Komunikaty PR

3. edycja kampanii #KTOTYJESTEŚ - konkurs dla dziennikarzy polonijnych

2021-10-15  |  16:00

Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie” ogłasza konkurs dla dziennikarzy polonijnych, realizowany w ramach 3. edycji kampanii #KtoTyJesteś. Zadaniem uczestników jest stworzenie materiału, promującego naukę języka polskiego wśród rodziców i młodzieży mieszkających za granicą. Nieodłącznym tematem pracy powinna być także dwujęzyczność i płynące z niej korzyści.

Konkurs adresowany jest do dziennikarzy z polskich redakcji i mediów polonijnych funkcjonujących na Litwie, Łotwie, Ukrainie, w Mołdawii, Estonii, Rosji oraz w Czechach. Jego celem jest zachęcenie dziennikarzy do zaangażowania się w popularyzację i proces wspierania nauki języka polskiego wśród rodaków mieszkających poza granicami kraju.

Przedmiotem konkursu jest materiał dziennikarski, którego głównym zamysłem jest upowszechnianie wiedzy o języku polskim oraz promocja dwujęzyczności. Zgłosić można artykuł, materiał wideo, audio lub infografikę, przygotowaną przez dziennikarza lub zespół redakcyjny. Warunkiem udziału w konkursie jest opublikowanie materiału na łamach medium, które reprezentuje autor lub autorzy publikacji.

Dodatkowo punktowane będą publikacje nawiązujące do kampanii #KtoTyJesteś, realizowanej od 2018 roku przez Fundację „Pomoc Polakom na Wschodzie”. Do konkursu można zgłaszać publikacje, które powstały w 2021 roku.

Zgłoszenie do konkursu wraz z materiałem dziennikarskim należy przesyłać mailem na adres: ktotyjestes@pol.org.pl. Termin nadsyłania prac upływa 15 listopada 2021 r. Ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi najpóźniej do 30 listopada 2021 r. Wyniki zostaną podane na stronie internetowej kampanii #KtoTyJesteś oraz na fanpage’u kampanii na Facebooku. Zwycięzcy zostaną również poinformowani o rozstrzygnięciu konkursu mailowo. Dla zwycięzców przewidziane zostały trzy nagrody, każda o wartości 2 000 zł.

Szczegóły konkursu, w tym regulamin, oraz więcej informacji o 3. edycji kampanii społecznej #KtoTyJesteś dostępne są na stronie www.ktotyjestes.pl.

Projekt finansowany ze środków KPRM w ramach konkursu „Polonia i Polacy za Granicą 2021”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.