Komunikaty PR

Alsendo przejmuje większościowy udział w rumuńskiej firmie Innoship

2022-10-19  |  07:00
Biuro prasowe

W dniu 18 października Innoship i Alsendo, wspierane przez inwestora Abris Capital Partners - fundusz private equity, zawarły strategiczne partnerstwo w celu opracowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań wysyłkowych w modelu SaaS dla sektora e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowy wymiar dostaw w modelu SaaS od Innoship

Innoship to założona w 2019 roku firma tworząca narzędzia do zarządzania dostawami w modelu SaaS dla ponad 200 dużych przedsiębiorstw, sklepów e-commerce oraz marketplace w Europie. Oferuje ona zaawansowane rozwiązania technologiczne, które optymalizują zarządzanie dostawami przesyłek poprzez wykorzystanie „data intelligence”. Ogłoszone przejęcie Innoship przyspiesza transformację Alsendo z operatora logistycznego usług kurierskich w biznes oparty na modelu SaaS i zaawansowanej technologii. Jednocześnie Innoship skorzysta z doświadczenia Alsendo w dostarczaniu kompleksowych usług wysyłkowych dla wszystkich segmentów klientów indywidualnych i biznesowych, w tym małych i średnich przedsiębiorstw.

Przejęcie Innoship nastąpiło po wcześniejszym zakupie większościowych udziałów przez Alsendo w platformie Zaslat.cz zajmującej się pośrednictwem w dostarczaniu przesyłek kurierskich do klientów indywidualnych i korporacyjnych w Czechach i na Słowacji.

„W ciągu ostatnich czterech tygodni dokonaliśmy dwóch akwizycji zagranicznych podmiotów, konsekwentnie realizując naszą strategię przejścia na model biznesowy oparty na technologii oraz usługach w modelu SaaS. Przejęcie Innoship pozwoli nam dostarczać zaawansowane rozwiązania wysyłkowe do większego grona klientów, wspierające ich efektywność biznesową w obszarze logistyki i procesów posprzedażowych. Nasza oferta usług wysyłkowych bazuje na unikalnych technologiach, proponując szeroką gamę narzędzi dla firm z sektora e-commerce.”mówi Aleksandra Zawadzka, CFO w Alsendo.

Partnerstwo umożliwia synergię działań na każdej płaszczyźnie biznesowej pomiędzy firmami Alsendo i Innoship - konsolidację ofert obu spółek, wymianę rozwiązań technologicznych, przyspieszenie rozwoju rozwiązań SaaS w Polsce oraz poszerzenie działalności Alsendo o rynek rumuński.

„W Innoship naszym celem zawsze było tworzenie najlepszego produktu dla naszych klientów, aby umożliwić im lepsze zarządzanie logistyką, przyspieszenie wzrostu i dodanie nowej wartości dla klientów końcowych w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie. Nasz dotychczasowy wzrost przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, a teraz mierzymy jeszcze wyżej. Jesteśmy wdzięczni klientom, którzy korzystają z naszej innowacyjnej technologii i wspierają nas swoją wiedzą, ale także inwestorom, którzy poprowadzili nas we właściwym kierunku. Jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Alsendo. Razem stworzymy wiodącą firmę w zakresie technologii wysyłkowych dla e-commerce w Europie Środkowej i poza nią.” - dodaje Daniel Nicolae, jeden z założycieli Innoship.

Abris Capital Partners wspiera kolejną akwizycję Alsendo

„Od momentu przejęcia Alsendo z dumą wspieramy dynamiczny rozwój tej marki realizując jednocześnie naszą ambitną strategię „buy-and-build”. Będziemy nadal czerpać korzyści z silnego wzrostu bazowego sektora e-commerce w Europie poprzez inwestycje w platformę technologiczną i jej ekspansję międzynarodową, dążąc do dalszego rozwoju Alsendo. Skoncentrujemy się na integracji połączonych zespołów oraz rozwijaniu talentów menedżerskich i przywódczych z doświadczeniem w obszarze SaaS.” - mówi Edgar Koleśnik, partner w Abris Capital Partners.

Abris Capital Partners, niezależna firma zarządzająca funduszami private equity, specjalizująca się w transformacji ESG, zainwestowała w Alsendo w 2020 roku i od tego czasu współpracuje z zespołem zarządzającym firmy. Głównym celem jest budowa pozycji lidera w sektorze rozwiązań logistycznych w Europie Środkowej poprzez wzrost organiczny spółki oraz akwizycje zagraniczne. W ubiegłym roku Abris wsparł Alsendo w przejęciu Sendit.pl, wiodącej platformy wysyłkowej dla klientów indywidualnych w Polsce. Na początku września br. Abris wsparł Alsendo w zakupie większościowego pakietu udziałów w serwisie logistycznym Zaslat.cz, działającym na terenie Czech i Słowacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.