Alsendo przejmuje większościowy udział w rumuńskiej firmie Innoship
W dniu 18 października Innoship i Alsendo, wspierane przez inwestora Abris Capital Partners - fundusz private equity, zawarły strategiczne partnerstwo w celu opracowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań wysyłkowych w modelu SaaS dla sektora e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.
Nowy wymiar dostaw w modelu SaaS od Innoship
Innoship to założona w 2019 roku firma tworząca narzędzia do zarządzania dostawami w modelu SaaS dla ponad 200 dużych przedsiębiorstw, sklepów e-commerce oraz marketplace w Europie. Oferuje ona zaawansowane rozwiązania technologiczne, które optymalizują zarządzanie dostawami przesyłek poprzez wykorzystanie „data intelligence”. Ogłoszone przejęcie Innoship przyspiesza transformację Alsendo z operatora logistycznego usług kurierskich w biznes oparty na modelu SaaS i zaawansowanej technologii. Jednocześnie Innoship skorzysta z doświadczenia Alsendo w dostarczaniu kompleksowych usług wysyłkowych dla wszystkich segmentów klientów indywidualnych i biznesowych, w tym małych i średnich przedsiębiorstw.
Przejęcie Innoship nastąpiło po wcześniejszym zakupie większościowych udziałów przez Alsendo w platformie Zaslat.cz zajmującej się pośrednictwem w dostarczaniu przesyłek kurierskich do klientów indywidualnych i korporacyjnych w Czechach i na Słowacji.
„W ciągu ostatnich czterech tygodni dokonaliśmy dwóch akwizycji zagranicznych podmiotów, konsekwentnie realizując naszą strategię przejścia na model biznesowy oparty na technologii oraz usługach w modelu SaaS. Przejęcie Innoship pozwoli nam dostarczać zaawansowane rozwiązania wysyłkowe do większego grona klientów, wspierające ich efektywność biznesową w obszarze logistyki i procesów posprzedażowych. Nasza oferta usług wysyłkowych bazuje na unikalnych technologiach, proponując szeroką gamę narzędzi dla firm z sektora e-commerce.” – mówi Aleksandra Zawadzka, CFO w Alsendo.
Partnerstwo umożliwia synergię działań na każdej płaszczyźnie biznesowej pomiędzy firmami Alsendo i Innoship - konsolidację ofert obu spółek, wymianę rozwiązań technologicznych, przyspieszenie rozwoju rozwiązań SaaS w Polsce oraz poszerzenie działalności Alsendo o rynek rumuński.
„W Innoship naszym celem zawsze było tworzenie najlepszego produktu dla naszych klientów, aby umożliwić im lepsze zarządzanie logistyką, przyspieszenie wzrostu i dodanie nowej wartości dla klientów końcowych w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie. Nasz dotychczasowy wzrost przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, a teraz mierzymy jeszcze wyżej. Jesteśmy wdzięczni klientom, którzy korzystają z naszej innowacyjnej technologii i wspierają nas swoją wiedzą, ale także inwestorom, którzy poprowadzili nas we właściwym kierunku. Jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Alsendo. Razem stworzymy wiodącą firmę w zakresie technologii wysyłkowych dla e-commerce w Europie Środkowej i poza nią.” - dodaje Daniel Nicolae, jeden z założycieli Innoship.
Abris Capital Partners wspiera kolejną akwizycję Alsendo
„Od momentu przejęcia Alsendo z dumą wspieramy dynamiczny rozwój tej marki realizując jednocześnie naszą ambitną strategię „buy-and-build”. Będziemy nadal czerpać korzyści z silnego wzrostu bazowego sektora e-commerce w Europie poprzez inwestycje w platformę technologiczną i jej ekspansję międzynarodową, dążąc do dalszego rozwoju Alsendo. Skoncentrujemy się na integracji połączonych zespołów oraz rozwijaniu talentów menedżerskich i przywódczych z doświadczeniem w obszarze SaaS.” - mówi Edgar Koleśnik, partner w Abris Capital Partners.
Abris Capital Partners, niezależna firma zarządzająca funduszami private equity, specjalizująca się w transformacji ESG, zainwestowała w Alsendo w 2020 roku i od tego czasu współpracuje z zespołem zarządzającym firmy. Głównym celem jest budowa pozycji lidera w sektorze rozwiązań logistycznych w Europie Środkowej poprzez wzrost organiczny spółki oraz akwizycje zagraniczne. W ubiegłym roku Abris wsparł Alsendo w przejęciu Sendit.pl, wiodącej platformy wysyłkowej dla klientów indywidualnych w Polsce. Na początku września br. Abris wsparł Alsendo w zakupie większościowego pakietu udziałów w serwisie logistycznym Zaslat.cz, działającym na terenie Czech i Słowacji.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.