Komunikaty PR

93% pracowników Pepco to kobiety!

2024-03-08  |  15:07
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.08 MB )

Dyrektorki, kasjerki, kierowniczki, magazynierki, doradczynie klientów. Aż 93% załogi Pepco w całej Europie stanowią panie. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmian w sektorze handlu i tworzą ofertę kochaną przez miliony kobiet - klientek w Polsce i Europie.

W 2023 roku w Pepco w całej Europie pracowało ponad 30 tysięcy kobiet. Panie pełnią różnorodne role w firmie, są m.in. kasjerkami, kierowniczkami, projektantkami, kupcami czy doradczyniami klientów. Jak przyznaje Agnieszka Jaworska, Pepco Group Commercial Director, otwartość firmy i wspieranie rozwoju kobiet zatrudnionych w Pepco, przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań.

- Do niedawna istniało wyraźne rozgraniczenie między branżami i stanowiskami uznawanymi za typowo męskie lub żeńskie. Obecnie takie podziały przestały mieć znaczenie. Zmiana zaszła w nas – kobietach. Jesteśmy silne i świadome swoich mocnych stron. Chcemy się rozwijać, dlatego szukamy miejsc i ludzi, którzy będą nas w tym wspierać. Tylko w dziale, którym kieruję aż 80% zespołu stanowią dziewczyny. Różnorodność jest w Pepco wartością kluczową, dlatego wspieramy wszystkie nasze pracowniczki i pracowników w ich rozwoju – podkreśla Agnieszka Jaworska.

Obecnie tylko w Pepco w Polsce zatrudnionych jest ponad 10.000 kobiet. W większości działów panie stanowią średnio 2/3 załogi. Na czele zestawienia jest Dział Marketingu, gdzie 86% zatrudnionych, to kobiety. Równie dużo pań jest w Dziale Operacyjnym czy HR. Kobiety mają swoją silną reprezentację również w obszarze logistyki. Pepco na kobiety stawia w sklepach, bo najlepiej obsługują i rozumieją klientki, którymi same są. Tylko w Polsce  ponad 1300 managerek sklepów, kieruje kilkuosobowymi zespołami, złożonymi głównie z pań. Rozumieją one doskonale, jak istotna dla klientów jest rodzinna, spokojna i ciepła atmosfera w sklepach oraz otwartość na ich potrzeby.

Klienci Pepco to także głównie kobiety!

Jak wynika z badań firmy średnio aż 87% klientów Pepco to kobiety. Wśród nich większość stanowią panie około 39. roku życia, z jednym lub dwójką dzieci. 55% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze. Aż 90-96% kobiet na większości rynków, na których Pepco jest obecne, zna tę markę. W badaniu przeprowadzonym w 2023 roku, klientki sklepów podkreślały, że zakupy w sklepach Pepco to świetna odskocznia:

„Uważam, że zakupy w Pepco pozwalają zapomnieć o rzeczywistości i właściwie mogę powiedzieć, że pomagają mi naładować baterie" – komentuje Anna, klientka sieci Pepco w Polsce.

„Wizyty w Pepco pozwalają mi na spontaniczność i możliwość kupowania dekoracji bez wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy” dodaje Alejandra, klientka sieci Pepco w Hiszpanii[1].

Pepco posiada bardzo zróżnicowaną ofertę – łącznie to ok. 530 kategorii produktów. Spośród niej 23% to odzież i akcesoria dla dorosłych, do tego dochodzą ubrania dla dzieci – stanowiące ok 30% oferty sieci i akcesoria dla domu, stanowiące około 27% asortymentu. Firma regularnie aktualizuje i zmienia sprzedawany asortyment, wprowadzając ok 250 nowych produktów tygodniowo i 130 nowych kolekcji w każdym sezonie.

- Różnorodność ale zawsze w niezwykle niskich cenach – to właśnie znajdą w naszych sklepach klientki. W jednym miejscu mogą kupić ubrania dla siebie i bliskich, a także dodatki do domu. Rozumiemy, jak ważna jest atmosfera, dlatego w sklepach dbamy o przyjemny nastrój, a pracownicy zawsze służą pomocą i radą. Jestem pracowniczką Pepco, ale jednocześnie klientką sklepu i ta podwójna perspektywa pozwala mi lepiej rozumieć i odpowiadać na oczekiwania odwiedzających sklep osób – zauważa Joanna, kierowniczka sklepu w Poznaniu.

Rabaty, wyprawki, programy pomocowe – pakiet dla pracowników sieci

Swoim pracownikom sieć oferuje specjalne rabaty zakupowe. Dodatkowo centrala w Polsce wprowadziła „pakiet powitalny", obejmujący artykuły z asortymentu firmy dla niemowląt. To ukłon w stronę pań, które spodziewają się narodzin dziecka i które przygotowują wyprawkę dla noworodka.

Pepco wdrożyło również inicjatywy mające na celu pomoc pracowniczkom i pracownikom w kwestiach osobistych, prawnych i finansowych, takie jak anonimowa, całodobowa infolinia wsparcia oraz Program Pomocy Pracownikom, który oferuje anonimowe i bezpłatne usługi doradztwa specjalistycznego nie tylko dla wszystkich zatrudnionych w Pepco, ale też dla ich rodzin.


Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.

Pepco

Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 31 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych Biuro prasowe
2025-02-28 | 11:40

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Michał Solecki, założyciel i właściciel agencji Worksol Group, od lat specjalizuje się w międzynarodowej rekrutacji pracowników tymczasowych. Jego firma, założona
Praca Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Praca 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.