alu-frost pomaga Mazakiem– nowa akcja społeczna podlaskiej firmy
Alu-frost od maja dysponuje najnowocześniejszym na świecie sprzętem do laserowej obróbki metali - wycinarką japońskiej marki Mazak. Firma z podbiałostockich Sowlan postanowiła przekuć sukces i zainteresowanie klientów w akcję społeczną. 10 proc. wartości każdego zamówienia zrealizowanego na nowej maszynie przekaże Fundacji “Pomóż im”, prowadzącej Białostockie Hospicjum dla Dzieci.
Aktualnie, w Europie usługa cięcia rur i profili wycinarką FT-150 FIBER Mazaka dostępna jest tylko w Sowlanach na Podlasiu. Zakład zapłacił za nią 6 mln zł. Kilka tygodni trwała instalacja i nauka obsługi sprzętu, w którym niemal wszystkie procesy są zautomatyzowane. Firma właśnie rozpoczęła realizację pierwszych zamówień.
Społeczny wymiar biznesowego sukcesu
Do wykonania laserowej obróbki na nowym sprzęcie ustawiła się już w Sowlanach kolejka oczekujących klientów.
- Niewiele zakładów w Polsce ma techniczne możliwości cięcia rur i profili. Stąd ogromny popyt na tego typu usługi. Wycinarka Mazaka wykonuje je z ogromną precyzją i na dodatek szybko. Dlatego, kiedy tylko poinformowaliśmy o tym, że doposażyliśmy nasz park maszynowy o maszynę FT-150 FIBER natychmiast posypały się zapytania i zamówienia - mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. - Uznaliśmy jednak, że warto by ten nasz biznesowy sukces miał też wymiar społeczny. Chcemy, by skorzystali na tym także ci, którym naprawdę jest trudno i bez pomocy sobie po prostu nie poradzą.
10 procent dla Fundacji „Pomóż im”
Zakład nie miał problemu z wyborem podmiotu, któremu będzie pomagać. Od lat regularnie wspiera białostockie hospicjum dziecięce.
- Firma alu-frost stała się jednym z najbliższych przyjaciół fundacji, a w rzeczywistości przyjacielem naszych podopiecznych
- mówi Miłosz Karbowski z Fundacji „Pomóż im”.
– To partner, który rozumie jak ważne jest funkcjonowanie domowego hospicjum i pomoc hospicyjnym rodzinom. Na dodatek firma sama wychodzi z propozycjami. W ubiegłym roku przekazała na licytację niezwykły, customowy rower wykonany przez Adama Zdanowicza. Teraz wpadła na pomysł, by podzielić się z fundacją zyskiem przy okazji wprowadzenia nowej, unikatowej usługi. Tacy darczyńcy są bezcenni, bo nasi podopieczni mogą na nich zawsze liczyć – dodaje Miłosz Karbowski.
Załoga alu-frost zdecydowała bowiem, że przez cały miesiąc 10 procent wartości każdego zamówienia wykonanego przy użyciu wycinarki Mazak przekazywanych będzie na konto Fundacji “Pomóż im”.
- Pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że to będą duże kwoty - dodaje Piotr Świrko z alu-frost. - A już po pierwszych zleceniach widzę, że to nie są tylko płonne nadzieje. Środki te Fundacja wykorzysta wedle uznania, a my będziemy szczęśliwi, że mogliśmy wywołać uśmiech na twarzy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Ostatni rok mocno nas wszystkich doświadczył i pokazał, że solidarność to nie jest tylko puste słowo.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.