osiągnęliśmy mocny, 13-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do roku ubiegłego, a co za tym idzie, udało się nam powrócić do poziomu odwiedzin sprzed pandemii - mówi wiceprezes zarządu Yoram Reshef.
Coraz większy wybór w strefie Food City i nowi najemcy
Jeśli chodzi o ofertę gastronomiczną Blue City, w zeszłym roku poszerzyła się nie tylko o wspomniany lokal Popeyes, ale też choćby o Pesto Cafe – przytulną, rodzinną restaurację, serwującą głównie dania kuchni włoskiej, a także świetnie wszystkim znaną kawiarnię Green Caffè Nero. Dodatkowo w 2023 roku na polskim rynku zadebiutowała restauracja Master Burger serwująca burgery premium, która na swoją pierwszą lokalizację w Polsce wybrała właśnie Blue City.
Do grona najemców dołączyli też m.in. salon z profesjonalnymi kosmetykami i akcesoriami do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów Hair Shop, polska marka z ekskluzywną odzieżą dla kobiet Molton, sklep Flying Tiger Copenhagen czy brytyjski gigant ze sprzętem i odzieżą sportową Sports Direct.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się nieprzerwanie otwarte latem sklepy: mieszczący się na 2500 m2 Half Price i salon obuwniczy marki Steve Madden.
Blue City bardziej green
Ubiegły rok zapisze się też w historii Blue City – centrum handlowe przyjęło bowiem strategię ESG, zobowiązując się m.in. do uruchomienia ładowarek do pojazdów elektrycznych, podpisania zielonych klauzul z najemcami, instalacji paneli fotowoltaicznych, a finalnie – osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Także w ubiegłym roku otworzyła się w nowej odsłonie stacja rowerów miejskich Veturillo – Blue City.
Centrum handlowe urozmaiciło także sposób komunikacji z klientami - od kwietnia 2023 na plakatach i ekranach reklamowych, a także na oficjalnej stronie internetowej i na kanałach w social mediach pojawiają się brand heroes – Chomik i Sowa. Wprowadzenie maskotek Blue City zostało zainaugurowane sloganem “Baw się i oszczędzaj” powiązanym bezpośrednio z wykreowanymi postaciami - wesołym, uwielbiającym zabawę Chomikiem i reprezentującą rozsądek zakupowy Sową.
Wydarzenia specjalne: flagowe i te niekomercyjne
Standardowo nie obyło się bez wydarzeń specjalnych - łącznie w centrum handlowym w 2023 roku odbyło się ich ponad 40. Poczynając od autorskiego, odbywającego się od kilkunastu lat Jarmarku Produktów Regionalnych, promującego rzemieślniczą, lokalną żywność, przez targi polskiej mody Shop Local! czy Wielki Antykwariat organizowany przez stowarzyszenie antykwariuszy i osób sprzedających winyle, aż po cykliczne Targi Sztuki i Rękodzieła promujące polskich artystów.
Poza tym Blue City tradycyjnie było sceną konkursów tanecznych Egurrola Grand Prix dla młodych tancerzy z całej Polski. Dwa razy do roku, w okresie przerw od nauki szkolnej, na poziomie -1 staje z kolei tor wyścigowy dla zdalnie sterowanych modeli aut - to wydarzenie organizowane we współpracy z długoletnim najemcą – profesjonalnym sklepem modelarskim ATA. To właśnie w Blue City odbywa się także lokalny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy współorganizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury “Ochota” i uczniów z lokalnych szkół.
Blue City uhonorowane
2023 rok był też rokiem prestiżowych wyróżnień. W ramach 15. edycji konkursu CEE Retail & Marketplace organizowane przez EuropaProperty i nadzorowanego przez ekspertów z EY Blue City zostało docenione podwójnie.
Centrum otrzymało nagrodę w kategorii Ultimate Retail Destination za ofertę modowo-rozrywkowo-gastronomiczną. Z kolei wiceprezes Blue City Yoram Reshef został uhonorowany nagrodą Lifetime Achievement Award za całokształt działalność. Yoram Reshef od lat jest uznawany za jednego z najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie rozwoju centrów handlowych w kraju. Nadzorował budowę Blue City, a od 2004 roku zarządza nim pełniąc funkcję wiceprezesa zarządu spółki. Z branżą centrów handlowych w Polsce jest związany od 25 lat.
Jaki będzie 2024 rok, jubileuszowy dla Blue City, które będzie obchodziło 20-lecie działalności? Yoram Reshef nie chce zdradzać za wiele. W planach jest z pewnością rozwój niestandardowej oferty rozrywkowej, z której słynie centrum, a także rozbudowanie oferty gastronomicznej. Poza tym nieustanny rozwój w ramach wprowadzonej strategii ESG.
– Jesienią zaprosimy warszawiaków na wydarzenie specjalne z okazji naszych dwudziestych urodzin. I zapewniam, że jest na co czekać, bo unikalnych pomysłów na świętowanie nam nie brakuje – mówi Yoram Reshef.
– 20 lat to piękny wiek, jesteśmy wciąż młodzi, nie boimy się wyzwań i odważnie patrzymy w przyszłość – dodaje wiceprezes Blue City.

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.