Komunikaty PR

alu-frost pomaga Mazakiem– nowa akcja społeczna podlaskiej firmy

2021-06-17  |  01:00
Biuro prasowe

Alu-frost od maja dysponuje najnowocześniejszym na świecie sprzętem do laserowej obróbki metali - wycinarką japońskiej marki Mazak. Firma z podbiałostockich Sowlan postanowiła przekuć sukces i zainteresowanie klientów w akcję społeczną. 10 proc. wartości każdego zamówienia zrealizowanego na nowej maszynie przekaże Fundacji “Pomóż im”, prowadzącej Białostockie Hospicjum dla Dzieci.  

Aktualnie, w Europie usługa cięcia rur i profili wycinarką FT-150 FIBER Mazaka dostępna jest tylko w Sowlanach na Podlasiu. Zakład zapłacił za nią 6 mln zł. Kilka tygodni trwała instalacja i nauka obsługi sprzętu, w którym niemal wszystkie procesy są zautomatyzowane. Firma właśnie rozpoczęła realizację pierwszych zamówień.

Społeczny wymiar biznesowego sukcesu

Do wykonania laserowej obróbki na nowym sprzęcie ustawiła się już w Sowlanach kolejka oczekujących klientów.

Niewiele zakładów w Polsce ma techniczne możliwości cięcia rur i profili. Stąd ogromny popyt na tego typu usługi. Wycinarka Mazaka wykonuje je z ogromną precyzją i na dodatek szybko. Dlatego, kiedy tylko poinformowaliśmy o tym, że doposażyliśmy nasz park maszynowy o maszynę FT-150 FIBER natychmiast posypały się zapytania i zamówienia - mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. - Uznaliśmy jednak, że warto by ten nasz biznesowy sukces miał też wymiar społeczny. Chcemy, by skorzystali na tym także ci, którym naprawdę jest trudno i bez pomocy sobie po prostu nie poradzą.

 

10 procent dla Fundacji „Pomóż im”

Zakład nie miał problemu z wyborem podmiotu, któremu będzie pomagać. Od lat regularnie wspiera białostockie hospicjum dziecięce.

- Firma alu-frost stała się jednym z najbliższych przyjaciół fundacji, a w rzeczywistości przyjacielem naszych podopiecznych

- mówi Miłosz Karbowski z Fundacji „Pomóż im”.


 To partner, który rozumie jak ważne jest funkcjonowanie domowego hospicjum i pomoc hospicyjnym rodzinom. Na dodatek firma sama wychodzi z propozycjami. W ubiegłym roku przekazała na licytację niezwykły, customowy rower wykonany przez Adama Zdanowicza. Teraz wpadła na pomysł, by podzielić się z fundacją zyskiem przy okazji wprowadzenia nowej, unikatowej usługi. Tacy darczyńcy są bezcenni, bo nasi podopieczni mogą na nich zawsze liczyć – dodaje Miłosz Karbowski.

 

Załoga alu-frost zdecydowała bowiem, że przez cały miesiąc 10 procent wartości każdego zamówienia wykonanego przy użyciu wycinarki Mazak przekazywanych będzie na konto Fundacji “Pomóż im”.

Pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że to będą duże kwoty - dodaje Piotr Świrko z alu-frost. - A już po pierwszych zleceniach widzę, że to nie są tylko płonne nadzieje. Środki te Fundacja wykorzysta wedle uznania, a my będziemy szczęśliwi, że mogliśmy wywołać uśmiech na twarzy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Ostatni rok mocno nas wszystkich doświadczył i pokazał, że solidarność to nie jest tylko puste słowo.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.