Komunikaty PR

93% pracowników Pepco to kobiety!

2024-03-08  |  15:07
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.08 MB )

Dyrektorki, kasjerki, kierowniczki, magazynierki, doradczynie klientów. Aż 93% załogi Pepco w całej Europie stanowią panie. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmian w sektorze handlu i tworzą ofertę kochaną przez miliony kobiet - klientek w Polsce i Europie.

W 2023 roku w Pepco w całej Europie pracowało ponad 30 tysięcy kobiet. Panie pełnią różnorodne role w firmie, są m.in. kasjerkami, kierowniczkami, projektantkami, kupcami czy doradczyniami klientów. Jak przyznaje Agnieszka Jaworska, Pepco Group Commercial Director, otwartość firmy i wspieranie rozwoju kobiet zatrudnionych w Pepco, przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań.

- Do niedawna istniało wyraźne rozgraniczenie między branżami i stanowiskami uznawanymi za typowo męskie lub żeńskie. Obecnie takie podziały przestały mieć znaczenie. Zmiana zaszła w nas – kobietach. Jesteśmy silne i świadome swoich mocnych stron. Chcemy się rozwijać, dlatego szukamy miejsc i ludzi, którzy będą nas w tym wspierać. Tylko w dziale, którym kieruję aż 80% zespołu stanowią dziewczyny. Różnorodność jest w Pepco wartością kluczową, dlatego wspieramy wszystkie nasze pracowniczki i pracowników w ich rozwoju – podkreśla Agnieszka Jaworska.

Obecnie tylko w Pepco w Polsce zatrudnionych jest ponad 10.000 kobiet. W większości działów panie stanowią średnio 2/3 załogi. Na czele zestawienia jest Dział Marketingu, gdzie 86% zatrudnionych, to kobiety. Równie dużo pań jest w Dziale Operacyjnym czy HR. Kobiety mają swoją silną reprezentację również w obszarze logistyki. Pepco na kobiety stawia w sklepach, bo najlepiej obsługują i rozumieją klientki, którymi same są. Tylko w Polsce  ponad 1300 managerek sklepów, kieruje kilkuosobowymi zespołami, złożonymi głównie z pań. Rozumieją one doskonale, jak istotna dla klientów jest rodzinna, spokojna i ciepła atmosfera w sklepach oraz otwartość na ich potrzeby.

Klienci Pepco to także głównie kobiety!

Jak wynika z badań firmy średnio aż 87% klientów Pepco to kobiety. Wśród nich większość stanowią panie około 39. roku życia, z jednym lub dwójką dzieci. 55% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze. Aż 90-96% kobiet na większości rynków, na których Pepco jest obecne, zna tę markę. W badaniu przeprowadzonym w 2023 roku, klientki sklepów podkreślały, że zakupy w sklepach Pepco to świetna odskocznia:

„Uważam, że zakupy w Pepco pozwalają zapomnieć o rzeczywistości i właściwie mogę powiedzieć, że pomagają mi naładować baterie" – komentuje Anna, klientka sieci Pepco w Polsce.

„Wizyty w Pepco pozwalają mi na spontaniczność i możliwość kupowania dekoracji bez wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy” dodaje Alejandra, klientka sieci Pepco w Hiszpanii[1].

Pepco posiada bardzo zróżnicowaną ofertę – łącznie to ok. 530 kategorii produktów. Spośród niej 23% to odzież i akcesoria dla dorosłych, do tego dochodzą ubrania dla dzieci – stanowiące ok 30% oferty sieci i akcesoria dla domu, stanowiące około 27% asortymentu. Firma regularnie aktualizuje i zmienia sprzedawany asortyment, wprowadzając ok 250 nowych produktów tygodniowo i 130 nowych kolekcji w każdym sezonie.

- Różnorodność ale zawsze w niezwykle niskich cenach – to właśnie znajdą w naszych sklepach klientki. W jednym miejscu mogą kupić ubrania dla siebie i bliskich, a także dodatki do domu. Rozumiemy, jak ważna jest atmosfera, dlatego w sklepach dbamy o przyjemny nastrój, a pracownicy zawsze służą pomocą i radą. Jestem pracowniczką Pepco, ale jednocześnie klientką sklepu i ta podwójna perspektywa pozwala mi lepiej rozumieć i odpowiadać na oczekiwania odwiedzających sklep osób – zauważa Joanna, kierowniczka sklepu w Poznaniu.

Rabaty, wyprawki, programy pomocowe – pakiet dla pracowników sieci

Swoim pracownikom sieć oferuje specjalne rabaty zakupowe. Dodatkowo centrala w Polsce wprowadziła „pakiet powitalny", obejmujący artykuły z asortymentu firmy dla niemowląt. To ukłon w stronę pań, które spodziewają się narodzin dziecka i które przygotowują wyprawkę dla noworodka.

Pepco wdrożyło również inicjatywy mające na celu pomoc pracowniczkom i pracownikom w kwestiach osobistych, prawnych i finansowych, takie jak anonimowa, całodobowa infolinia wsparcia oraz Program Pomocy Pracownikom, który oferuje anonimowe i bezpłatne usługi doradztwa specjalistycznego nie tylko dla wszystkich zatrudnionych w Pepco, ale też dla ich rodzin.


Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.

Pepco

Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 31 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji Biuro prasowe
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc

Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.

Prawo

Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.

Polityka

W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji

W rosyjskiej niewoli przebywa około 10 tys. obywateli Ukrainy, z czego ponad 8 tys. to żołnierze. Łącznie jednak może ich być nawet kilkukrotnie więcej. ONZ podaje, że ponad 95 proc. ukraińskich jeńców wojennych jest poddawanych torturom. – Pogarszająca się sytuacja międzynarodowego bezpieczeństwa i wzrost wpływów do budżetu Federacji Rosyjskiej ze względu na wzrost cen ropy mogą się negatywnie odbić na planowanych wymianach jeńców – ocenia Michał Dworczyk, wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Obrony w Parlamencie Europejskim.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.