Akademia SEGRO przybliża licealistom branżę magazynową
Finał projektu Akademia SEGRO organizowanego przez firmę SEGRO, dewelopera, zarządcę i właściciela powierzchni produkcyjno-magazynowych i Fundację Wspierania Edukacji i Rozwoju „Innowatorium”, odbył się 12 października w SEGRO Logistics Park Stryków. Akademia SEGRO to pierwszy tego typu projekt edukacyjny w Polsce, popularyzujący naukę języka angielskiego, przy jednoczesnym przybliżaniu młodzieży branży magazynowo-produkcyjnej.
W pierwszej edycji projektu wzięło udział prawie 300 uczniów trzecich klas z siedmiu szkół średnich z Łodzi i Poznania oraz ich okolic, a zatem z dwóch z sześciu lokalizacji, w których znajdują się parki logistyczne SEGRO w Polsce. Pierwszy etap, realizowany pod koniec września w szkołach, polegał na autorskiej grze negocjacyjnej przygotowanej w języku angielskim przez fundację „Innowatorium”. Połowa uczniów wcieliła się w klienta, połowa w zarządcę magazynu, a zadaniem było wynegocjowanie jak najlepszych stawek. Z każdej z siedmiu szkół do finału dostało się czterech uczniów. Finał, również prowadzony w języku angielskim, polegał na jak najlepszym zarządzeniu klientami w powierzchni magazynowej, biorąc pod uwagę specyfikę ich branży oraz indywidualne potrzeby. Zwycięzcy z Zespołu Szkół Mechanicznych im. KEN w Poznaniu oraz Technikum Energetycznego w Poznaniu otrzymali profesjonalne kursy języka angielskiego.
Jednym z długofalowych celów programu „Odpowiedzialne SEGRO” jest wsparcie lokalnych społeczności, między innymi w obszarach edukacji, zatrudnienia czy ochrony środowiska naturalnego. Akademia SEGRO to wsparcie dla młodzieży, szczególnie z mniej zasobnych środowisk, w obszarze nauki języka, a jednocześnie próba przybliżenia im branży magazynowo-produkcyjnej jako atrakcyjnego miejsca pracy w dorosłym życiu.
– Akademia SEGRO realizowana we współpracy z Fundacją „Innowatorium” idealnie wpisuje się w cele naszego nowego programu „Odpowiedzialne SEGRO”. W kreatywny sposób, przy wykorzystaniu autorskich gier symulacyjnych, zachęcamy młodzież do nauki języka, a przy okazji prezentujmy zasady funkcjonowania naszej branży. Jesteśmy dumni, ponieważ jest to w naszym kraju pierwszy tego typu projekt – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor d.s. Inwestycji SEGRO na Europę Centralną i dodaje: Mamy nadzieję, że kursy języka angielskiego zwiększą szansę młodzieży na rynku pracy, a same gry będą inspiracją dla wielu uczniów, którzy zastanawiają się nad kierunkiem swojej dalszej edukacji, a w przyszłości również i kariery zawodowej.
Za opracowanie merytorycznej części projektu odpowiadała Fundacja „Innowatorium”, która działa od 2010 roku, a jej głównym celem jest wprowadzanie nowoczesnych narzędzi do systemu nauczania oraz podnoszenie wiedzy nauczycieli. W ramach swojej działalności fundacja wspiera rozwój kompetencji miękkich, umiejętności podejmowania decyzji i komunikacji oraz zarządzania.
– Bardzo cieszymy się z efektów wspólnej inicjatywy z SEGRO w ramach Akademii. Edukacja to często dla młodzieży monotonny obowiązek, a tego typu projekty pozwalają urozmaicić szkolną codzienność i wnoszą mnóstwo dodatkowych, świeżych informacji do młodych, chłonnych głów. Fundacja stara się budzić w młodzieży nowe zainteresowania, które pomogą im przyszłości wybrać własną ścieżkę zawodową. Chcemy, aby nastąpiła zmiana, która pozwoli na dostosowanie procesu edukacyjnego do obecnych realiów oraz do potrzeb rynku, również tego magazynowego – wyjaśnia Teodor Sobczak, Prezes Zarządu Fundacji Wspierania Edukacji i Rozwoju „Innowatorium”.
O SEGRO
SEGRO, spółka o statusie firmy Real Estate Investment Trust (”REIT”), notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych w indeksie FTSE 100, jest wiodącym właścicielem, zarządcą i deweloperem nowoczesnych powierzchni magazynowych oraz produkcyjnych z portfolio wielkości
8,8 mln m2 o wartości 17,1 mld funtów. Nieruchomości firmy są strategicznie rozmieszczone na terenie Wielkiej Brytanii – w pobliżu Londynu oraz w południowo-zachodniej i środkowej Anglii, a także na terenie Europy kontynentalnej we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Holandii oraz w Czechach.
Od ponad 100 lat SEGRO tworzy przestrzeń, która daje wyjątkowe możliwości. Firma buduje zarówno nowoczesne magazyny typu „big box”, użytkowane głównie przez regionalne, krajowe i międzynarodowe centra dystrybucyjne, jak i magazyny miejskie, zlokalizowane w pobliżu głównych aglomeracji i centrów biznesowych. SEGRO dostarcza obiekty najwyższej jakości, w których klienci mogą efektywnie rozwijać swój biznes.
Zobowiązanie do działania na rzecz społeczeństwa i środowiska naturalnego jest integralną częścią strategii i celów SEGRO. Program „Odpowiedzialne SEGRO” koncentruje się na trzech długoterminowych priorytetach: wspieranie niskoemisyjnego rozwoju, inwestowanie w lokalne społeczności oraz rozwijanie talentów
Swoją działalność w Europie Centralnej spółka rozpoczęła pod koniec 2005 roku. Obecnie deweloper prowadzi inwestycje w takich strategicznych lokalizacjach jak: Gliwice, Łódź, Poznań, Praga, Stryków, Tychy, Warszawa i Wrocław.
Więcej informacji: www.segro.com
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Zaczyńska
Marketing & Communications Manager
SEGRO
+48 22 338 66 14
agnieszka.zaczynska@SEGRO.com
Michał Kazubek
Senior Account Manager
Clue PR
+ 48 501 183 426
michal.kazubek@cluepr.pl
#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi
Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.