Aplikacja AXIS Live Privacy Shield dostępna bezpłatnie
Firma Axis Communications udostępnia bezpłatnie zaktualizowaną aplikację do analiz brzegowych AXIS Live Privacy Shield, umożliwiającą dynamiczne stosowanie maski prywatności. Nowa wersja aplikacji znacznie ułatwia ochronę prywatności podczas prowadzonego zdalnie monitoringu.
Najnowsza wersja obsługuje nie tylko maskowanie na podstawie ruchu, ale także maskę prywatności opartą na technologii sztucznej inteligencji (AI) do użytku wewnętrznego i zewnętrznego.
Nowa funkcja maskowania przy użyciu technologii AI analizuje przekazywany na żywo materiał wizyjny pod kątem ludzkich kształtów oraz pozwala wybrać maskowanie ludzi (poruszających się i nieruchomych) bądź tła. Funkcja ta jest pomocna w przypadku bliskich scen wewnętrznych i zewnętrznych, które charakteryzują się zmiennym lub słabym oświetleniem. Można ją stosować do monitorowania materiału wizyjnego, gdy wymagana jest ochrona prywatności, na przykład w salach szpitalnych, domach opieki, zakładach produkcyjnych, hotelach, szkołach, biurach i sklepach.
Funkcja maskowania oparta na ruchu maskuje wszystkie obiekty, które przemieszczają się względem tła. Umożliwia ona spełnianie wymogów dotyczących prywatności i nadaje się do scen wewnętrznych z dobrym i stabilnym oświetleniem.
Oba typy dynamicznych masek prywatności umożliwiają stosowanie maski w postaci plamy koloru lub mozaiki oraz definiowanie stref do uwzględnienia i wykluczenia. Tę wszechstronną aplikację można połączyć z funkcją statycznego maskowania prywatności, a cały system skonfigurować tak, aby jednocześnie dostarczał strumienie wideo z maską i bez maski w celu ułatwienia prac wyjaśniających w razie potrzeby.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.