Komunikaty PR

alu-frost pomaga Mazakiem– nowa akcja społeczna podlaskiej firmy

2021-06-17  |  01:00
Biuro prasowe

Alu-frost od maja dysponuje najnowocześniejszym na świecie sprzętem do laserowej obróbki metali - wycinarką japońskiej marki Mazak. Firma z podbiałostockich Sowlan postanowiła przekuć sukces i zainteresowanie klientów w akcję społeczną. 10 proc. wartości każdego zamówienia zrealizowanego na nowej maszynie przekaże Fundacji “Pomóż im”, prowadzącej Białostockie Hospicjum dla Dzieci.  

Aktualnie, w Europie usługa cięcia rur i profili wycinarką FT-150 FIBER Mazaka dostępna jest tylko w Sowlanach na Podlasiu. Zakład zapłacił za nią 6 mln zł. Kilka tygodni trwała instalacja i nauka obsługi sprzętu, w którym niemal wszystkie procesy są zautomatyzowane. Firma właśnie rozpoczęła realizację pierwszych zamówień.

Społeczny wymiar biznesowego sukcesu

Do wykonania laserowej obróbki na nowym sprzęcie ustawiła się już w Sowlanach kolejka oczekujących klientów.

Niewiele zakładów w Polsce ma techniczne możliwości cięcia rur i profili. Stąd ogromny popyt na tego typu usługi. Wycinarka Mazaka wykonuje je z ogromną precyzją i na dodatek szybko. Dlatego, kiedy tylko poinformowaliśmy o tym, że doposażyliśmy nasz park maszynowy o maszynę FT-150 FIBER natychmiast posypały się zapytania i zamówienia - mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. - Uznaliśmy jednak, że warto by ten nasz biznesowy sukces miał też wymiar społeczny. Chcemy, by skorzystali na tym także ci, którym naprawdę jest trudno i bez pomocy sobie po prostu nie poradzą.

 

10 procent dla Fundacji „Pomóż im”

Zakład nie miał problemu z wyborem podmiotu, któremu będzie pomagać. Od lat regularnie wspiera białostockie hospicjum dziecięce.

- Firma alu-frost stała się jednym z najbliższych przyjaciół fundacji, a w rzeczywistości przyjacielem naszych podopiecznych

- mówi Miłosz Karbowski z Fundacji „Pomóż im”.


 To partner, który rozumie jak ważne jest funkcjonowanie domowego hospicjum i pomoc hospicyjnym rodzinom. Na dodatek firma sama wychodzi z propozycjami. W ubiegłym roku przekazała na licytację niezwykły, customowy rower wykonany przez Adama Zdanowicza. Teraz wpadła na pomysł, by podzielić się z fundacją zyskiem przy okazji wprowadzenia nowej, unikatowej usługi. Tacy darczyńcy są bezcenni, bo nasi podopieczni mogą na nich zawsze liczyć – dodaje Miłosz Karbowski.

 

Załoga alu-frost zdecydowała bowiem, że przez cały miesiąc 10 procent wartości każdego zamówienia wykonanego przy użyciu wycinarki Mazak przekazywanych będzie na konto Fundacji “Pomóż im”.

Pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że to będą duże kwoty - dodaje Piotr Świrko z alu-frost. - A już po pierwszych zleceniach widzę, że to nie są tylko płonne nadzieje. Środki te Fundacja wykorzysta wedle uznania, a my będziemy szczęśliwi, że mogliśmy wywołać uśmiech na twarzy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Ostatni rok mocno nas wszystkich doświadczył i pokazał, że solidarność to nie jest tylko puste słowo.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.