Komunikaty PR

AMB Technic wspiera bieg „Tropem Wilczym – Pamięci Żołnierzy Wyklętych” w Kole

2020-02-24  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania Bieg ( 0.04 MB )

1 marca w Kole odbędzie się symboliczny bieg Tropem Wilczym – Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Jest to jedna z uroczystości, które tego samego dnia będą mieć miejsce w całym kraju. AMB Technic po raz kolejny dołączyło do grona sponsorów wydarzenia, mającego na celu upamiętnienie bohaterów podziemia.

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kole organizuje już VIII edycję biegu „Tropem Wilczym – Pamięci Żołnierzy Wyklętych”, który wystartuje 1 marca o godzinie 12:00 na Stadionie Miejskim przy MOSiR (ul. Sportowa 12). Podobnie jak w ubiegłym roku biegi odbędą się na dystansach 1963 metrów i 5 kilometrów. Długość pierwszego biegu jest związana z rokiem śmierci ostatniego żołnierza wyklętego, Józefa Franczaka ps. Lalek. Dystans do pokonania został przyjęty z myślą o rodzinach i osobach biegających rekreacyjnie, dzięki czemu udział w biegu mogą wziąć również amatorzy pragnący symbolicznie uczcić pamięć żołnierzy.

Poprzez udzielanie wsparcia w tym wydarzeniu oddajemy cześć bohaterom, którzy przez niemal dwadzieścia lat działali, mając na uwadze przede wszystkim dobro Polski. To dzięki ludziom takim jak oni, wykazującym się altruizmem i poświęceniem, możemy dziś cieszyć się wolnością i rozwijać w niepodległym kraju. Ta inicjatywa jest nam szczególnie bliska, ponieważ AMB Technic od początku swojej działalności, a więc aż 25 lat, jest związane z Kołem, i chcemy w pozytywny sposób wpłynąć na wizerunek miasta w oczach mieszkańców i osób z zewnątrz – mówi Marek Bernaciak, założyciel firmy AMB Technic. W ubiegłym roku firma wsparła organizatorów, fundując nagrody oraz opłacając profesjonalny pomiar czasu. Środki przekazane na tegoroczną edycję zostaną przeznaczone na zakup nagród oraz ciepłego poczęstunku dla uczestników, jak i przygotowanie plakatów i banerów.

Ideą biegu jest oddanie hołdu żołnierzom polskiego podziemia antykomunistycznego i antysowieckiego działającego w latach 1944–1963 w obrębie przedwojennych granic RP, jak również upowszechnienie biegania jako najprostszej formy ruchu oraz zdrowego stylu życia – piszą organizatorzy wydarzenia na stronie biegu.

Pomysłodawcą biegu jest Fundacja Wolność i Demokracja. Wydarzenie zostało zainicjowane w 2013 r. i odbyło się po raz pierwszy w lesie nad Zalewem Zegrzyńskim, natomiast w Kole zagości po raz czwarty. W ubiegłym roku obchody Pamięci Żołnierzy Wyklętych zorganizowało aż 365 miast, w tym 6 za granicą. Bohaterem tegorocznej edycji biegu będzie Witold Pilecki.

Organizatorami wydarzenia są: Fundacja Wolność i Demokracja, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kole, Urząd Miasta w Kole i Stowarzyszenie Kolscy Patrioci. Wspierać ich będą Powiatowa Komenda Państwowej Straży Pożarnej w Kole, Ochotnicza Straż Pożarna w Kole nad Wartą, PCK Zarząd Rejonowy w Kole, 4 Drużyna Starszoharcerska przy Zespole Szkół w Łubiance i Uczniowski Klub Sportowy Maratończyk w Kole.

 

Zapisów można dokonywać na stronie: www.mosir.kolo.pl w zakładce Tropem Wilczym.

 

AMB Technic – polska firma specjalizująca się w technologiach precyzyjnego dozowania płynów montażowych (jak kleje, żywice, smary). Założona w 1995 roku w Kole, obecnie obsługująca klientów m.in. z sektorów produkcji motoryzacyjnej, elektronicznej i urządzeń medycznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.