Komunikaty PR

Alsendo przejmuje większościowy udział w rumuńskiej firmie Innoship

2022-10-19  |  07:00
Biuro prasowe

W dniu 18 października Innoship i Alsendo, wspierane przez inwestora Abris Capital Partners - fundusz private equity, zawarły strategiczne partnerstwo w celu opracowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań wysyłkowych w modelu SaaS dla sektora e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowy wymiar dostaw w modelu SaaS od Innoship

Innoship to założona w 2019 roku firma tworząca narzędzia do zarządzania dostawami w modelu SaaS dla ponad 200 dużych przedsiębiorstw, sklepów e-commerce oraz marketplace w Europie. Oferuje ona zaawansowane rozwiązania technologiczne, które optymalizują zarządzanie dostawami przesyłek poprzez wykorzystanie „data intelligence”. Ogłoszone przejęcie Innoship przyspiesza transformację Alsendo z operatora logistycznego usług kurierskich w biznes oparty na modelu SaaS i zaawansowanej technologii. Jednocześnie Innoship skorzysta z doświadczenia Alsendo w dostarczaniu kompleksowych usług wysyłkowych dla wszystkich segmentów klientów indywidualnych i biznesowych, w tym małych i średnich przedsiębiorstw.

Przejęcie Innoship nastąpiło po wcześniejszym zakupie większościowych udziałów przez Alsendo w platformie Zaslat.cz zajmującej się pośrednictwem w dostarczaniu przesyłek kurierskich do klientów indywidualnych i korporacyjnych w Czechach i na Słowacji.

„W ciągu ostatnich czterech tygodni dokonaliśmy dwóch akwizycji zagranicznych podmiotów, konsekwentnie realizując naszą strategię przejścia na model biznesowy oparty na technologii oraz usługach w modelu SaaS. Przejęcie Innoship pozwoli nam dostarczać zaawansowane rozwiązania wysyłkowe do większego grona klientów, wspierające ich efektywność biznesową w obszarze logistyki i procesów posprzedażowych. Nasza oferta usług wysyłkowych bazuje na unikalnych technologiach, proponując szeroką gamę narzędzi dla firm z sektora e-commerce.”mówi Aleksandra Zawadzka, CFO w Alsendo.

Partnerstwo umożliwia synergię działań na każdej płaszczyźnie biznesowej pomiędzy firmami Alsendo i Innoship - konsolidację ofert obu spółek, wymianę rozwiązań technologicznych, przyspieszenie rozwoju rozwiązań SaaS w Polsce oraz poszerzenie działalności Alsendo o rynek rumuński.

„W Innoship naszym celem zawsze było tworzenie najlepszego produktu dla naszych klientów, aby umożliwić im lepsze zarządzanie logistyką, przyspieszenie wzrostu i dodanie nowej wartości dla klientów końcowych w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie. Nasz dotychczasowy wzrost przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, a teraz mierzymy jeszcze wyżej. Jesteśmy wdzięczni klientom, którzy korzystają z naszej innowacyjnej technologii i wspierają nas swoją wiedzą, ale także inwestorom, którzy poprowadzili nas we właściwym kierunku. Jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Alsendo. Razem stworzymy wiodącą firmę w zakresie technologii wysyłkowych dla e-commerce w Europie Środkowej i poza nią.” - dodaje Daniel Nicolae, jeden z założycieli Innoship.

Abris Capital Partners wspiera kolejną akwizycję Alsendo

„Od momentu przejęcia Alsendo z dumą wspieramy dynamiczny rozwój tej marki realizując jednocześnie naszą ambitną strategię „buy-and-build”. Będziemy nadal czerpać korzyści z silnego wzrostu bazowego sektora e-commerce w Europie poprzez inwestycje w platformę technologiczną i jej ekspansję międzynarodową, dążąc do dalszego rozwoju Alsendo. Skoncentrujemy się na integracji połączonych zespołów oraz rozwijaniu talentów menedżerskich i przywódczych z doświadczeniem w obszarze SaaS.” - mówi Edgar Koleśnik, partner w Abris Capital Partners.

Abris Capital Partners, niezależna firma zarządzająca funduszami private equity, specjalizująca się w transformacji ESG, zainwestowała w Alsendo w 2020 roku i od tego czasu współpracuje z zespołem zarządzającym firmy. Głównym celem jest budowa pozycji lidera w sektorze rozwiązań logistycznych w Europie Środkowej poprzez wzrost organiczny spółki oraz akwizycje zagraniczne. W ubiegłym roku Abris wsparł Alsendo w przejęciu Sendit.pl, wiodącej platformy wysyłkowej dla klientów indywidualnych w Polsce. Na początku września br. Abris wsparł Alsendo w zakupie większościowego pakietu udziałów w serwisie logistycznym Zaslat.cz, działającym na terenie Czech i Słowacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.